Vriend wil zonder condoom

Hee!
Ik ben sinds denk ik drie maanden ofzo seksueel actief met mijn vriend (klinkt raar weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen) maar heb al vaker rare vragen gesteld over dingen hier en dat was vaak wel fijn om jullie te horen.

Nou slik ik sinds kort de pil ( ik heb één strip af en ben een week ongesteld geweest en zit nu in mijn tweede strip). Mijn Vriend wil extreem graag seks zonder condoom en is bereid een soa test te doen, nu ben ik echter super huiverig dat ik als nog zwanger wordt door de pil heen heb er nogal weinig vertrouwen in en zou het ook het liefste gewoon met condoom blijven doen. Maar omdat mijn vriend eigenlijk de beste redenen heeft en alles aanbied om mijn zorgen weg te halen voel ik me een beetje stom als ik dan alleen kom met mijn gevoel van zwanger worden. :flushed:

Heeft iemand misschien tips of zit iem ook met zoiets dergerlijks

tja, als jij het niet zonder condoom wil doen moet je dat natuurlijk niet doen. Ik vind het zelf zonder condoom wel veel fijner, en de pil is gewoon veilig, zorg dat je hem elke dag rond dezelfde tijd slikt en er kan echt niet zoveel mis gaan.
Ik snap heel goed dat je vriend het graag zonder condoom wil doen haha.

Niks meer toe te voegen aan de meiden hier boven. De kans dat je door de pil heen toch zwanger wordt is nihil. Dus hij is gewoon veilig. Alleen je moet het wel pas doen als jij je er comfertabel bij voelt.

Ik moet zeggen dat ik je angst wel herken, aangezien een vriendin door de pil heen zwanger geraakt is (terwijl ze hem nooit vergeten is, niet gekotst heeft en geen diaree)
Ik vind in elk geval dat je het gewoon met condoom moet blijven doen als jij dat wil.

Als je het niet wilt, moet je het niet doen. Het is jouw lichaam.

Als je de pil goed slikt, is de kans inimini.

Maar het belangrijkste is dat jij je er goed bij voelt…

Mijn vriend en ik doen ook altijd zonder condoom en ik ben nog steeds niet zwanger ;p
Zoals hierboven al wordt geschreven, de kans dat je zwanger raakt is zo ontzettend klein… Maar je moet doen wat goed voelt voor jou.

Er zijn eigenlijk maar een aantal dagen, of maar 1 dag weet het niet precies, dat je zwanger kan worden in de maand. Als je deze uitrekent (kan je doen op internet, effe googlen uitrekenen eisprong ofzo) en dan een condoom gebruikt en je pil nog steeds blijft slikken, is de kans dat je zwanger wordt zo goed als nul.
Zo is het niet nodig om een hele maand een condoom te gebruiken maar enkel op je vruchtbare dagen.
De pil geeft dan extra zekerheid op de andere “onvruchtbare” dagen zeg maar.

jouw gevoel is het belangrijkst.
En als je tegen hem zegt of geen seks of seks met condoom, dan weet iedereen wel dat hij voor dat laatste zal gaan :wink:

Dat is dus het mooie van de pil: die zorgt dat er geen eisprong komt waardoor je dus niet vruchtbaar bent en ook niet echt ongesteld wordt (je verliest alleen wat bloed in de stopweek) het is dus niet nodig en ook onmogelijk om je eisprong uit te rekenen, simpelweg omdat je die niet hebt :wink:

Een tip; als je medicatie gebruikt of opeens iets hebt waarvoor je medicatie nodig hebt, lees dan goed of het effect van de pil kan veranderen!

Maar af en toe lukt het dan toch niet om je eisprong tegen te houden zeg maar, want er zijn toch mensen die nog steeds zwanger worden ook al nemen ze de pil?
Dus is het dan niet veiliger om toch een condoom te gebruiken voor de uitgerekende ovulatiedag, voor het geval dat? Ik weet dat de kans bijna nihil is, maar als je echt zeker wilt zijn zou dat in mijn ogen wel een oplossing kunnen zijn :slightly_smiling_face:

Ik snap je angst wel hoor, een vriendin van mij is ook door de pil heen zwanger geraakt en in mijn omgeving zijn er meerdere meiden. Maar het blijft wel je eigen keuze natuurlijk.

Ik zal als ik jou was ook één keer de pil doorslikken om te weten of die goed werkt. Ik had altijd dezelfde pil alleen toen opeens veranderde die bij de apotheek. Toen kreeg ik opeens een bloeding tussendoor… gelukkig kon ik die oude pil weer krijgen :slightly_smiling_face:

Verder zou ik gewoon kijken wat je zelf wilt. Ik wil altijd graag dat mijn vriend een condoom om doet, ook al slik ik de pil. Als hij de keuze tussen condoom of geen seks heeft kiest die echt wel voor het condoom haha.

Ik en mijn vriend zouden het liefst ook seks zonder condoom hebben, maar na een paar keer zijn we toch gewoon weer een condoom gaan gebruiken omdat we absoluut niet willen dat ik zwanger zou worden. Nu voel ik me ook veel fijner tijdens de seks want daardoor valt die last van mijn schouders, en zelfs al zou de condoom eens kapot gaan, is de kans klein dat ik zwanger raak.

En nee, het is niet omdat je aan de pil bent dat je dan geen condoom meer moet gebruiken. Als jij je daar veel prettiger bij voelt dan is dat geen ramp, je vriend moet dat maar accepteren. Want als jij je niet prettig voelt tijdens de seks en erna, is dat voor jullie allebei niet leuk. Dus denk er goed over na en doe geen dingen waar je spijt van krijgt.

Maar zolang je de pil goed slikt (na 5 á 7 dagen nadat je menstruatie begonnen is en je het altijd goed slikt) dan is de kans miniem dat je zwanger kunt worden.

Dus ff in het kort: Kies waar JIJ je het beste bij voelt! :slightly_smiling_face:

Ik had precies hetzelfde als jij, heb toen ook een paar jaar zonder condoom gedaan bij mijn ex en huidige vriend. Iedere maand stress tijdens mijn stopweek, of ik wel ongesteld zou worden. Daarnaast vind ik het ook vreselijke troep geven, zonder condoom haha. Nu bijna een jaar doe ik het weer met condoom, en ik ben daar zo blij mee! Ik maak me nooit meer druk en het is hartstikke makkelijk opgeruimd. Dus als ik jou was, als je je heel druk maakt, gewoon lekker met condoom blijven doen, scheelt je een hoop kopzorgen. Tip: Wingman condooms, supermakkelijk en (volgens mijn vriend) heel goed gevoel. Is je vriend ook weer blij. :flushed: