vriend z'n arm gebroken + vliegtuig

Hee meiden,

Ik heb een vraagje wat betreft de gebroken arm van mijn vriend en een vakantie. Misschien kunnen jullie er geen antwoord op geven maar op internet kan ik er niet zo veel over vinden.
Mijn vriend woont in Spanje en zou 24 april naar Nederland komen voor twee weekjes. Nu is het zo dat hij gister van zijn fiets is gevallen en dus iets in zijn arm gebroken heeft. Hij heeft het zelf over zijn spaakbeen en dan in de buurt van zijn elleboog, maar erg duidelijk is hij niet.
Hij zegt dat de dokter tegen hem heeft gezegd dat hij ongeveer 3/ 4 weken met gips moet lopen. Maar over 4 weken precies, zou hij dus hier naartoe komen dus nu is het niet meer zeker of hij nog kan.
Hebben jullie ervaring hiermee? Geeft de dokter toestemming om op vakantie te gaan met een gebroken arm? Nu weet ik dat het afhangt van de ernst van de breuk maar ik heb hier zelf helemaal geen ervaring mee en mijn vriend is er zelf ook niet zo duidelijk over. Ik zou graag van jullie horen of jullie ook in zo’n situatie hebben gezeten voordat je op vakantie zou gaan en wat de dokter daar over zei?

Sorry als het een beetje onduidelijk is maar ik ben gewoon benieuwd :slightly_smiling_face:

Iemand die ik kende had een kind die met haar arm in het gips zat en die gingen naar Dubai geloof ik, dus sowieso wel met het vliegtuig. Ik denk wel dat het gewoon kan.

Kan je ook niets vinden op internet?

Ik las net op internet dat je dan inderdaad zo’n verklaring moet hebben en dat een week van tevoren aan moet geven. Dan kan hij beter maar even met zijn dokter overleggen.

Ja, ik dacht zelf ook altijd dat het gewoon mogelijk was. Maar mijn vriend zei dus ook dat hij dan daarna naar de fysio zou moeten gaan enzo, en dat hij daarom dan niet zou kunnen komen. Maar van die oefeningen kan je toch ook gewoon thuis doen lijkt mij of heb je daar dan weer speciale dingen bij nodig?