vriend wil rust, ik voel me alleen

hallo meiden,

mijn vriend vertelde mij vandaag dat ik hem teveel whats app
en teveel bij hem ben. hij heeft hierin wel gelijk, ik zie hem bijna elke dag
en als ik niet bij hem ben kan ik geen uur zonder hem te whats appen.
ik snap hem natuurlijk wel, maar dit kwam wel een beetje hard aan.
ik realiseerde me dat ik verder niet echt vriendinnen heb waarmee ik kan afspreken
of whats appen… Ik ken wel meiden die ik mag of waarmee ik beetje kan lachen
maar niet echt meiden die echt dezelfde interesses hebben als mij en hebben ook al
andere (beste) vriendinnen.
Als ik alleen door de stad loop zie ik allemaal vriendinnengroepjes die lekker aan het
shoppen zijn of op een terrasje zitten. En op facebook kom ik regelmatig gezellig uitziende foto’s tegen.
Ik had vroeger wel 2 beste vriendinnen maar dat is verwaterd door vriendjes en omdat hun een
opleiding zijn gaan doen en druk zijn met school en andere vriendinnen hebben gemaakt.
Ik wist nooit echt wat ik wilde en ben nu aan het werk in een fabriek waar ik totaal niet gelukkig ben. Ik wil wel weer een opleiding beginnen maar wil me niet zomaar ergens aanmelden en halverwege weer stoppen
(heb al 2 opleidingen gedaan en allebei eerste jaar gestopt)
Sorry voor het lange verhaal maar als iemand zich hierin herkent;
hoe ga jij ermee om? wat doe jij in je vrije tijd zonder vriendinnen?
of hoe heb jij nieuwe vriendinnen gemaakt?

pfff sorry voor het lange verhaal.

Ik denk dat jij echt even moet gaan nadenken wat voor opleiding je graag wil doen, laat je vriend even los en ga op zoek naar een opleiding die je echt leuk vind en waar je hart bij ligt, als je die hebt gevonden kom je in een klas met mensen en ik weet zeker dat daaruit vriendschappen ontstaan!

Ik snap trouwens wel echt wat je bedoeld en ik voel me ook wel eens zo.

Allereerst: Het verbeterd je relatie als jij en je vriend niet continu op elkaars lip zitten. Je leert dan elkaar te missen en is het moment dat jullie samen zijn een genot :-). (Je hebt uitzonderingsgevallen dat het niet anders kan dat je elkaar iedere dag ziet)

Wat betreft je opleidingskeuze; wat lijkt je nou echt interessant? Ik weet niet wat voor vooropleiding je gedaan hebt, maar vraag is wat meeloopdagen. Zo krijg je een kleine impressie van wat de opleiding inhoudt en wat je ermee kan.

Ik zou zeggen: gebruik deze tijd dat je vriend even rust wil goed voor jezelf. Verdiep je in het vinden van een leuke opleiding! Het zoeken daarnaar kan ook echt heel leuk zijn, zeker als je in de buurt begint te komen en je jezelf al helemaal een bepaald beroep ziet uitvoeren (of in een bepaalde sector). Als je iets vind wat je wil gaan doen dan kan dat echt een volledige 180 graden draai aan je leven geven, dan heb je echt iets om naartoe te leven en plannen voor te maken enzo!

Sowieso is het denk ik wel goed om eens lekker aandacht aan jezelf te besteden. Hoeveel je ook van je vriend houdt, het is natuurlijk nooit helemaal goed om echt afhankelijk van hem te zijn. Ik ga vaak in mn eentje een dag goed shoppen als ik wat alone-time wil haha. Vind ik heerlijk, dan kan ik helemaal mezelf zijn even en lekker tot mezelf komen! Zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt doen om gewoon even lekker tot jezelf te komen, dan kun je wel gebruiken volgens mij :wink:

Bedankt meiden!
ik heb al wel een beetje een opleiding in gedachten
maar ben zo bang om eraan te beginnen en het niet afmaken, dat ik het steeds maar
uitstel qua meeloopdagen etc (ben ik nu geloof ik ook wat laat mee mja)

los van de opleiding, wat moet ik doen als ik alleen ben?
ik kan inderdaad wel wat tijd voor mezelf gebruiken
maar meestal zit ik dan op de laptop of kijk tv en voor ik het weet
heb ik weer een dag nutteloos besteed. Heb nu ook nog 3 week vakantie…

Geniet nog van je vakantie voor de opleiding begint, zou ik zeggen :slightly_smiling_face:!
Verder kan je om je alleen bezig te houden ook een leuk boek lezen (geloof me, daar kan je zo in opgaan, dat de uren voorbij vliegen), je moeder helpen met poetsen, in de tuin werken (met dit mooie weer), kookboeken doorbladeren, … Ik zeg maar wat :slightly_smiling_face: :sunglasses:

ik zit ook op dat moment met hetzelfde probleem.
Ik kan de tips dus ook goed gebruiken :slightly_smiling_face:
het zal wel goedkomen, je vriend heeft ook wat tijd voor zichzelf nodig en dat komt inderdaad hard aan. maar als je elkaar dan ziet is het veel leuker en zal je relatie ook beter en sterker zijn.

Ik snap je vriend wel, doe leuke dingen en zorg dat je je niet verveelt.

Misschien kun je dingen gaan doen waar je mensen tegen komt, bijv sporten! Heb je geen hobby’s? Doe daar eens wat mee. Je kunt ook die meiden die je mag een keertje vragen om te gaan winkelen of iets leuks te gaan doen, zo bouw je een band op :slightly_smiling_face: