Vriend ziet ex vriendin

Okee… Mijn vriend heeft een vriendin genaamd M, zei is over een week jarig en mijn vriend gaat naar haar verjaardag toe. Hij is al negen jaar bevriend met haar, dus zou raar zijn als die niet zou gaan. Ik heb hier verder helemaal geen problemen mee, is een hele leuke meid! Maar mijn vriend zijn ex, genaamd J. komt dus ook op haar verjaardag. J is mijn vriend zijn eerste vriendin geweest, en het is een vrij lange en serieuze relatie geweest. Een jaar voordat mijn vriend wat met mij kreeg is het uit gegaan tussen hun. Het is niet voor niks zijn ex, maar toch voel ik mij hier helemaal niet goed bij. Hij heeft het zelf uitgemaakt omdat hij volgens J. allemaal dingen moest veranderen maar hij wist niet hoe en hoe er mee om te gaan, maar hij had nog wel veel gevoelens voor haar. Hij heeft het ook nog heel lang moeilijk gehad met die break-up, tegen mij zei hij ‘dat was de moeilijkste tijd van m’n leven’. Hij praat nog wel eens over haar, maar op een hele haatvolle manier. Ik heb altijd zo iets, je kunt alleen maar iemand haten die je wel iets doet. Haat en liefde zit dicht bij elkaar. Verder heeft hij het nooit goed met haar afgesloten. Ze hebben geen contact meer gehad na die break-up en hebben het nooit goed uitgepraat. Het zou mij eerlijk gezegd ook niks verbazen als m’n vriend het uit gemaakt heeft over whapp, daar zie ik hem echt voor aan + het was 3 uur reizen naar haar toe. Zo zit het dus ongeveer.

Ik kan er verder niet veel aan doen, ik ga mijn vriend niet verbieden om er heen te gaan en dat wil ik ook helemaal niet. Toch kijk ik er nu al tegenop… Wat zouden jullie doen? Moet ik mijn zorgen aan mijn vriend vertellen, of het gewoon voor mezelf houden? Is het raar dat ik mij hier druk om maak?

• Niet citeren, misschien haal ik dit ooit nog weg.

Mijn vriend heeft ook een ex waarmee het serieus was, en waarmee hij veel moeite had toen het uit ging.
Als ik in jou situatie zat zou ik meegaan naar de verjaardag.
Ik denk niet dat je je er druk om hoeft te maken, maar ik snap dat je het niet fijn vind. Dat zou ik ook niet vinden.

Ik kan me hier best wel goed in verplaatsen.
Ik zou zeggen praat erover met hem. Maak hem wel duidelijk dat je hem gewoon vertrouwd alleen dat je het gewoon een eng idee vindt. Met praten kom je vaak een heel eind.
En zoals hier boven ook al werd gezegd, ga mee naar die verjaardag.

Inderdaad, als het mogelijk is zou je mee kunnen gaan naar die verjaardag. En wat de anderen al zeggen: praat tegen hem. Het is helemaal niet raar of gek dat je je zo voelt, ik zou precies hetzelfde hebben, maar als je vriend eenmaal weet hoe je je voelt en dat je hem wel gewoon vertrouwt zal die daar waarschijnlijk rekening mee houden en achteraf hoefde je je misschien helemaal geen zorgen te maken.

en dit ja.

p.s. mijn vriend stuurt ook vaak berichtjes als die op een feest of verjaardag is (in geval dat ik me zorgen maak), dat kan echt goed helpen! even om de zoveel uur een klein berichtje om me op de hoogte te houden.

Het probleem is dus, ik vertrouw hem niet helemaal :’) Hij heeft erg vervelende berichtjes gestuurd over vreemdgaan in een groepsapp. Hij heeft mij verzekerd dat het niets is en gaf een vage rede waarom hij dat (die berichten sturen) gedaan had. Ik zie hem er echt niet voor aan en geloof ook niet dat die dat ooit zou doen, denk eerder dat het stoere praat is om ‘bij de groep te horen’, want al die vrienden van hem gaan vreemd. Maar toch. Het maakt het voor mij wel extra moeilijk om hem te laten gaan. En daar ga ik het ook nog met hem over hebben.

Ik kan helaas die dag niet mee, anders was ik graag mee gegaan. Dat zou me een hoop rust geven. Maar met hem praten is inderdaad wel een goed idee. Dan kan hij er de dag dat hij daar is rekening mee houden dat ik het moeilijk vind en hopelijk stelt hij me wat gerust dan…

Ik kan me hier ook wel iets bij voorstellen. Misschien een stomme vraag, maar ga jij niet mee?

Als mijn vriend een verjaardag heeft, word ik altijd meegevraagd.

Ik kan die dag niet. Daarnaast ken ik alleen maar M. en de verdere vriendengroep helemaal niet.
Het is een vast groepje die elk jaar haar verjaardag viert (incl. ex dus) en ze hebben mij niet meegevraagd, denk dat de helft ook niet weet dat hij een vriendin heeft omdat ze elkaar zelden zien/spreken.

Ik zou dit wel aan mijn vriend vertellen en ik zou niet mee gaan naar de verjaardag oid. Je moet hem maar gewoon vertrouwen, ook al is dit een lastige situatie.

Ik zou er met hem over praten en tja je zult hem toch moeten vertrouwen. Ik ben blijkbaar de enige die het onzin vindt als je mee zou gaan om die ex, lekker controlerend ben je dan, zou ik als vriend niet chill vinden.
Gewoon je zorgen bespreken en het verder een middagje uitzitten. Hij gaat echt niet vreemd met haar als er zoveel andere mensen zijn.

Je hoort je vriend hierin te vertrouwen in mijn ogen, mocht dat niet het geval zijn is het denk ik wel even tijd om te gaan praten. Meegaan naar die verjaardag omdat zijn ex komt zou ik ook niet doen (maar je kunt ook niet las ik), dat zal hem een heel controlerend gevoel gaan geven en dat zal niet helemaal de bedoeling zijn denk ik.

En zoals je zelf al hebt aangegeven, het is niet voor niets zijn ex geworden en ze hebben niet voor niets geen contact meer gehad. Ik denk dat als hij haar terug had gewild of zij hem er alleen weer contact was opgenomen.

Ik ga inderdaad niet mee omdat ik niet kan, maar anders was ik ook alleen maar meegegaan als mijn vriend dat oké had gevonden. En ik denk dat hij liever alleen was gegaan, dan had ik dat ook prima gevonden.

Ik ga er inderdaad wel met hem over praten, verder kan ik niet veel doen nee.

Als hij echt van je houd, gaat hij echt niet vreemd. En ik zou het hem wel vertellen waarmee je zit. Zo kan hij ook rekening houden met je gevoelens.

Klopt, daar ben ik eigenlijk ook niet zo bang voor. Ik ben meer bang dat zijn oude gevoelens weer naar boven komen. Dit is de eerste keer dat hij haar weer gaat zien na de break-up namelijk. Zijn gevoelens heeft hij niet in de hand, ik ook niet…