Vriend wil niet afspreken?

Hey,

Ik heb ivm herkenning een nieuw account gemaakt.

Ik heb nu al ongeveer 3,5 maand een vriend en hij is echt een leuk persoon. T enige wat ik zo vervelend vind, is dat wij nooit afspreken. Ik heb hem meerdere keren gevraagd of hij geen behoefte heeft om me te zien maar dan zegt hij dat dat niet zo is. In de vakantie hebben we elkaar niet eens gezien, maar hij was wel elke keer met vrienden. Als we besluiten af te spreken, kan hij om een of andere reden weer niet. Op school in de pauze komt hij wel altijd bij me staan, maar dan snap ik niet waarom hij zo moeilijk doet om na school, in het weekend of in de vakantie af te spreken. Ik heb zijn ouders ook nog steeds niet ontmoet en ik ben ook nog steeds niet bij hem thuis geweest.

Wat moet ik doen?

Kusjes,

Amore

Praat er met hem over.

Heb ik al gedaan, heel vaak zelfs.

Edit: Hij was laatst jarig, toen vroeg ik hem of hij iets wilde doen maar daar had hij geen zin in. Hij was eerst van plan om niet naar z’n training te gaan, maar later besloot hij dat wel te doen en hij nodigde mij ook ut om te komen.

Ik zou persoonlijk nogmaals praten en als hij er niets aan doet gewoon uitmaken.

Ik had het uitgemaakt, toen smeekte hij om hem weer een kans te geven. Ik heb hem gezegd dat er iets moet veranderen, anders krijgen we weer ruzie. Hin zei dat hij dat begreep en hij sowieso zou gaan veranderen.

Hoe vaak zien jullie elkaar gemiddeld per week?

Elke schooldag, maar dat is omdat we bij elkaar op school zitten. Maar in de vakantie (2weken) heb im hem niet eens 1x gezien. Ja, wel het weekend van de 2de week, omdat ik het toen besloot uit te maken. Maar een dag daarna smeekte hij me om een kans…

Dan moet je nu met hem gaan zitten, en het liefst niet op school, zeg gewoon dat je na school met hem wil praten. En dan moet je hem herinneren aan zijn belofte.

Ik wil dat hij zelf eens initatief gaat tonen, en niet dat ik het de hele tijd moet vragen anders dan komt er helemaal niks van. We zouden laatst afspreken, maar toen had hij weer afgezegd. Hij had een dag voor onze afspraak een pil geslikt, en die pil had vreemde bijwerkingen (diarree etc). Maar ik ga het met hem erover hebben.

Iemand die zijn/haar partner wil zien is voor mij zoiets als appeltaart zonder appel; de appel in de appeltaart en het feit dat je mekaar graag ziet in een relatie zijn zo’n beetje key components voor die dingen om te slagen.
Yea, vage vergelijking maar hoop dat de kern over komt XD. Erover praten is een goed idee.

Je kan niet zomaar dingen van hem verwachten zonder dat je weet wat de oorzaak is. Inderdaad praat er met hem over zonder hem te dwingen of dingen te verwijten. Misschien vindt hij het wel heel eng om naar jou toe te komen of is er een andere reden waarom hij niet wil.
Praten doe je trouwens niet via de telefoon.

Vind het een klein beetje raar… Nu snap ik ergens wel dat wanneer je bij elkaar in de klas zit en elkaar de hele dag door ziet, dat je misschien niet de behoefte hebt om elkaar in de avond nog te zien… Maar hoe gedraagt hij zich op school? Je zegt dat hij in de pauzes bij je staat, maar hebben jullie lessen samen, zitten jullie dan ook naast elkaar…? Misschien vind hij dat wel voldoende contact.

Maar misschien is d’r wel iets meer aan de hand, heeft hij ouders die hem verbieden met meisjes om te gaan of whatever. Is hij misschien van een andere cultuur of ander geloof als jij? Er moet echt een reden zijn waarom hij dit doet, zeg hem dat hij eerlijk kan zijn en wanneer hij dat niet doet of niks veranderd dan verdien jij gewoon écht veel beter.

