vriend zien

Hey meiden,

Ik ben 17 en mijn vriend is ook 17. We gaan nu ongeveer een half jaar met elkaar en we wonen iets minder dan 1.5 uur reizen van elkaar af. Dit jaar hebben we beide examen gedaan waardoor we allebei een lange vakantie hadden en elkaar veel konden zien. Nu zijn we allebei een opleiding gaan doen.

Ik heb best wel weinig schooluren en ben daardoor vaak vroeg uit maar mijn vriend heeft elke dag tot 4 uur school. Daardoor is het bijna niet te doen om elkaar na school nog te zien. Nu had hij in de vakantie met me afgesproken dat we zouden stoppen met werken op zaterdag zodat we het weekend samen zouden kunnen zijn maar dit heeft hij nog steeds niet geregeld. Hierdoor zien we elkaar weinig of soms een week helemaal niet. Op zondag moet hij altijd naar zijn familie en ik kan niet bij hem slapen in het weekend omdat er dan geen bed beschikbaar is.

Vrijdag is de enige dag dat we beide meestal vroeg uit zijn alleen nu werkt hij ook op vrijdag en ik ben soms om half 5 uit.

Ik heb het hier moeilijk mee en huil er soms om maar wil niet onze relatie daardoor laten verpesten want ik hou veel van hem.

Hebben jullie misschien tips of advies voor mij want ik ga dit niet volhouden op deze manier?

Tja… Dat is het gewoon als jullie levens veranderen. Vind ook niet dat je moet stoppen met werken voor je relatie.

Heb je dit al tegen hem gezegd? Want hier moeten jullie samen een middenweg in vinden, zonder daarbij jullie eigen levens - zoals werk en familie - op te geven.

We willen niet stoppen met werken maar bijvoorbeeld na school of vrijdag werken zodat we zaterdag vrij zijn. Ik heb het hier vaak met hem over gehad en elke keer zegt hij dat hij het gaat regelen met zijn werk maar er gebeurd niks.

Maar wat als je mega veel huiswerk hebt op zaterdag?

Nogmaals, het verandert nu gewoon allemaal. Maar ik las dat je niet mocht blijven slapen, dus misschien dat aankaarten bij je ouders? Dat je op zaterdagavond naar hem toe gaat en dan zondag naar huis? Of andersom?

We mogen gewoon bij elkaar slapen alleen in het weekend zijn de broer en vader van mn vriend thuis en is er geen bed over voor mij en als hij zaterdag tot half 10 werkt is het beetje laat voor hem om nog hierheen te komen.

Kan jij dan niet naar hem en wachten tot hij terug is? Dan neem je een luchtbed mee toch?

Inderdaad, kun je geen luchtbed meenemen? Of mag je niet bij hem op de kamer slapen?

Een luchtbed meenemen kan een optie zijn?
Ik vind zelf ook dat je niet zo maar je werkt kan laten vallen voor een relatie. Dat je elkaar een week niet ziet is toch ook niet het einde van de wereld? Ik zou persoonlijk geen zin hebben om door de week te werken nadat ik tot 16u op school heb gezeten.