vriend wordt 18 > kado?

Hey meiden!

Mijn vriend word 5 september 18. Ja ik weet het, het is nog heel ver. Maar aangezien de zomervakantie er aan komt wil ik genoeg tijd hebben om het perfecte kado te kunnen betalen!
-Dit is de situatie:
Hij gaat naar het HBO en moet van zijn ouders zelf zijn studie betalen, zelf zijn rijbewijs, zelf zijn auto en alles wat daar bij komt. Ook al zijn verzekeringen moet hij zelf gaan betalen. Zelf zijn kleding betalen etc. doet hij al.
Kortweg: hij krijgt zó ontzettend veel kosten, dat hij zelfs zelf de bomen door het bos niet eens meer ziet, en hij weet bij god niet hoe hij een auto moet gaan betalen over een half jaar. Laat staan het rijbewijs.

Nu wilde ik hem 250 euro contant geven, of een ander bedrag in die richting. En dan bijvoorbeeld nog zijn 1e rijles erbij.
Maar hoe kan ik dit leuk aan hem geven? Om 250 euro in een felicitatiekaart te plakken vind ik ook weer een beetje achterlijk haha. Iemand een idee?
Of iemand misschien een beter idee?

Liefs

http://forum.girlscene.nl…opic/list_messages/140798

Ik had een fatsoenlijke DVD speler gegeven voor mijn vriends 18e verjaardag, maar dat had ie gewoon nodig. :’)

Koop anders een DVD met theorietrainingen, en dan nog iets persoonlijks erbij. :grin:

Ja, daar kan ik et wel in zetten, maar er is toch niemand die reageert, en ik vind dit nogal een apart verhaal. Hij vraagt namelijk ook niets, en heeft ook niets nodig. Op geld na dan, maar ik weet dat hij het verschrikkelijk vind om geld van mij aan te nemen. Dus daarom dit topic, voor wat tips en zo.

VVV bon :3

ik zou nooit nooit nooit geld aan mijn vriendje geven, ik zou het ook niet van hem aannemen…
misschien moet je als je toch iets in die richting wil doen wat meer rijlessen betalen? dat scheelt voor hem die kost weer en jij moet geen cash geld geven.
wel rot voor hem dat hij ineens zoveel zelf moet betalen, ouders krijgen daar toch kinderbijslag voor? achja.

Als je 18 bent krijg je geen kinderbijslag meer hoor.

ok, true. dan heb ik niks gezegd;) upje.

oke, weet ik veel. in belgië als je blijft studeren tot je 25. ik ging er van uit dat het hetzelfde was.

Je zou inderdaad wat meer lessen voor hem kunnen betalen en dan ook een theorieboek (voor de rijlessen) erbij kunnen kopen ofzo. Dat zou ik leuker vinden om te krijgen dan geld. (:

Ja, betaal gewoon een paar rijlessen voor hem en koop er iets grappigs bij, een theorie boek/DVD, of een speelgoedautootje haha

is het heel dom van mij om te vragen waarom hij perse een auto en rijbewijs nodig heeft zodra hij 18 is?
Als je omkomt in de kosten lijken me dat niet echt prioriteiten, zeker in verband met het gratis OV als je studeert.
Maar als zijn ouders zijn studie niet kunnen betalen, hoort daar een vrij hoge stufi tegenover te staan. Dan zouden zijn studiekosten niet hoog hoeven uit te vallen (als ze alleen niet willen betalen ligt het anders natuurlijk).

Mocht hij perse een rijbewijs willen, dan zou ik een paar lessen betalen.
Contant geld geven zou ik nooit doen, omdat dat toch een vreemde sfeer
binnen een relatie kan geven. Daarbij komt dat hij blijkbaar niet in staat zal zijn jou
een groot cadeau te geven, dan voelt hij zich vast erg ongemakkelijk
als je hem 250 euro in handen duwt.

Het lijkt of je de bomen door het bos niet meer ziet, maar ik heb ook alles zelf moeten betalen toen ik 18 werd, dat moeten heel veel.
En dat komt heus wel goed hoor!
En rij ook auto en heb mn rijbewijs en auto ook zelf moeten betalen.
Misschien dattie dan nog wel wat kan lenen ofzo bij z’n ouders/familie ofzo en dan het later terug betaald.

Verder zou ik hem dan paar rijlessen cadeau doen en een theorie boek/dvd zoals wat hierboven is gezegt.

Ik vroeg me ook al af waarom hij gelijk een auto wil? Rijbewijs kan ik nog wel begrijpen maar een auto hoeft toch niet persé?
+idd gratis OV & StuFi

Ik zou hem gewoon theorieboeken & een paar lessen geven.

Waarom moet hij zo snel een auto kopen dan? Ik ken genoeg mensen van een paar jaar ouder die ook nog geen auto hebben!

Helemaal mee eens, een rijbewijs is leuk en handig maar als je er eventjes niet het geld voor over hebt kan het prima wachten ivm OV. Vooral als je ook geen auto kunt betalen, heb je er vrij weinig aan en benzine is bovendien ook hartstikke duur. Ik ken genoeg jongens die pas op hun 20e oid begonnen met rijles, werkt prima.

Is die auto en dat rijbewijs nodig? Zo ja, dan zou ik hem gewoon lessen geven. Hij voelt zich misschien wel bezwaard als jij hem zo maar 250 euro geeft!

Dat je gelijk voor je rijbewijs wilt gaan zodra je 18 bent snap ik wel. Maar dan hoef je toch niet gelijk een auto te kopen? Maar ik zou dan inderdaad ook gewoon een paar rijlessen cadeau geven en een theorieboek of zo. Kan me inderdaad voorstellen dat het niet leuk is om van je vriendin 250 euro handje contantje te krijgen.

Hij móet wel zijn auto + rijbewijs hebben aangezien we in de kop van Noord Holland wonen (het waait hier al-tijd, en vaak nog super hard ook) en de dichtstbijzijnde bewoonde wereld is 20 minuten fietsen. En het station is een uur fietsen. Zijn scooter is er nu al 2 weken definitief mee gestopt, en ik kan hem op mijn scooter ook niet elke dag naar het station brengen voor school. Dus kortom: hij heeft er echt 1 nodig.

En nee jullie hebben gelijk, 250 euro contant is inderdaad niet echt leuk om van je vriendin te krijgen. Ik denk dat ik inderdaad gewoon 3 of 4 rijlessen ga betalen dan bijvoorbeeld en dan nog iets kleins er bij.

Oooh oke, dat bleek niet uit je verhaal maar dan snap ik het wel.