Vriend wil ander meisje vergeten.

Hallo meiden,

ik heb een probleem. Mijn vriend vond een jaar geleden een ander meisje leuk, maar is haar later vergeten voor mij en wij kregen (weer, maar dat doet er niet toe) wat. Een paar dagen geleden is dat meisje geheel onverwachts naar hem toe gekomen met de boodschap dat zij hem ook al jaren leuk vindt… Opeens komen alle emoties van hem naar boven en heeft hij het gevoel haar al de hele tijd een ‘soort van’ leuk te hebben gevonden. Hij wil echt met mij verder, houdt van mij en wil voor mij gaan, maar hij weet niet hoe hij haar moet vergeten. Hebben jullie misschien tips? en misschien ook voor mij, want voor mij is deze situatie ook niet echt makkelijk haha :flushed:

Pfoe lastige situatie. Ik heb geen ervaring met zoiets, dus heel goed advies kan ik niet geven.
Ik denk dat het beste advies wat ik je/jullie kan geven is: veel praten met je vriend (en hij met jou natuurlijk). Goed elkaar jullie gevoelens uiten, vertel waar je mee zit.

Goh, bekende situatie :'D haha. Bijna dan. Ik zit namelijk in ongeveer dezelfde situatie nu. Ik lees even mee, heb niet echt tips voor je… Succes…

bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

en AngelWings, sterkte (ik note je nu even haha)

en echt niet iemand die iets weet? we willen er echt uitkomen samen

Sorry maar wat n kutwijf. Neem aan dat zij weet dat hij met jou heeft, waar haalt ze t lef vandaan dan te zeggen dat ze iets voor hem voelt… zou ik dus echt nooit doen, nu verpest ze het dus voor een ander. Lekker dan

Haha, ik snap je reactie, was ook bij elk ander meisje echt laaiend geweest, maar niet bij haar. Oke, ik ben nog steeds heel erg boos, maar dit meisje is dus het minst sociaalvaardig meisje dat ik ken (niet lullig bedoelt) en heeft het écht niet zo bedoelt, daarbij wil ze hem ook compleet niet ‘afpakken’, ze wil compleet geen relatie of verbintenis of wat dan ook

Maargoed, het gaat vooral om mijn vriend. Wat hij voelt is belangrijk, hij heeft de verplichting aan mij, zij niet.

Maar alsnog snap ik je reactie echt hoor! Zoals ik al zei was ik het bij elk ander meisje ook geweest, maar nu dus iets minder.

Ik zou eisen dat hij geen contact met haar heeft, dat kan wellicht iets helpen.

Jup, hij heeft (of gaat hebben) ook geen contact meer met haar, maar hij wil dat ze ook uit zijn hoofd verdwijnt, aangezien ze er al meer dan een jaar is, op de achtergrond… En dat is gewoon zo lastig, hoe vergeet je iemand echt? bedankt voor je reactie!

Ooh op die manier, ja dan is het misschien wat meer acceptabel denk ik? Nog nooit zoiets persoonlijk meegemaakt! En wat je zegt, je vriend heeft idd de verplichting aan jou en jij aan hem, heeft zij niets mee te maken

Nee klopt, het ligt ook wat anders, zij is geen ‘gemene bitch’ die vriendjes wil afpakken, ze wilde alleen na 3 jaar hem leuk te hebben gevonden haar hart luchten en verwachtte verder dat wij gewoon vrolijk doorgingen met ons leven en zij met haar eigen.

Maarja, was dat maar zo…maar bij mijn vriend komen allerlei gevoelens weer naar boven :frowning_face: en hoe krijgt hij haar nou uit zn hoofd… we zitten er zo mee.

Misschien moet je jullie relatie weer net zo maken als hoe het in het begin was. Heel veel leuke dingen doen samen. Echt een hopeloos verliefd stelletje zeg maar. Zo komen bij jullie alle twee de gevoelens vanzelf weer helemaal naar boven en zo zal hij het minder lastig vinden om haar te vergeten omdat hij dan super blij is met jou. Waarschijnlijk is hij dat nu ook maar hij heeft dus altijd wel wat voor haar gevoeld. Als hij nu dan merkt dat hij jou gewoon veeel leuker vindt en vond is het makkelijker om haar uit zijn gedachtes te zetten.
En aangezien het nu toch vakantie is heb je tijd genoeg voor elkaar om er weer wat van te maken :slightly_smiling_face:

veel succes!

