Vriend wil tatoeages

Hoi meiden!

Gisteren kwam mijn vriend er opeens mee dat hij tatoeages wil gaan laten zetten zodra hij zijn rijbewijs achter de rug heeft ( dat zal over 4maanden max zijn). Nou vind ik zelf tatoeages echt heel lelijk kan er gewoon niks aandoen. En hij wil er niet eentje hij wil zijn hele lichaam gaan vullen, nek buik armen en benen en ook gekleurde tatoeages.

Toen ik gisteren dan ook tegen hem zij dat ik dat niet mooi zou vinden en dat ik hem dan wel minder aantrekkelijk vindt werd ik soort semi boos en ging hij dingen zitten zeggen of ik hem ook in de steek zou laten als hij verlamd raakte.

Nou weet ik zelf niet zo heel goed hoe ik nu verder toch moet aangeven dat ik het echt niet zo heel chil zou vinden als hij alles gaat opvullen. Ik zou het prima vinden als hij er een paar neemt en dan liefste zwart gewoon. Maar ik weet niet of ik zoiets uberhaupt wel van hem kan verwachten dat hij dat dan voor mij doet :cold_sweat: en hoe ik het tegen hem zegt zonder hem te beledigen.

xx

Dat is gewoon niet aan jou om te bepalen.

Dit. Als hij dat gaat doen is dat zijn keuze. Vind jij hem dan niet meer aantrekkelijk is het aan jou de keuze of je dan bij hem blijft of niet.

Aww men ik vind het zo kut, zit er echt mee in mijn maag :cold_sweat: en ik vind het super stom van mezelf dat ik niet direct zo iets heb van prima. En ik wil helemaal niet bij hem weg want hij is echt heel lief, maar ik ben bang dat ik het eng ga vinden ofzoiets :flushed: Ik hoop echt dat het zal wennen. En ik ben ook best bang voor als hij een tatoo zet want hij heeft een extreem gevoelige huid en hij is er al bij de arts voor geweest en hij kan dan extra verdoving krijgen, maar ben bang dat hij dan heel erg last krijgt fuck ben gewoon zo zenuwachtig ervoor, super stom

^ misschien staat het hem wel heel leuk!

Ik heb ook een navelpiercing en een traguspiercing terwijl mijn vriend dat echt niet mooi vond.

Uiteindelijk kun je hem niet tegenhouden hierin. Hij wil dat graag omdat hij dat mooi vindt. Je zult het maar moeten accepteren en misschien vind je het toch eigenlijk wel heel leuk staan (kan, hoeft natuurlijk niet). Stel dat hij van plan is om tatoeages in zijn gezicht te nemen vind ik het een ander verhaal. Persoonlijk ben ik van mening dat je, in verband met werk etc., tatoeages wel moet kunnen bedekken als het nodig is.

Enne, misschien als hij na de eerste keer zoveel last zal krijgen van zijn huid, heeft hij niet zoveel behoefte aan een volgende tatoeage… :wink:

Is zijn uiterlijk belangrijker dan zijn innerlijk dan?

Ik snap het wel maar je kan het niet veranderen. Of je accepteert het of je maakt het uit.

Sorry maar dan heb je pech. Als hij dat wilt moet ie dat zelf weten. Misschien ga je het uiteindelijk toch wel mooi vinden en anders maak je het maar uit.

Ik snap best dat je het misschien niet mooi vindt, maar je kunt hem niks verbieden. Je schrijft dat hij niet een paar wil, maar zijn hele lichaam vol. Je kunt hier gewoon geleidelijk aan wennen, omdat hij ze toch niet allemaal tegelijk kan laten zetten.

Het is zijn lichaam, daar heb jij niks over te zeggen. Je hebt het maar te accepteren, hoe moeilijk het ook is.

Ik hou van tatoeages, heb er zelf ook een paar, maar eerlijk gezegd kan ik je wel begrijpen. Als je iets gewoon niet mooi vind, snap ik dat je er niet direct heel blij van wordt. Een lelijk kledingstuk gaat ooit kapot/weg, maar tatoeages niet. Maar het is en zal zijn keuze blijven en daar kun je niets aan veranderen natuurlijk. Dus je kunt je erbij neerleggen en kijken hoe het hem gaat staan en als het echt een groot probleem wordt kun je altijd nog een keuze over jullie toekomst maken. Want innerlijk is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar soms is uiterlijk ook een deel van de aantrekkelijkheid.

Mijn ex vertelde mij ook ‘Je ruïneert jezelf. Als jij een tattoo laat zetten, dan zal ik daarop afknappen’. Hij wilde niet eens weten wat ik in gedachten had. Dus… Toen heb ik het uit mijn hoofd gezet.
Toen onze relatie strandde en ik mijn huidige vriend net had leren kennen, kwam het verlangen weer naar boven. Hij stond voor de volle 100% achter mijn beslissing, vooral na het zien van het ontwerp en wetende wat de tattoo voor mij betekent. Mijn tattoo is echter niet te vergelijken met een verzameling die het hele lichaam bedekt. En ik snap dat je daarvan schrikt. Maar… Het gaat in stappen, dus je hebt de tijd om eraan te wennen. En, wie weet bedenkt hij zich.

