Vriend word snel boos

Hoi girlscene

Ik heb een lieve vriend maar hij word heel snel boos op mij.
Bijvoorbeeld waren we aan het bellen en ik had perongeluk opgehangen en toen belde ik hem terug en nam hij niet meer op en toen kreeg ik ineens een appje met: Waarom zou ik moeten opnemen als je in mijn oor ophangt? Toen zei ik tegen hem dat het perongeluk ging en toen zei hij: Ja sure.
Dan in de avond is hij weer alles vergeten en is alles weer goed.
Alleen ik vind het gewoon niet leuk dat hij zo snel boos word. Ook als ik het niet met hem eens ben doet ie ineens boos tegen mij of wilt ie niet meer met me praten voor een paar uurtjes.

Normaal is ie heel erg lief maar ik vind het echt niet leuk dat hij zo snel boos word en zo snel geraakt is.

Iemand advies?

Heb er trouwens wel eens met hem over gepraat maar het werkt niet.

Toch nog eens met hem over praten. Als je 't opkropt verandert er niks en voel jij je alleen maar kut. Hij zal toch eens moeten leren dat dat gedrag niet echt ergens op slaat en ook erg ongegrond is.

Als hij niet wilt luisteren in een gesprek, zou ik gewoon een keer hetzelfde terug doen. Dan maar even net zo kinderachtig hoor. En als het dan nog niet doordringt moet je je afvragen of je wel in zo’n relatie wilt zitten

Mijn ex-vriend was ook zo. Alleen bleef zijn boosheid veel langer hangen, waardoor het steeds lastiger werd om niet constant ruzie te krijgen. Dit is ook een van de redenen dat het uit is gegaan.

Als dit een karaktereigenschap van hem is, dan zal het waarschijnlijk niet zomaar weggaan. Ik zou ook niet zo goed weten wat je eraan kan doen. Zelf merkte ik dat ik vaker sorry zei, ook al had ik het idee dat hij overdreef, maar dit werkt op langer termijn ook niet, want dan ben je niet meer eerlijk tegen elkaar.

Praten met hem lijkt me toch de beste/enige optie. Misschien zit hem nog iets anders dwars. Als dit niet helpt en het verandert niet, zou ik toch de relatie heroverwegen.

Dank jullie voor het advies.

Ik probeer soms ook boos op hem te worden om niks aangezien hij hetzelfde bij mij doet. Hij zei laatst dat hij me wat later ging bellen omdat ie bezig was en toen reageerde ik terug met: ok nee hoeft niet meer ik ga slapen.
Toen was hij eerst van ja doe niet zo dit dat en toen zei ik ja doe jij toch ook en toen zei hij ineens oke ga maar doei. En was t weer een avond stil tussen ons.

Ik ga inderdaad weer met hem praten hierover want nu is ie weer boos op mij omdat ik hem niet verstond aan de telefoon en dan zegt ie ja godverdomme je geeft geen aandacht om wat ik zeg waarvoor bel ik dan. Toen hing ie weer boos op :frowning_face:

Soms denk ik van zal ik het uitmaken maar ik wil hem echt niet kwijt want we hebben het ook heel vaak gewoon heel fijn en leuk samen en we zijn plannen aan het maken om samen te wonen volgend jaar maar soms heb ik er gewoon geen zin meer in omdat ie telkens zo doet.

Ik denk eigenlijk dat dit met samenwonen eerder erger wordt dan beter. Hoe gaat het dan als jullie weer beginnen te praten nadat het een tijdje stil is geweest? Zegt hij dan sorry, of jij? Of negeren jullie gewoon wat er gebeurd is en begin je gewoon een nieuw gesprek?

Uit ervaring kan ik spreken dat dit soort eigenschappen alleen maar hardnekkiger worden als je ouder word. Ik wil je niet onder druk zetten, maar zie jij jezelf een gelukkige toekomst hebben met een partner die om elk dingetje (onredelijk) boos word, en jij steeds ten onrechte je excuses aan moet bieden, en waarmee je de situatie niet kan uitpraten?

Dit is niet oké, heel giftig zelfs. Als hij dit niet kan veranderen dan zou ik bij 'm weg gaan.

Ik vind het vooral erg kinderachtig en zou het er niet heel lang mee uithouden. Ga eerst maar je eigen issues oplossen voordat je aan een vriendin begint zou ik zeggen.

Zelfs ik erger me aan hem terwijl ik hem niet eens ken als ik alles zo lees… hoe hou je het vol? Ik zou nooit in zo’n relatie willen zitten want het lijkt gewoon dat het zijn karakter is en zoiets verander je niet snel.

Ik denk dat boos op hem worden geen zin heeft. Het is belangrijk dat je hem op het moment zelf aanspreekt. Het komt een beetje op mij over alsof hij onzeker is en daarom vijandig reageert. Probeer er nog een keer met hem over te praten. En met samenwonen los je niks op.