Ik zou echt superbeledigd zijn als ik jou was. Jullie hebben wat en hij dient gevoelens te hebben voor jou en een meisje van uit zijn verleden zegt 1 keer wat dat ze ook iets voor hem voelde en hij krijgt weer helemaal gevoelens? Ik vind dat niet zo positief klinken. Dat is natuurlijk mijn indruk, maar ik zou het niet zomaar nemen. Ik vind het eerder zoiets van graag of niet en niet half kiezen voor de ene, met de andere in je hoofd.

bedankt Eevy (hier nog boven) voor de tips, we gaan als het goed is overmorgen samen naar Berlijn… als het goed is dus…

nu komt reactie op Pamela haha. Ja dat heb ik ook gezegd: óf geen contact meer met haar, óf ik ben weg. Hij wil haar ook écht vergeten, en vindt mij ook wel leukER dan haar, maarja, hij wil dat hele gevoel niet, dat gunt hij mij niet en ik kan daar ook niet mee leven natuurlijk. Maar HOE zet je iemand uit je hoofd? Dat doe je niet 1,2,3…

Wat kut, ik zou inderdaad zoals hierboven gezegd veel leuke dingen doen, veel praten en hij mag geen contact meer met haar en dan komt het wel goed, anders zou ik het uitmaken als je dan ziet dat hij nog teveel aan haar denkt. Het is niet normaal als je een vriendin hebt en een persoon nooit meer ziet, je veel aan haar denkt.

Opzich snap ik al jullie reacties wel en het is ook terecht dat hij geen contact meer met haar mag hebben. Maar ze geeft zelf ook al aan dat hij ook geen contact wil, hij WIL haar zelf vergeten. Als ze dan als mega jaloerse vriendin telkens aan zijn lip gaat hangen en gaat zeggen dat hij niet met haar mag praten wordt het voor hem ook vanzelf genoeg en dat wordt ook zwaar irritant. Lijkt mij dan. Ik bedoel, alles wat er gebeurd is vindt hij natuurlijk ook niet leuk maar gevoelens zijn er nou eenmaal. Je moet er juist voor zorgen dat hij weer helemaal verliefd wordt op Laylah. Het helpt niet als je dingen gaat verbieden.

Hee Eevy, ik snap je mening en vind fijn is de mening van een andere kant te horen, maar het werkt zo dan niet voor mij. We hebben al een ‘hele’ verleden met dat meisje (te lang om hier op te schrijven) en onze relatie zou nooit goedkomen als zij er ‘ook’ is. Verbieden doe ik ook zeker niet, ik geef een keuze: of zij of ik. Daarbij is het om gevoelens te vergeten waarschijnlijk ook veel beter om iemand niet meer te zien/spreken dan wel…

Het lijkt mij wel wat problematisch als dit al een jaar speelt; dat betekent eigenlijk dat hij al een jaar bezig is met haar vergeten? Het is niet een kwestie van ‘je vriendje verbieden’ om contact met haar te houden, maar het is nodig om de gevoelens die er al zijn nog verder aan te wakkeren.

Ik zit even mee te denken over hoe je iemand vergeet: meestal verwerk je wat er is gebeurd en dat heeft vooral veel tijd nodig en dat moet absoluut slijten. Vooral contact verbreken, niet meer confrontatie opzoeken en niet meer erover ‘fantaseren’ (hoe het anders kon) helpen meestal. Ofwel, veel afleiding blijven zoeken en hopelijk slijten die gevoelens want het is niet fair tegenover jou nu.

Ik denk eigenlijk niet dat hij haar leuk vindt en dat moet hij in gaan zien. Ik bedoel; als je ooit een jongen hebt leuk gevonden en daarna ging het over. Je dacht nooit meer aan hem. En vervolgens komt hij ermee dat ie je leuk vindt, dan kan je hem niet gelijk in één keer PATS BOEM weer leuk vinden. Vooral niet als je al een vriendje hebt.

Hij moet gaan begrijpen dat hij zich meer vereerd voelt en dat hij het waarschijnlijk meer jammer vindt dat ze vroeger niks hebben gehad, dan dat hij haar nu nog daadwerkelijk leuk vindt…

En ik denk dat je het daar meer over moet hebben.

@ Eevee
bedankt voor je tips, zal je berichtje aan mijn vriend laten lezen…

@ Sleipnir
Hij zegt nu dat hij haar eigenlijk nooit vergeten is, maar het altijd heeft weggedrukt voor mij/ons, misschien is het daardoor ook wel juist heviger geworden, dat weet ik niet…

Als dat zo is, waarom zou hij dan met jou verder willen?