vriend wil mij vaker zien dan ik hem

Hoi allemaal.
Ik heb een vriend we hebben nu 8 maanden. Mijn probleem is dat hij mij vaker wilt zien dan ik hem wil zien. Ik mijn moeder en me vriend hebben afgesproken. Woensdag avond en het weekend.
Het is vandaag maandag en hij komt zomaar langs zonder mij ff een appje te sturen. Ik was net bezig met mezelf en binnenkort voor mijn eindgala. Dan raak ik zo gestrest als hij in me buurt is. Mijn moeder ziet het ook aan mij dat het hoog bij me ligt en dat ik af en toe met tranen boven zit, dat ik gewoon ff niet weet wat ik ertegen moet doen. Heb al zo vaak een gesprek met hem gehad.
Wat is het beste om nu te doen denken jullie?
Alvast bedankt!

Sowieso zeggen (eisen) dat hij niet zonder aankondiging moet langskomen. Je maakt afspraken en daar moeten beide partijen rekening meehouden. En anders dumpen hoor.

Dit,

Is er een optie geweest om gewoon contact te houden via Sms ofzoiets? Zou hij daarmee meer gediend zijn of zou hij het misbruiken en continue iets sturen…
Heb je dat al eens geprobeerd ?

Dit.

Alhoewel ik je gestressde reactie op zijn onaangekondigde aanwezigheid ook wel opmerkelijk vind. Rond je vriend zou je je toch juist niet gestressed moeten hoeven voelen, zelfs als hij onaangekondingd komt opdagen?

Ga even goed na bij jezelf of hij de ware is voor je als het zoveel stress oplevert. Meestal zit er dan meer niet goed.

En anders aangeven ja.

Niet om vervelend te doen hoor, maar ben je zelf wel klaar voor een relatie? Ik snap echt wel dat je niet altijd zin hebt om elkaar te zien, maar in de stress schieten als hij een keer onaangekondigd langs komt lijkt me geen goede reactie. Niet op de manier hoe jij daarop reageert iedergeval, dat je tot tranen toe stress ervan hebt.

Misschien is het een idee dat je moeder eens met hem gaan praten erover?

Normaal zou je toch juist blij moeten zijn als je vriend ongevraagd langs komt?

Je kunt aan hem vragen een berichtje te sturen als hij naar jou toe komt. Deed ik met mijn vriend meestal ook. Dan wist ik een uur van tevoren dat hij kwam.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb een gelukkige relatie van 2 jaar met mijn vriend die ik heel leuk vind maar ik word ook gestrest en geïrriteerd als mijn vriend ongevraagd langskomt. In het begin van de relatie vroeg hij vaker buiten het weekend om om langs te komen of iets dergelijks.

Nadat ik hem had verteld dat ik hem graag zie maar liever niet onverwacht en dat ik door de weeks graag alleen ben of met andere dingen (zoals school) bezig hou, doet hij dat niet meer. Ik mis hem door de weeks, maar zie hem het liefst gewoon in het weekend.

Dus blij zijn als je vriend ongevraagd langskomt zullen veel mensen hebben, maar het zegt verder niks over de relatie als je het niet leuk vindt. Ik snap de TS daarin dus wel. :slightly_smiling_face:
Mijn advies is daarom ook… Geef het nóg eens aan, probeer duidelijk en concreet te zijn! Benoem de (onverwachte) bezoekjes die buiten afspraken om gaan en geef jouw gevoel en behoefte aan!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het inderdaad vervelend is als iemand onverwacht voor de deur staat, of dat nou je partner is of niet.

Was ook alleen maar een mogelijkheid hoor :wink:

^Nee dat snap ik! Je hebt ook zeker een punt dat het huilen een heftige reactie van de TS zelf is, en iets om over na te denken voor haarzelf. Ik denk dat ik onbewust mijn reactie ook vooral gedoeld had op de reactie onder jou (had misschien beter die kunnen citeren, sorry) :cold_sweat:

vervelend of irritant, ja, maar tot huilens aan toe? Daar zet ik ook vraagtekens bij.