Vriend weet niet meer wat hij wilt

Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb vele topics gelezen, maar dus nooit zelf iets te vertellen gehad, maar nu heb ik advies nodig.

Ik en mijn vriend hebben al bijna 1,5 jaar iets samen nu en we hadden afgelopen vrijdag - zaterdag ruzie. Ikzelf ben 19 jaar en hij is 20. Het was echt een ruzie die bijna nergens over ging. Ik deed eerst best afstandelijk voor een paar uur en vroeg om rust. Hij gaf me dat dan ook wel gewoon, maar bleef me whatsappen, SMSen en bellen over hoeveel hij om me geeft. Ik reageerde dan ook echt heel bot. Dit gebeurde dan allemaal op de vrijdag avond en zaterdag ochtend. Maar toen ik hem in de middag vroeg wat hij deed zei hij dat hij zelf even wilde nadenken en dat hij niet thuis was. Ik vroeg hem waar hij was, maar gaf een ruw antwoord omdat hij niet wilde dat ik naar hem toe kwam. Wat ik opzich best kan begrijpen. Achteraf heb ik echt enorm veel spijt, want hij wilt niet meer met me praten nu, niet meer chatten (dus weer whatapp en sms) en niet afspreken. Een beetje wat ik eerst dus ook deed. Aangezien ik heel veel om hem geef en echt niet zonder hem wil, bleef ik een beetje aandringen om dan toch af te spreken. Uiteindelijk wilde hij dan toch in het bos afspreken.

Even doorspoelen naar het bos. Dus we zaten samen op een afgelegen plekje en ik vertelde hoeveel ik van hem houd en hoe ik echt niet zonder hem kan. Hij reageerde heel tweezijdig. Het was een beetje zo van “Ja, ik houd wel van je, maar niet genoeg voor nu”. Ik moet gewoon goed kunnen nadenken over wat ik nu wil en je hebt me echt veel pijn gedaan zei hij. Hij vertelde me ook dat hij me al minder leuk begon te vinden sinds ~3 weken en dat hij minder zin had om af te spreken. Hij heeft dus veel pijn en weet niet of hij nu verder met me wilt. Nu ben ik echt enorm verdrietig en ik kan echt niet zonder hem leven. Ik heb hem dan ook al vertelt hoeveel spijt ik heb van alles en ik had dan ook gewoon m’n kans moeten grijpen toen ik die had. Nu lig ik al een dag of 2 op bed en kan nergens anders meer aan denken. Wat als hij het gewoon leuk heeft zonder me? Wat als zijn vrienden vertellen dat hij beter af is zonder mij? Ik ben echt enorm onzeker nu en ik snap ook best wel dat ik hem nu gewoon met rust moet laten en gewoon moet hopen voor het beste. Maar het is echt heel moeilijk. Ik kan ook bij niemand steun vragen verder. Mijn familie is heel klein, vrienden heb ik niet echt en werk niet/zit niet op school.

Ik zou advies echt enorm op prijs stellen, al zal het wel niet meer worden dan de gebruikelijke “Laat hem maar gewoon even met rust. Hoe moeilijk het ook is, het is nu het beste voor jullie allebei”. Ik houd echt enorm veel van hem en kan & wil niet zonder hem leven…

Dit is inderdaad niet het advies waar ik op zat te hopen nee. Maar ik zal het wel even aankijken dan denk ik maar.

ik heb precies hetzelfde gehad, je moet hem iets sturen wat hem echt raakt, wat je voeld, waarom je het deed, in idd een email of whatsapp ofso, ik heb het zelf op whatsapp gedaan omdat ik dan zie of hij het heeft gelezen ^^

probeer hem te raken, je kent hem daar nu wel goed genoeg voor, laat zien wat je wil,

OF

schrijf een brief en doe hem in de brievenbus waar hij woont, hij merkt dan ook dat je echt moeite doet, heb ik ook gedaan & alles is goedgekomen xx

Ik heb ook wel eens ruzies of discussies met mijn vriend, maar ik los het op door hem rust te geven, maar ook door bijvoorbeeld een mooi gedicht te schrijven met je gevoelens voor hem.
Vertel ook dat je heel bang bent om hem kwijt te raken en dat je het daarom moeilijk vind om hem met rust te laten.