Dit.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt;

Mijn vriend heeft twee tatoeages. Heel zijn arm/borst staat vol en hij heeft er eentje in zijn zij. Toen ik wat met hem kreeg, stond zijn arm al vol zeg maar. Ik accepteerde hem, zijn ouders hebben ook veel tatoeages. Waarom ik hem accepteer? Omdat ik heel veel van hem houd. Met zijn tatoeage in zijn zij ben ik met hem mee naar de tattoo shop gegaan. Mijn vriend had zijn zwarte band (eerste dan) gehaald en had zichzelf 3 jaar geleden beloofd dat als hij zn band had, een tattoeage te laten zetten. Min of meer hebben we samen zijn ontwerp uitgekozen :-).

Hij accepteert mij omdat ik helemaal geen type ben voor tatoeages (of niet zo erg veel van houd), maar een persoon met tatoeages veranderd niet van karakter hoor! Hij blijft nogsteeds degeen wie je ontmoet hebt, alleen met lichaamsversiering :slightly_smiling_face:

Nee, maar uiterlijke/seksuele aantrekkingskracht is ook belangrijk in een relatie, dat is meestal waarom je in de eerste plaats iemand leuk vind.

Wat is iedereen cynisch haha. Ik kan je volkomen begrijpen hoor! Natuurlijk moet hij zijn eigen keuzes maken, maar jij moet ook eerlijk kunnen zijn in jullie relatie. Vind zijn reactie eerlijk gezegd een beetje raar, maar misschien jouw woordkeuze ook niet helemaal precies. Hij voelt zich waarschijnlijk aangevallen doordat jij zegt dat je hem dan minder aantrekkelijk vindt, natuurlijk niet leuk om te horen haha.
Er zijn allemaal verschillende factoren die hierin meespelen. Hoe lang zijn jullie bijvoorbeeld al samen? Als het al erg serieus is zou ik me zeker niet laten afschrikken door zoiets. En misschien zegt hij ook maar wat. Je laat je hele lichaam natuurlijk niet in één keer onderkliederen, dus wellicht denkt ie na eentje dat het wel genoeg is. En anders niet, dan zie je t dan wel.
Kortom kan ik niet veel meer zeggen dan kijk het even aan, en zie hoe je je er later bij voelt! Maar hou voor nu vooral je hoofd koel, het is ook weer niet zo’n big deal, toch?
Succes x

Ok, ik wou eerst heel bot reageren in de trant van ‘jammer voor je’, maar:
ik hou zelf best van tatoeages en had er 1 toen ik m’n vriend ontmoette. Vorig jaar nog een genomen, hij was niet enthousiast over het ontwerp of blij dat ik het nam, maar liet me verder m’n ding doen. Toevallig had ik het er gisteren nog over met hem omdat ik nu weer een nieuwe overweeg, dus ik vroeg wat hij daarvan vond. Hij zei dat hij nu zo gewend was geraakt aan die tweede dat ondanks dat hij niet warm werd van mijn nieuwe idee, accepteerde dat hij het na een tijdje automatisch gewoon als deel van mij zou gaan zien.
Ik denk dat als jouw vriend tatoeages gaat nemen - wat je inderdaad niet kan verbieden, je mening geven uiteraard wel - je ze in het begin misschien heel erg opmerkt, maar na een tijdje niet eens meer ziet omdat ze gewoon onderdeel van je vriend z’n lichaam zijn. Je kan hem vertellen dat je het geen bijster leuk plan vindt, maar of je hierom bij 'm weggaat zou ik pas over na gaan denken als je daadwerkelijk merkt dat je hem niet meer aantrekkelijk vindt (mocht dat überhaupt gebeuren dus).

Ik heb het juist andersom haha. Ik wil er meer (heb nu 1 kleine) en mijn vriend vind mijn ideeën maar niks :’)
Maar nja, ik kan wel snappen dat je het niet leuk vind of niet mooi en het er niet echt mee eens bent. Maar onder dat laagje inkt zit nog altijd jouw vriend. En zoals hierboven al eens gezegd word, grote kans dat je eraan gaat wennen en het als deel van hem ziet.
Uiteindelijk blijft het zijn lichaam en is het zijn keuze.

Het is wel goed dat je het bij hem aangeeft dat jij het niks vind maar uiteindelijk is het zijn keuze en heb je er toch echt niets over te zeggen. Jij zal ook weleens iets doen/hebben oid wat hij verschrikkelijk vind.