Vriend zet me op vliegtuigstand

Hai meiden, ik ben Serena en ik heb twee jaar een vriend. Ik ben heel eerlijk gezegd best jaloers snel en dat vind mijn vriend natuurlijk bloed irritant, nu heb ik op het moment corona en zit ik thuis. Mijn vriend daarentegen niet en is gelukkig negatief getest. Wij hadden eigenlijk vanavond samen een feestje van een vriendin van ons samen, maar dit ging voor mij niet door vanwege corona. Hij is wel gegaan, en dat heeft heel lang geduurd omdat we een heftige ruzie daarover hadden. Ik vond het jammer dat hij daar heen gaat terwijl we dat samen wouden doen en hij wou daar heen gaan ook met een aantal meisjes die daar waren waar ik niet heel blij mee was. Uiteindelijk na lange strijd heb ik m gelaten en zou die zelf gezegd af en toe een filmpje sturen of laten weten hoe t gaat daar. Ten eerste heb ik de hele avond hem zelf moeten vragen voor een reactie hoe het daar gaat of een filmpje want van hem kwam t maar na eeuwen. Daarnaast beldr ik met hem en klonk hij vrij brutaal terwijl ik hem daar uiteindelijk toch heen heb gestuurd. Hij zei dat hij af en toe een filmpje wou sturen maar ik al zat te drammen, uiteindelijk zei hij met een brutale toon dat hij me soms wel een bericht zou sturen om te weten hoe alles was. Uiteindelijk deed hij dat niet en belde ik hem best wel wat keren, en ineens had hij mij op vliegtuig stand gezet en kan ik hem nu helemaal nergens op bereiken. Terwijl hij na lange ruzies toch mocht gaan en mij af en toe een berichtje zou sturen heeft hij dat gedaan. Maar na dat ik een aantal keer zeurde aan de telefoon heeft hij dus zijn hele telefoon op vliegtuig stand gezet. Dames wat vinden jullie hiervan ben ik slecht bezig of is hij ook echt niet goed bezig. Want ik vind het persoonlijk niet normaal als ik hem uiteindelijk laat gaan dat hij ten eerste pas nadat ik het zeg wat laat weten en daarnaast mij stil zet na een aanta keren bellen. Help me want ik weet t ni meer

Kuss

Ik vind dat jij hem heel strak houdt en krijg het gevoel dat jij hem niet vertrouwd. Ik denk dat hij het heel vervelend vindt dat jij hem heel de tijd belt en appt. Het is niet zo omdat jij niet naar het feestje kan gaan, hij ook niet mag gaan.

Ik zou eens goed met elkaar in gesprek gaan, want voor mij klinkt dit niet echt als een gezonde relatie

1 like

Als jij op deze manier doorgaat, ga jij hem verliezen. Een relatie moet gebaseerd zijn op vertrouwen en eerlijkheid en je partner voldoende loslaten. Als jij zo op zijn huid blijft zitten, zal hij uiteindelijk een grens gaan trekken en het uit maken.

2 likes

Heb jij enig idee wat jouw gedrag veroorzaakt?

Want dit is niet normaal. Hij is je eigendom niet.

Ik denk dat hij het zat is dat je zo jaloers bent. Je moet wat meer vertrouwen hebben in hem want anders gaat hij bij je weg.

Hij ‘mag’ gaan? Hij is je kind niet. Die jongen heeft gewoon het recht zelf te bepalen wat ie doet hoor. Je moet blij zijn dat ie nog ingestemd heeft om filmpjes of weet ik het naar je te sturen. Die jongen wilt gewoon lekker gezellig feesten, dan gaat ie jou toch niet elke minuut appen met wat ie allemaal aan het doen is? Zou jij het leuk vinden als je vriend je bij voorbaat al niet vertrouwd en je constant wilt controleren met wat je op elk moment allemaal doet? Je verstikt hem op deze manier. Je komt over als een stikjaloers onzeker meisje. Je zegt zelf al dat je best jaloers bent en dat je vriend dat irritant vind. Werk daar dan ook aan. Als jouw vriend vreemd zou willen gaan doet hij dat toch wel. Vroeg of laat wordt hij helemaal leip van je en dumpt ie je gewoon hoor. En op deze manier heb je kans dat hij juist vreemd gaat, want je vertrouwt hem toch al niet.

1 like

Hi. Ik denk inderdaad dat hij het zat is dat je te jaloers bent. Probeer het meer los te laten. Ik snap dat het moeilijk is dat je vriend naar een feestje gaat terwijl jullie daar samen heen zouden gaan. Maar vraag jezelf, als je jaloers wordt:

Is dit het waard om hem te verliezen?

Misschien helpt het om als jullie telkens een ruzie krijgen even te vragen of je tijd voor jezelf kan nemen om rust te pakken. Doen mijn vriend en ik ook en het helpt vaak:) Na even rust te pakken dringt alles een beetje door en zijn jullie beide rustig.

Het is inderdaad niet leuk dat hij je op vliegtuigstand heeft gezet, maar probeer het vanuit zijn kant te zien. En inderdaad niet zelf bellen en dingen vragen, 1 keertje ‘hoe gaat het’ of ‘is het leuk’ vragen is prima, dan weet hij dat je aan hem denkt. Verder was het opdringen van het filmpje misschien een beetje een verkeerde zet. Ik zeg altijd: If he wanted to, he would haha :upside_down_face:. Gewoon laten en als hij het niet heeft gedaan en achteraf vragen waarom xx

Hey, jammer van al de reacties dat precies alleen jou de schuld geven girl. Ik snap helemaal dat je niet zo blij bent dat die naar dat feestje gaat zonder jou, begrijpelijk dat voor sommige mensen het lijkt of je hem niet vertrouwd maar in mijn ogen zijn er nog 100 andere feestjes waar je wel gewoon samen naartoe kan gaan. Zelf ben ik al 2 jaar samen met iemand dat voor mij echt een rot relatie had waarin ze beiden al met andere mensen hadden gekust. Voor mij is vertrouwen ook heel moeilijk maar rustig met elkaar praten helpt echt en op een bepaald moment zal hij misschien eens inzien dat er nog heel veel evenementen zijn waar je wel samen naartoe kan en het echt geen kwaad kan voor wel eens een feestje te missen als je lief zich er niet goed bij voelt.

Iemand die andere mensen wil zoenen doet dat toch, of hij naar feestjes gaat of niet.

Iemand die dat niet wil omdat hij trouw is doet dat niet, of hij naar feestjes gaat of niet.

Als je een feestje moet missen omdat de ander jou wantrouwt, dan is er toch écht iets mis met je relatie.

Je bent z’n moeder niet he. Hij heeft je toestemming niet nodig om naar een feestje te gaan. Denk dat ie 't gezeik zat was en eerlijk? Dat zou ik ook zijn. Aan de andere kant moet hij geen dingen voorstellen die hij niet nakomt, dat zou mij persoonlijk storen, hoe onredelijk ik dat voorstel zelf al vind.
Volgens mij zei ik het al eens bij een eerder topic, maar dit gedrag kan je je relatie kosten.
On a last note; beterschap en ik hoop dat je de corona goed bent doorgekomen!