Als ik boos ben op mn vriend, bedenk ik me altijd, dat er een ziljoen meisjes een moord zou doen om hem als vriend te hebben. Hij is heel respectvol, ontzettend lief, zal nooit iets verkeerds doen in de zin van: slechte pad op gaan, slaan, drugs, zuipen, vreemdgaan etc.
Hij heeft zn zaken allemaal op orde, woont op zichzelf, heeftn goede baan, hij is ontzettend knap en ook nog aardig intelligent.

De perfecte jongen van mij. Meestal als ik dan even op mezelf ben als we n botsingkje hebben gehad, bedenk ik me, hoeveel geluk ik eigenlijk heb dat ik hem ken en dat hij verliefd werd op mij en dat ik zijn vriendin ben en dat ik een toekomst heb met hem.
We praten samen vaak over later.
Op zulke moment waardeer je je vriend he allermeest. en op zulke momenten slaat mijn humeur van onweer, ook weer om naar liefde. en ga ik naar hem toe en geef ik hem een dikke knuffel en een kus en is alles meestal weergoed. Tuurlijk hebben we soms wat meer tijd nodig om iets uit te praten, maar daar gaat nooit meer dan 1 dag overheen.
Ik loop nooit weg van hem als we ruzie hebben, ik hang nooit de telefoon op, ik negeer hem nooit, en hij doet dit ook niet bij mij. Want weglopen is het begin van het einde.

Precies dit.

Is er een speciale reden waarom jij eerst wat bot deed :slightly_smiling_face:?
Verder zou ik je vriend idd wat ruimte laten via de gebruikelijke wegen van sms/whatsapp/facebook enzo, maar je kan wel een lief kaartje in de brievenbus steken/posten.
Bvb met de boodschap “even een briefje om te laten weten dat ik je nog heel graag zie! zoveel dat ik je vol vertrouwen je ruimte laat, omdat we toch samen horen/samen zullen komen” ofzoiets he :slightly_smiling_face:

Helaas is het hier nu net ietsjes te laat voor. :frowning_face:

Ik doe wel vaker bot, maar dat komt omdat ik waarschijnlijk gewoon slecht weet hoe ik met dit soort situaties moet omgaan. Dit is ook mijn eerste relatie. En ik weet wel iets leuks te maken. Hopen dat hij dit ook apprecieert…

Uit je beschrijving denk ik dat hij dit wel zal appreciëren hoor :slightly_smiling_face:! Mss heeft hij het gewoon even nodig om zwart op wit te zien dat je hem graag ziet! Maar ga hem nu natuurlijk ook niet stalken ofzo, gewoon een lief briefje/kaartje in de brievenbus :slightly_smiling_face:

Hij heeft het uitgemaakt… Toch bedankt voor alle hulp. :frowning_face:

sterkte :sob::muscle:

serieus wat jammer.

Wat klote zeg, sterkte… :frowning_face:

Maar waarom deed je dan zo bot tegen hem? Logisch dat hij er dan ff geen zin in heeft
laat hem met rust

Was het net aan het lezen…
Heel veel sterkte! :frowning_face:

Ahw meisje toch… ik zit ongeveer met hetzelfde probleem en ik heb echt alleen maar zoiets van: ik blijf vechten en doorgaan totdat hij me echt weer wil. hoeveel tijd en moeite het ook kost, het is de moeite waard als ik hem weer heb… je kan plannen maken, dingen uitschrijven, bijvoorbeeld op twitter iets tweeten wat hem aanspreekt ofzo…
het komt goed!
succes! x

Pfff ik leef zo erg met je mee!
Heb ongeveer in dezelfde situatie gezeten met mijn vriend… (wat nu mijn ex is dus…)
Heel veel sterkte! je komt er wel overheen!
Ik heb het zelf ook heel moeilijk op dit moment om zijn ‘‘verlies’’ zegmaar te verwerken. Nooit meer zijn warmte voelen… zijn lieve woorden, etc.
En dat is ontzettend zwaar!

nogmaals heeel veel sterkte! :frowning_face:
Xoxo

heel veel sterkte…