Vriend wilt niet dat ik mini rol draag

Hi,

Ik hou heel erg van mini jurkjes en min rokjes dragen. Maar mijn vriend wordt elke keer boos wanneer hij me in een jurk of in een rok ziet. Ik kan daar niet tegen, want ik vind dat een man zich niet kan bemoeien over wat een vrouw draagt. Hebben jullie misschien tips? Ik heb er met hem meerdere keren over gesproken en hij zegt dat hij niet wilt dat andere mannen naar me kijken. Vind het zelf belachelijk, maar ja ik kan hem ook niet overtuigen dat het niemand boeit wat ik aantrek.

Eerlijk gezegd, zijn reactie en dat hij niet wil … eeeew, wat een creep! Het zou voor mij een grote rode vlag zijn.

Hij mag zijn mening een keer geven, maar dan is het echt mijn keuze. Als ik er sexy bij wil lopen en als mannen naar mij kijken, jammer voor hem. Hij heeft er NIKS mee te maken. Als hij daar last van heeft, zou ik hem adviseren therapie te zoeken voor zijn onzekerheid.

Is hij iemand uit een andere cultuur, waar je dit soort gedrag wat vaker ziet, … meteen dumpen. Maar, dat zou ik doen.

Met andere woorden, gewoon dragen waar JIJ je prettig in voelt.

1 like

Niemand bepaalt wat jij aan doet. Ik kan ergens nog begrijpen dag hij het niet fijn vindt, maar hij heeft daar niks over te zeggen en al helemaal niet boos worden.

1 like

Je hebt gelijk. Ik blijf gewoon rokjes aantrekken en als hij het niet meer aankan dan gaat hij gewoon weg. Ik ga echt niet smeken dat hij blijft

1 like

Hij heeft een hekel aan gedrag van vreemden en daarom moet jij je aanpassen. Ik denk dat je al ziet hoe bizar dat klinkt. Je draagt A) geen verantwoordelijkheid over het gedrag van mannen, of ze wel of niet naar je kijken en B) geen verantwoordelijkheid voor de opvattingen van je vriend. Dit is zijn probleem, waar dat vandaan moge komen. En je hebt absoluut gelijk dat je hem hier niet van kan overtuigen, want of je nou een minirok draagt of een gescheurde tracksuit, je kan nooit uitsluiten dat mannen (mensen in het algemeen) naar je kijken. Al is het maar om te voorkomen dat ze tegen je op botsen.

Mijn advies is simpel, ik zou hem de keuze geven tussen of jou als partner (iemand van vlees en bloed en een stel hersens), of een pop kopen die hij op elke manier kan aankleden die hij wil en d’r bek houdt.