vriend zegt dat ik onbetrouwbaar aanvoel

Hee mensen,

Mijn vriend die vind dat ik onbetrouwbaar aanvoel, terwijl ik dat helemaaal niet ben!
Maar dit vind ik wel echt heel erg om te horen, niet echt een goed begin van een relatie.

Ik heb hem bepaalde dingen over vakanties verteld;

• ging met een jongen naar de disco
  • had vakantie vriendjes etc.

Maar toen was ik singlee!

Dit denkt hij over mij;

Dat ik zomaar even met een jongen zoen/ een relatie aanga die er wel knap uitziet en wel een beetje aardig overkomt.
En hij denkt dat ik hem zoo weer “teruggooi” als oud vuil.

Ik weet niet waarom hij zo’n slecht gevoel bij mij heeft, ik ben nog nooooit vreemdgegaan!
Tuurlijk ga ik op vakantie en hier wel met jongens om, gewoon gezellig… maar ik wil alleen hem. en dat heb ik hem ook gezegd.

weten jullie hoe ik hem duidelijk kan maken dat ik wel betrouwbaar ben?
Of hoe ik dat kan laten zien?
En waarom zou hij zo over mij denken?

Want hij heeft niet eens zijn twijfels, nee;zo ben je gewoon!
Maar ik weet dat ik niet zo ben!

Ik snap echt niet waarom hij je niet vertrouwt! Maar misschien dat je eens met hem moet praten, en moet uitleggen hoe jij je erbij voelt?
Maar misschien heb je dat al wel gedaan…

Hmm, zijn vertrouwen winnen dan…
Hem laten zien dat je wel betrouwbaar bent, lijkt mij dat je dat gewoon moet doen door ook echt betrouwbaar te zijn. Ik zou niet weten hoe je het anders moet laten zien:p

Dat heb ik al gedaan!
Wel wordt hij heel snel jaloers…
Maar ik weet gewoon niet hoe ik kan laten zien dat ik wel betrouwbaar ben.
Want als ik zeg dat ik niet zo ben zegt hij van wel…

Ik kreeg net dit smsje;

Waarom voel je zo onbetrouwbaar aan en ben je zo lief knap en alles… Het is echt moeilijk… :frowning_face:
Ik hou echt heel veel van jou!
Zoenzoen

Wat kan ik hier nou op zeggen?

Wat een vreemde jongen zeg als ie dat soort dingen zegt?! Hij komt over alsof ie extreem onzeker is, en een vast een excuus zoekt waarom jij zou vreemdgaan ofzo.

x

Naja, al die verhalen van vakantievriendjes en met welke jongen je naar de disco bent geweest kan iemand best erg laten twijfelen. Niet iedereen is even zelfverzekerd. Door al die verhalen heb je hem dus anders over je laten denken, wantja, zoveel vakantievriendjes enzo laat je wel een beetje overkomen (!) als een sletje (nu weet ik niet het aantal jongens en hoelang ertussen zat ofzo, maar het kan wel sletterig overkomen, dus niet gemeen bedoeld ok? (:slightly_smiling_face:, vooral als je dus al niet te zelfverzekerd bent. En aangezien hij heel erg veel om jou geeft en je dus niet kwijt wilt kunnen die verhalen hard aankomen. Ik weet ook niet hoelang je je vriend al kent en hoelang je het al met hem hebt, dit speelt natuurlijk ook een rol.
Ik zou hem dus duidelijk uitleggen hoe dat allemaal zat en wat je gevoelens tegenover hem zijn en dat je niet van plan bent om hem zomaar op te geven. Dat het jou ook pijn doet om van je vriend te horen hoe hij over je denkt en dat je heel erg geschrokken bent. En verder lijkt het me verstandig als je al die verhalen van vroegere jongens in je gedachtes laat, tenzij hij er naar vraagt dan ofzo.

Eens goed met hem gaan praten en het hem helemaal uitleggen.

Ik snap je vriend wel hoor ik vertrouw mijn vriend ook niet 100 % en dat weet hij maar hij doet er alles voor om dat wel zo te krijgen.

Hij moet 't aftwisten bij je.
Jij moet hem net zo goed vertrouwen, dus ik vind 't flauw dat hij dit zegt.
Vakantievriendjes heeft bijna elk meisje gehad en dat is net zoals jij al zegt, in tijden dat je lekker vrijgezel was.
Ik zou hem 't voordeel van de twijfel geven.
Het is aan hem om je wel te vertrouwen en de relatie met je aangaan. Kan hij dat niet? Jammer voor hem, maar hij heeft zichzelf er niet mee.

Hmm klinkt heel herkenbaar. Ik had/heb het nog steeds weleens moeilijk met het vertrouwen van mn vriend. Maar dat komt omdat we best wel veel verschillen van elkaar. Hoewel het laatste tijd wel steeds beter gaat.

Het heeft allemaal tijd nodig. Begin het dus niet na 2 weken zat te worden. Want zo kom je nergens. Iig, je moet sowieso veel erover praten. Anders gaat hij er alleen meer over denken. Extra lief tegen hem doen, kan geen kwaad toch ;p.
En hem keertje meenemen tijdens het uitgaan… Laat hem dan zien dat je het ook leuk kan hebben met alleen vriendinnen erbij. (: Denk dat je verder niet meer kan doen.

hij komt wel uit een hele andere relatie dan ik;
ik had een hele vrije open relatie en hij een hele jaloerse relatie

Daar heb je het al.
Probeer je ook eens in zijn positie te verplaatsen. Hoe moeilijk hij het ermee kan hebben. Praat veel met hem erover zoals ik hiervoor al zei. Als je aan deze dingen gewoon houdt is het gewoon goed toch. Meer als je best kun je niet doen (:

Mijn oma raadde mij altijd om niet alles te zeggen aan je vriend/man, want sommigen kunnen het eenmaal niet verdragen…

heeft hij zelf nooit eerder een vriendinnetje gehad?
want anders komt het toch op hetzelfde neer?

Njah, laat gewoon zien dat je echt niet zo bent!