Hij gaat wel naar vrienden? Ik heb het idee dat er thuis iets is waar hij zich voor schaamt. Dat hij je gewoon niet thuis willen hebben daarom. Maar nodig je hem dan wel uit bij jou thuis? Als hij dat ook niet wilt dan vind ik het heel raar en had ik er klaar mee geweest.

Hoi meiden, beetje druk door school vandaar niet kunnen reageren.

Ik heb hem gesproken en hij zegt dst hij vrij onzeker is en niet durft af te spreken. Nu vind ik dit heel erg raar omdat we nu wel een tijdje met elkaar gaan en hij zich nog steeds niet op zn gemak voelt bij mij. ik weet niet wat ik hier van moet denken. Hij durft me ook nog steeds geen knuffel te geben als we elkaar zien, maar hij doet dit dan weer wel bij een ander meisje (vriendin van zijn neefje). Die groet hij dan heel uitbundig, als we elkaar zien geef ik hem wel een kus op zijn mond maar van zijn kant komt het niet.

Moet ik nu gewoon blijven wachten tot hij zich meer op zijn gemak voelt bij mij? Op whatsapp is hij trouwens heel anders dan jn het echt, hij geeft me dan ook meer complimenten dan in het echt. (Toen we een relatie kregen was hij HEEL ERG verlegen, wat nu iets minder is geworden.)

Oh mijn god ik herken dit zo erg x) Behalve dan dat mijn vriendje niet op school naar me toe durfde te komen, maar wel buiten school soms afsprak. Dat was dan wel op mijn initiatief. We hebben nu twee jaar en het gaat een stuk beter maar ik ben nog steeds pissig dat hij me toen zo vol genegeerd heeft puur omdat hij bang was. Ik bedoel ik snap het wel, maar het was heel erg ongegrond en hij heeft mij echt gewoon vol in de steek gelaten.
In ieder geval, praten. Ik snapte er toen ook niks van en wou ook gewoon het wederzijdse gevoel krijgen dat hij wou afspreken, dus niet alleen zijn woorden maar het ook zien gebeuren. Maar des te meer jullie afspreken des te minder onzeker hij waarschijnlijk wordt. Dit was bij mij tenminste zo.
Spreek anders gewoon een bepaalde dag in de week af waarop jullie altijd afspreken, dan heb jij niet steeds het gevoel het initiatief te moeten nemen en raken jullie wat meer gewend aan elkaar.

Dankjeee voor je reactie.

Maarrr het gaat nooit zo soepel. Ik vroeg hem om wat leuks te gaan doen, toen vroeg hij uhhh wat dan daarna zei ik van ja misschien gewoon een filmpje bij mij als je dat wilt. Hij reageerde er niet echt op, heb je misschien tips voor wat we kunnen doen zodat het minder ‘awkward’ kan zijn om af te spreken? Ik vind dit ook echt super vreemd hoor, hoe wij nof steeds niet aan elkaar gewend zijn. Maar goed, t moet blijkbaar maar zo…

Edit: We hebben nooit buiten school afgesproken, misschien maar een keertje ofzo maar t gaat niet zo makkelijk bij hem.

Waarom is hij eigenlijk je vriendje als jullie nooit afspreken?

Goeie vraag ja, vraag ik me ook af. Ik weet niet of ik hem nu gewoon meer tijd moet gaan geven, ik jan hem niet dwingen om af te spreken

Als je een relatie hebt betekend het dat je verliefd op diegene bent. Als je verliefd op iemand bent wil je diegene het liefst zovaak mogelijk zien. Dat is hier niet het geval. Vooral omdat je pas zo kort met hebt vraag ik me af of hij je wel uberhaupt leuk vind. Ik krijg eerder het gevoel dat het hem vrij weinig interesseert.
Je mag wat meer voor jezelf opkomen. Zo’n relatie wil je toch niet?

Ik zou dit geen relatie noemen eerlijk gezegd.

Misschien heb je gelijk ja, t is gewoon van dat ik zo vaak ruzie over dit heb gehad. Maar dan begrijp ik ook niet waarom hij me dan zou smeken om weer een relatie met hem aan te gaan? Ik bedoel dan zou hij toch ook denken van ja rot op, je boeide me toch vrij weinig. Ik vind t raar dat hij op school gewoon de hele tijd naar me toekomt, na school zijn we ook samen maar dan in het weekend niet meer…