Vriend weinig zien. Tips?

Lieve Girlsceners,

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven over een probleem waar ik een beetje mee zit. De afgelopen/komende tijd zie ik mijn vriendje best weinig omdat we het allebei heel druk hebben. We zien elkaar ongeveer om de 2 weken, en dan voor een paar nachten, soms niet eens. Dit komt omdat we het allebei druk hebben met onze studie en werk, en omdat we allebei in een andere stad wonen die redelijk ver van elkaar af ligt. Als we elkaar zien is het altijd heel leuk, en we houden veel van elkaar.

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie tips hebben om er beter mee om te kunnen gaan dat ik hem zo weinig zie. Soms kan ik er echt verdrietig om worden, terwijl hij er juist beter in is om het van een luchtige kant te bekijken. Dat lijkt mij ook heel fijn om te kunnen, en ik vroeg me af hoe jullie hier over denken. Ik weet in ieder geval dat het helpt om leuke dingen te blijven doen en mezelf bezig te houden, en dit probeer ik dan ook zoveel mogelijk te doen. Maar ik merk gewoon dat er steeds een soort zwaar gevoel op de achtergrond blijft hangen bij alles dat ik doe, omdat ik gewoon merk dat ik hem mis.

Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen! Zoals ik al zei is er op het moment gewoon niet echt een optie om elkaar meer te zien, en we zijn allebei wel erg gelukkig in onze relatie.

Thanks girls :hugs:

Jullie kunnen toch doordeweeks skypen of facetimen ( of wat er ook nog meer bestaat)? Doen jullie dit al?

hmm nee eigenlijk te weinig. we bellen misschien 1x per week. Verder sturen we natuurlijk wel eens berichtjes hoe het gaat etc., maar we vinden allebei face to face contact veel fijner. Maar misschien helpt het wel als we voortaan een paar keer per week facetimen ja

Ja snap ik! Dat is ook zo! Is het ook niet mogelijk dat jullie om en om bij elkaar slapen op zn minst 1 keer in de week? Ook al hebben jullie niet echt tijd om veel samen te doen, lijkt het me gewoon fijn voor voornamelijk jou dat hij wel bij je in huis is?

Op het moment is zelfs 1 keer per week niet haalbaar vrees ik, maar ik hoop dat we elkaar in Februari weer meer kunnen zien, January is gewoon net voor ons allebei een heel drukke maand. Ik ga zeker proberen om hem ieder moment dat ik hem kan zien te benutten, en ik hoopte op tips van jullie waardoor ik de verdrietige momentjes wat minder verdrietig kan maken :slightly_smiling_face:

Afleiding. Als ik mijn vriend mis ga ik wat anders doen wat ik leuk vind.
Je moet positief denken, denken aan hoe leuk het is als je hem weer ziet en wat jullie allemaal gaan doen. En niet aan hoe erg je hem mist en hoe stom het is dat je niet bij hem bent.

Maak gewoon sowieso elke avond een kwartiertje voor elkaar vrij zodat jullie even kunnen bellen/facetimen of appen. Dan voelt het ook wat dichterbij.

Maarja, het blijft lastig. Ik mis me vriend nog steeds al als hij 1 minuut de deur uit is en ben al een aantal jaren samen.

Ik snap je helemaal… Het kan zo ontzettend lastig zijn als je niet bij elkaar in de buurt woont/bent! Maar… absence makes the heart grow fonder :slightly_smiling_face:

Probeer wat meer om met elkaar te appen/sms’en, als je het druk hebt is het soms lastig om een tijdstip te vinden om te bellen. Probeer te Facetimen (als dit mogelijk is) en spreek daarvoor een tijdstip af, bijv. voor het slapen gaan. Dan kunnen jullie met elkaar de dag doorspreken.

Als je elkaar wel ziet, probeer dan leuke dingen te doen. Ga lunchen of uit eten, ga een wandeling maken met elkaar of ga naar een plek waar je iets leuks kan doen, maar waar je toch nog met elkaar kan praten. Zo heb je iets leuks gedaan (herinnering gecreëerd)en kan je toch nog met elkaar praten.

En ik zie nu dat je hier helemaal niet om vroeg, oeps. Probeer inderdaad leuke dingen te doen met vriendinnen, ga iets anders doen dat je gedachten verzet. Probeer, hoe lastig het ook is, om er niet steeds over na te denken. Ga sporten, iets leuks doen met vriendinnen of ga kleuren in een kleurboek voor volwassenen ghehe (helpt heel ontspannend bij mij).

Dankjewel meiden! Het zal sowieso helpen om veel afleiding te hebben en zelf leuke dingen te doen zoals jullie zeggen :slightly_smiling_face:

Ik en mijn ex zagen elkaar ook maximaal 1x per maand en we skypten elke avond, dit hielp echt wel en je ziet elkaar ook wat vaker. ^^

Wat voor andere dingen maken je blij? Kan me moeilijk voorstellen dat alleen de jongen voor blijdschap in je leven zorgt :slightly_smiling_face:
Hobby’s? Gamen? Bakken? Aan motoren sleutelen? Een nieuwe taal leren? Netflixen tot je erbij neervalt? Noem maar op.

ik hbe precies het zlefde maar ik heb gwn samen met mijn vriend afspraken gemaakt over hoe en wanneer we bij elkaar zijn en doordeweeks natuurlijk skypen :kissing:

Ik zie mijn vriend 1 keer max 2 keer per maand, dus snap helemaal hoe je je voelt. Ik probeer me meestal veel bezig te houden en we appen elke dag. Probeer ook te skypen of te facetimen, want dan heb je toch nog een beetje zo’n gevoel dat jullie elkaar hebben gezien