vriend

Hee,
Ik heb even jullie advies nodig.
Ik ben eindelijk zover, eindelijk durf ik mijn beste vriend te bellen.
Dat durfde ik tot ik hem leuk vond, het bleef bij extreem veel smsen enz. maar bellen en afspreken dat deden we wat minder.
Maar nu zei hij heel lief dat ik hem altijd mocht bellen, en ik ga maandag avond naar zijn training kijken, en daarna zie ik hem nog even, er is dan wel een vriendin bij.
En ik ga in de meivakantie bij zijn zus slapen, en de jongen die zij leuk vind ( beste vriend van hem) komt ook, en dan gaan we de hele tijd samen dingen doen, en we gaan ook zwemmen.
Maar hij heeft ooit gezegd ( half jaar geleden) ik zou alleen maar niks met je nemen omdat ik dan de vriendschap kapot maak.
Later zei hij dat hij me leuk maar niet leuk leuk vind, en nu lijkt het alsof hij wel wat voor me voelt, vinden andere, en ik vind het soms ook wel lijken.
We doen ook nog een keer filmavond, maar wel met meerdere erbij.
En gister avond heb ik ook met hem en een ander meisje ( die kent hij al sinds ze klein waren) afgesproken, en ze zegt nu ook dat het lijkt alsof hij mij leuk vind.

Maar , mijn probleem , ik heb het lef om hem te bellen, sms-en , af te spreken( alleen met meerdere)maar omdat ik vreselijk bang ben dat alles alleen maar zo lijkt en niet zo is, durf ik hem niet te vragen af te spreken.
Zijn zus zegt : ach hij snapt heust wel dat je niet alleen maar met hem afspreekt om er opuit te zijn wat met hem te krijgen, .
maar het lijkt zo moeilijk, elke keer als ik het vraag zit er al een brok in mijn keel , laat staan dat ik ALLEEN met hem moet afspreken.

tips ?
dankje (A)

uuuhm, ik zou het toch maar gewoon doen, hem bellen om iets af te spreken.
Ik bedoel, jullie zijn toch heel goed bevriend, dan is het toch niet raar als jij samen met hem wilt afspreken? Ik vind dat echt niet raar, jullie gan al lang met elkaar om toch?
Succes en het komt wel goed hoor, denk ik.

Je hoeft niet bang te zijn, echt niet. Het is je beste vriend. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

Zie jij je beste vriend wel als vriend? Zie jij hem niet als ‘potentieel’?

Dat truukje van ‘Ik vind een jongen leuk, maar wat moet ik doen, oh enne jij kent hem niet want blabla’ werkte bij mij wel (a), toen ik echt op knappen stond van verliefdheid xD Misschien ook wel bij jou :wink: