Vriend wil dat ik initiatief neem

Ik heb nu zo’n 10 maanden een relatie met mijn vriend, en het gaat echt super. Zijn heel blij met elkaar en er is eigenlijk niks aan de hand. We hebben nu zo’n 9 maanden seks, en mijn vriend laat de laatste tijd merken dat ik meer initiatief ‘moet’ nemen. Het moet niet, hij brengt het helemaal niet op een dwingende manier, maar hij zou het wel leuk vinden zeg maar. Zo vraagt hij mij de laatste tijd vaak of ik aan wil geven wat ik wil en/of wat ik fijn vind, wat hij voor mij kan doen, etc. Hij vraagt/zegt het helemaal niet op een vervelende manier, gaat meestal zo van ‘wat vind jij fijn? Wat wil je dat ik doe? Je hoeft niet zo onzeker te zijn meisje, ik weet dat je ook bepaalde dingen fijn vindt en bepaalde dingen graag wilt.’ Hij heeft wel gelijk, want ik weet wel wat ik wil, maar ik vind het heel lastig om uit te spreken. Ik klap dicht op het moment dat hij het vraagt, ik schaam me als ik het moet uitspreken ofzo :’) Ook een klein dingetje van laatst heeft mijn zin om zelf initiatief te nemen weer wat naar beneden gehaald… Ik begon en nam het initiatief, gaf aan wat ik wou etc. Hij zei toen dat ik wel erg geil was, waarop ik vroeg of hij dat niet was dan. Hij antwoordde toen ‘nee niet echt, maar we zijn nu toch al bezig.’ Oke, dit is eigenlijk helemaal niet een erg iets, maar ik had wel zoiets toen van ‘ik neem nu het initiatief en dan is het toch niet goed :’)’ Verder is de seks trouwens super, hij vindt dat ook, hij laat me vaak weten hoe fijn hij de seks met mij vindt enz. Dit is alleen een klein dingetje, dat ik meer initiatief ‘moet’ nemen.

Herkennen meer meiden zich hierin? Dat je liever afwacht en je vriend de leiding laat nemen, omdat je zelf geen initiatief ‘durft’ te nemen? Of heeft iemand tips :grinning:

Ja heb ik ook last van gehad en nog steeds last van. Ik ben wat dat betreft gewoon heel preuts. IK weet dat ik dingen lekker vind, maar het uitspreken, phoe ik krijg al een rode kop als ik er aan denk. Het is wel al beter dan het in het begin was en ik ben nu 3,5 jaar samen. Dat gaat bij mij in ieder geval geleidelijk aan steeds beter. Het is niet dat ik mij niet veilig ben hem voel, of vertrouwd genoeg, want dat is allemaal wel zo. Maar dat vertellen vind ik gewoon heel eng, ook al weet ik dat hij dat vraagt om mij een plezier te doen. Ik vind het gewoon genant om over seks in het algemeen te praten

Over dat initiatief nemen; gewoon mee doorgaan, dat het die ene keer niet lekker verliep kan gebeuren. Jij hebt ook wel eens niet zoveel zin en hij op dat moment even niet. Kan misschien komen doordat hij moe was of ergens mee zat. Gewoon nog een keer proberen en dan zal hij er vast met veel enthousiasme op reageren :slightly_smiling_face:

Ik had eerst ook wel een beetje schaamte om te zeggen wat ik zou willen wat mijn vriend zou doen, maar ik heb dat opgelost door niet eens zoveel te zeggen, maar door zijn hand(en) en zijn mond te sturen. Dat vond hij fijn want hij weet niet waar jij het het lekkerst vind. Dus probeer hem te sturen en kleine dingetjes te zeggen zoals “iest zachter” of “iets harder”“sneller”“langzamer” … het moet zeker niet plat worden vind ik.

Die opmerking die hij gaf dat hij niet zo geil was…hmmm… tja jongens kunnen soms een beetje lomp overkomen haha…

@ Falathiel; Bedankt voor je reactie! Het is eigenlijk precies wat jij zegt, ik voel me helemaal vertrouwt bij hem, maar dat soort dingen uitspreken vind ik gewoon genant ofzo :’) Het wordt inderdaad ook wel met de tijd beter, mij kreeg je bijvoorbeeld 9 maanden geleden echt niet bovenop, terwijl dat nu geen probleem is zegmaar en ik dat initiatief ook wel zelf neem.
Klopt, ik moet het gewoon nog een keer doen! Ik vatte het ook erger op dan hij het bedoelde. Ik denk inderdaad dat hij gewoon moe was + we hadden een paar uur eerder ook al seks gehad :’)

@Saskia; bedankt voor de tips! Heb ik zeker wat aan. Hij kan inderdaad nogal lomp over komen soms ja, en ik pak dingen altijd veel te zwaar op. Niet altijd even handige combi…

Ik heb er niet zozeer last van om te zeggen wat ik wil, al had ik dat de eerste tijd ook wel. Nu, vier jaar later, ben ik daar wel een beetje overheen :slightly_smiling_face: Al neem ik nog steeds vrijwel nooit de leiding.

Waar ik wel moeite mee heb is random dirty talk. Dat voelt voor mij niet natuurlijk.

Ik zou gewoon even met je vriend praten buiten de seks om, dat je het moeilijk vind maar het wel wil proberen… op je eigen tempo. Dat je het dus even laat rusten met erover praten, zodat de druk er vanaf is. Dan kan je zelf kijken wanneer en hoe je het doet!

Oehf… Ik herken me hierzo in haha! Ik heb het zelfde als jou. :flushed:
Zou er ook een topic over maken maar wist niet goed hoe ik het moest uitleggen.

Dus hierbij een upje en lees even mee :upside_down_face: .

Eigen ervaring:
Ik neem sneller initiatief als er drank in zit haha, iedergeval dat zegt mijn vriend. Haha. Verder weet ik ook nooit van moet ik nu beginne of niet ? Wil hij slapen of niet ? En vind het indd ook niet fijn om dat zo uit te spreken…

-

Over dat dirty talk… je hoeft echt niet meteen te gaan roepen dat je een vieze slet bent en keihard genomen wil worden XD

Gewoon zeggen dat je zin in hem hebt is al heel wat :slightly_smiling_face: Kleine dingetjes, zoals aanwijzingen geven, of voorstellen om een ander standje te doen.

Wat dat betreft… je hoeft niet te zeggen dat je een ander standje wil doen, je kan dat ook gewoon… doen.

Het uitspreken maakt het meestal ook wel vreemd. Misschien kun je het bij hem voordoen, als dat mogelijk is natuurlijk.

Precies hetzelfde geldt voor mij!

Ik wil dit topic toch weer even uppen. Iemand die hier nog tips voor heeft?

ik bedacht laatst, ja opzich wil ik hem wel een keer masseren in een mooi setje en dan denk ik weer nee dat durf ik niet. Ik moet een keer over die drempel komen…

Ik ook! Ik voel me niet echt onzeker maar meer verlegen. Terwijl ik over alles kan praten met mn vriend.

Ik kan me ook zo vinden in al deze verhalen! Zou graag ook een keer het initiatief nemen maar om om het ook daadwerkelijk te doen lukt maar niet! :dry:

Heb nu voormezelf een lijstje gemaakt met kleine opdrachten. Zoals: Ben de eerste die initiatief neemt. Kan ook als het donker is? Voor de meiden die er niet van houden als het licht is.