Vriend zit vastgeplakt aan zijn mobiel

Hooooooi,
ik ben sinds een weekje aan het daten met een superleuke gast, maar waar ik me intussen echt aan begin te ergeren is dat hij wel héél vaak zijn mobiel pakt of tussendoor facebook checkt en dat soort dingen doet.
Het voelt een beetje alsof ik niet interessant genoeg ben en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik op een aardige, maar toch ook wel duidelijke manier kan zeggen dat het wel wat minder mag.
Aangezien we ook nog niet zo lang samen zijn enzo voelt dat nog een beetje awkward.
Iemand tips?

Of je doet het iets minder subtiel en doet secondelijm op zijn hand als hij slaapt. Dan bel je hem op, meneer neemt op en voila, hij zit echt aan zijn telefoon geplakt!

En dan zeg je: ‘‘Zie je nu hoe vervelend het is wanneer mensen aan hun telefoon geplakt zitten?’’

Sorry, mijn fantasie slaat op hol.

:grinning_face_with_smiling_eyes: Als je dit echt zou doen ben je echt een held!

Mijn vriend is precies zo, die zit de hele dag achter zijn telefoon! Wij zijn inmiddels 3 jaar samen en wonen ook samen maar ik word er niet goed van. Heb tegen hem gezegd dat hij er mee kan gaan minderen en dat het anders einde verhaal is. Ik heb er geen zin meer in en als hij liever een relatie met zijn telefoon wilt helemaal prima maar dan ben ik weg. :dry:

Kleed je uit of zeg dat je zwanger bent. Als hij dan nog steeds naar zijn telefoon staart, weet ik het ook niet meer. XD

-

Wees eerlijk en zeg hem hoe je er over denkt.
Probeer desnoods zelf een keer, elke keer je telefoon te pakken, kijken hoe hij hier op reageert?
Hij zou dit ook echt niet leuk vinden als jij het elke keer deed.
Leg hem uit dat je het niet zo prettig vind en dat je je er niet zo goed bij voelt.

Ik zou denk ik iets vragen als “Ben ik niet interessant genoeg voor je?” of voor de “grap” zijn mobiel afpakken, zodat je toch nog gewoon aandacht hebt. Aan aan het einde van de date zeggen: “Het is toch veel leuker zonder mobiel?”

Als je op date gaat allebei je mobiel in het midden van de tafel leggen en degene die hem als eerst pakt moet betalen haha

ik zou daar echt heel lomp in zijn…
Als hij zn telefoon pakt als ik in n verhaal zit dan zou ik zeggen ineens ‘ja ik lul wel tegen de muur, toch niet interessant…’

of ik pak ook heel overduideljk mn telefoon en zeg ‘tja dan moet ik ook maar eens checken wat al mn interessante vrienden aan eht doen zijn op dit moment’ …

lekker sarcastisch…
of gewoon: ‘wil je dat ding weg doen, vind het erg vervelend…’

Misschien weet hij gewoon niet zo goed wat hij moet zeggen of doen en kijkt hij daarom zo vaak op zijn mobiel om niet ongemakkelijk over te komen. Toen ik voor het eerst iets ging doen met de jongen die nu inmdiddels mijn vriend is deed ik dat ook. Ik was heel erg verlegen en als ik niet meer wist wat ik moest zeggen ging ik met me mobiel spelen omdat ik geen ongemakkelijke staar-stiltes wou.

hihi, ik denk dat ik de ‘ben ik niet spannend genoeg’ erin hou :slightly_smiling_face:

Wat ik trouwens ook zo verwonderlijk vind: vervolgens ben ik wel meestal degene die het gesprek op whatsapp gaande moet houden! WTF ben je dan de hele tijd op je mobiel aan het doen?!
(nou moet ik zeggen dat ik dat bij praktisch elke jongen heb, wat is dat met jongens, zijn ze bang zelf een keer iets te vragen of te vertellen ofzo…?)

Als hij op z’n telefoon zit zelf stiekem je telefoon pakken, zijn telefoon bellen en vragen of je nu z’n aandacht hebt

^ Leuke. Ik denk dat de boodschap op die manier wel overkomt.
Mijn ex werd iedere 30 minuten gebeld, door zijn ouders… Nóg erger. En hij nam hem ook altijd op, in welke situatie dan ook. Ook zo fijn.

Telefoon afpakken denk ik. Al is dat misschien een beetje asociaal als het nog niet zo lang serieus is. En anders gewoon eerlijk zeggen dat je het idee hebt dat hij je niet interessant of leuk genoeg vindt.

zeg er wat van, als hij vervolgens doorgaat, gewoon dat ding een keer wegsmijten. dan heeft hij in ieder geval wel door dat het serieus irritant is wat hij doet :stuck_out_tongue:

Stuur hem iets als hij op zijn gsm bezig is. Lijkt mij duidelijk genoeg.