Vriend word jaloers als ik met mijn beste vriend chill

Beetje apart verhaal, ik heb 't hier ookal met mijn vriend en beste vriend over gehad maar toch zit het me dwars…

Het is toch normaal dat je leuk en gezellig met je beste vriend kan gaan chillen?
Mijn vriend kan hier dus ontzettend chagarijnig en jaloers van worden… eigenlijk vind ik het naar want ik hou ontzettend veel van hem, maar ik heb ook nog andere vrienden waarmee ik graag omga.

De reden dat 'ie zo snel jaloer is komt omdat zn ex vriendin ooit vreemd is gegaan…
maar ik ben haar toch niet?
ik geloof best dat hij er een soort “trauma” aan over heeft gehouden en houd hier rekening mee…
Maar het doet zeer dat hij denkt dat ik tot zoiets in staat zou zijn.
We zijn niet allemaal dat ene meisje dat vreemd gaat toch?

naja ik voel me al wat op gelucht dit uitgesproken te hebben

:blush: dankje voor 't lezen van mn “zeur” verhaaltje
(L)

wat zelf al zegt door trauma heeft hij die onzekerheid voor dat soort dingen
laat hem gevoel krijgen dat hij jou kan vertrouwen
praat er over

ik snap best dat hij jaloers zou worden, het is niet zeldzaam dat er iets gebeurt tussen beste vrienden. En een goed vriendje is altijd bezorgd haha:) zolang het maar niet op ruzies eindigt is die jaloezie wel gezond, dnek ik.

Ik snap het inderdaad ook wel, ik ben ook niet heel blij als mijn vriend de hele middag met een goede vriendin film gaat kijken (en bier drinken) :’). Vooral als hij het dan al eens heeft meegemaakt dat z’n vriendin vreemd ging, snap ik het goed. Alleen ik laat m’n jaloezie niet echt merken omdat ik het hem moeilijk kan verbieden en uiteraard mag hij met vrienden omgaan. Jouw vriend laat het echt duidelijk merken toch? Misschien kun je er nog eens goed met hem over praten, dat hij je echt kan vertrouwen en dat je gewoon graag met vrienden een dagje wil doorbrengen zonder dat hij er boos/chagrijnig/verdrietig etc. om wordt. Dat jij zijn ex niet bent en nooit vreemd zou gaan, etc. Vertel hem dat je het jammer vindt dat het zo moet. Succes!

ik snap het ook wel, maar aan de ene kant moet het toch wel kunnen (:

Ik snap het ook wel.
Als mijn vriend dat zou doen met een meisje zou ik helemaal gek worden.
Wat hij al eens heeft gedaan en dat zonder mij het te zeggen, dus voor mij is het echt extreem.

Ik zou het er gewoon nog eens goed over hebben en duidelijk maken dat hij echt de enige voor je is.

Het zou erger zijn als hij er helemaal niks om zou geven
nu weet je dat hij er zorgen om maakt en dat hij je wil houden
hij houd heel van je, en hij wil je niet kwijt

En als jullie wat vaker met zijn 3e iets gaan doen?

:slightly_smiling_face: dank jullie <3

we praten er ook wel over, maar hij reageerd dan gewoon kort af. Maar gelukkig maken we geen ruzie erom ofzo…

eigenlijk hebben jullie wel gelijk, ik ben aan de ene kant wel blij dat hij laat merken dat hij om me geeft

Geplaatst op dinsdag 19 april 2011 09:52CiteerBekijk
IJsbergsla
Xtra-small

En als jullie wat vaker met zijn 3e iets gaan doen?

hij kan mijn beste vriend niet luchten of zien helaas

maar bedankt voor jullie reacties en begrip ^^
ik voel me er veel beter door (L)