Vriend

Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een vriend. Hij is 17 en ik ben 15.
Vandaag hadden we ruzie, ik vond dat hij al een paar dagen droog deed via app. In die tijd zag ik hem ook niet op school. Vandaag hoorde ik van zijn vrienden, dat hij zegt dat ik te veel zeur en dat hij dat niet leuk vind. Ik heb gezegd dat ik minder ga zeuren, maar ik vind dat het wel meevalt. Ik zeur of en toe wel eens over school ofzo, maar meer niet.

Wat vinden jullie hiervan?

Hij vindt dat ik overal een probleem van maak. Ik vroeg zo dus vind je me dan nog wel leuk? Hij zo jaa tuurlijk wel waar slaat dat op. Dat zegt wel dat hij van me houdt, maar ik twijfel er wel aan. Als hij zo droog doet en vind dat ik zeur

Ik zou even met hem praten dat jij via zijn vrienden berichten hoort. En of deze waar zijn. Jij zeurt dan minder en hij moet aangeven bij jou als het wel gebeurt.

Ik vind dat je te snel zeurt ja. Jullie hebben nu al ruzie terwijl je net een paar weken hebt.

Ik vind niet echt dat hier over te oordelen valt. Maar praat met elkaar ipv achter elkaars rug om te zeuren over elkaar.

Wat is zeuren over school dan? Ik begrijp het niet zo. Maar ik zou het hem eerder kwalijk nemen dat hij dit soort dingen eerder vertelt aan anderen dan aan jou. Als je problemen hebt met je partner vertel je dat toch eerst aan je partner? Nogal raar dat hij jou dan half negeert en dat je het van een derde moet horen.

Ik ken je verder niet dus kan ook niet oordelen over hoe erg je zeurbuien zijn enzo. Maar na een paar weken al ruzie, en dan moet je het ook nog is van zijn vrienden horen dat je zeurt lijkt mij niet bepaald een geweldige relatie. De eerste paar weken ben je juist helemaal hoteldebotel van mekaar en heb je eigenlijk nog geen ergerpuntjes.