Vriend vs. Uitgaan

Ik dacht hier niet zo snel een topic over te vinden dus daarom heb ik er eentje aangemaakt.

Ik heb nu bijna een jaar een vriend, het is behoorlijk serieus tussen ons. Alleen merk ik dat we eigenlijk vrij weinig tot zelden uitgaan nog. We zijn meestal elke zaterdagavond bij elkaar en slapen vaak ook. Maar nou merk ik dat er af en toe toch wel problemen over ontstaan, hij wil vaker uit, ik af en toe ook wel. Ik krijg het gevoel dat hij mij de schuld geeft van het feit dat hij nauwelijks meer uit gaat, terwijl ik al heel vaak tegen hem heb gezegd dat als hij uit wil hij het moet zeggen en gewoon kan gaan. Op de een of andere manier doet ie dat niet en na een tijdje komt dan weer boven of ontstaat er ruzie omdat hij klaagt over z’n vrienden meer willen zien of meer willen uitgaan.

Zovaak zien we elkaar niet, 1x door de weeks 's avonds, en dan in het weekend. Ik laat hem vrij gaan wat hij wil maar op de een of andere manier ontstaan er soms problemen door? Hij heeft het in eigen hand lijkt me.

En soms als ik bijvoorbeeld iets met een vriendin ga doen of uit ga, dan komt hij jaloersig over.

Nou vroeg ik me af, voor de meiden met een (vaste) vriend hier, hoe staat het met je vriend vs. uitgaan?

Ik ging gewoon altijd ieder weekend samen met mijn vriend en een groep vrienden uit.
Vind jij het niet leuk om samen met hem uit te gaan dan?

Hmm lastig, dit is niet herkenbaar voor mij eigenlijk!
Wij hebben elkaar ontmoet in een kroeg hier in het dorp, waar we beide wonen. En daar zijn we in het weekend vaak ook beide! Maar het valt me wel op dat sinds wij wat hebben, hij niet meer echt uit gaat…
Lastig onderwerp

Ik heb dit ook wel een beetje, en dan niet alleen met uitgaan, maar ook met gewoon afspreken met vrienden. Ik spreek vaak op vrijdag af, hij op zaterdag. Daardoor zien we elkaar niet altijd in het weekend, het komt ook wel voor dat we elkaar op zondag pas weer zien. Als we wel willen afspreken in het weekend om te logeren o.i.d. moeten we dat echt van tevoren plannen omdat we anders al iets anders hebben afgesproken. Wel vervelend, maar ik vind het ook wel weer fijn dat we niet zo’n kleffe relatie hebben dat we onze vrienden niet meer zien. Met elkaar uitgaan doen we eigenlijk nooit, we hebben allebei hele andere vrienden, en onze vriendengroepen gaan ook niet met elkaar om.

Wij hebbenhet mooi geregeld vind ik. Ik zie mijn vriend meestal op de vrijdag avond, waardoor we zaterdagavond vrij hebben om los van elkaar uit te gaan(samen uitgaan vinden we nml. een stuk moeilijker!). Af en toe draaien we het om, of zien we elkaar door de week, mochten we geen tijd hebben in het weekend. Het werkt prima zo, dus waarom ga hij dan niet uit op de andere avond?

Misschien kunnen jullie eens samen uitgaan?
Bij mijn ex was er altijd gezeur voordat ik uitging met vriendinnen, daarom ging ook nooit meer. Maargoed, dat is dus niet voor niets mijn ex.
Bij mijn huidige vriend is het totaal anders. Ik kan lekker uitgaan wanneer ik wil en alles! En we zien elkaar door de weeks ook vaak genoeg.:slightly_smiling_face: En we gaan eigenlijk bijna nooit samen stappen, wel naar het cafe in ons dorp gezellig wat drinken. Maar dat we nooit samen echt gaan stappen in een discotheek, komt ook door het leeftijdsverschil denk ik.

Ik weet ook niet of jullie studenten zijn trouwens, maar ik ken mensen die zowel de woensdag als donderdag als vrijdag als zaterdag uitgaan. Dan kan hij toch best een dag missen? Maarja, als hij nog op de middelbare school zit, gaat dat wat moeilijk.

Ik heb al 4 jaar een vriend, en we gaan echt nooit meer uit (helaas), omdat hij er niet van houd. En dat ik alleen ga vind hij niet goed, ofja, ik zou het wel mogen hoor, want hij vertrouwt me natuurlijk wel. Ik geef mijn vriend er eigenlijk ook de schuld van dat ik niet meer ga, terwijl ik gewoon kan gaan, maar ik doe het niet omdat ik het ergens toch wel lullig vind ofzo, hij doet overigerns wel moeilijk als ik wil gaan…
Het is nogal lastig haha, maar ik maak me er niet zo druk over.
Je vriend mag gaan wanneer hij wil, en misschien moet je eens een keer rustig met hem erover praten, zeg dat je hem die vrijheid geeft en dat hij die dan ook moet nemen als die dat wil.

Ik heb, net als jou, ook bijna een jaar een vriend, en we slapen ook meestal zaterdagavond bij elkaar.

Heel af en toe gaan we samen uit, maar het komt ook vaak voor dat we apart afspreken met vrienden, en ik bijvoorbeeld later op de avond naar hem toe ga, of gewoon een keertje niet blijf slapen. Misschien is dat een oplossing?

Ja we hebben er nu dus weer een beetje gedoe over. Ik zie hem vanavond dus dan ga ik het er eens goed over hebben, ben het nu wel een beetje zat dat het een terugkerend onderwerp is. Terwijl, ik laat hem gewoon vrij in wat hij wil doen.

Mijn vorige vriend was erg bezitterig. Hij eiste mij zo’n beetje helemaal op en vond dat ik altijd maar met hem mee moest gaan als hij op stap ging. Hij kon het dan ook helemaal niet hebben dat ik gewoon behoefte had aan gezellige meiden avondjes met mijn vriendinnen. Hij vond het sowieso niet leuk als ik iets met iemand ging doen…want dan was ik niet 100% beschikbaar voor hem. Dan smste hij me wel 30 keer op een avond en als ik niet snel genoeg reageerde dan was hij meteen pissig.

Ik heb nu date die serieuze vormen aan begint te nemen en hij is totaal niet zo. We laten elkaar vrij en wensen elkaar oprecht veel plezier als een van ons iets leuks gaat doen met iemand. We vinden het heel leuk om samen te zijn en dingen te doen, maar vinden het ook fijn en belangrijk om dingen voor onszelf te blijven doen:)

Upje.

Ik ga echt vaak uit, en mijn vriend eigenlijk nooit. Hij heeft er niet zoveel behoefte aan en ik wel. Maar we zien elkaar daarnaast vaak genoeg dus op dat is geen probleem. Ik denk dat als ik mijn vriend alleen op zaterdag zou kunnen zien bijvoorbeeld dat ik niet uit zou gaan.

Ik heb het juist PRECIES andersom! Ik heb ook 1 jaar met mijn vriend en ik wil uit en mijn vriend niet.

Haha ik wil wel uit hoor, ik bedoel niet dat m’n vriend uit wil en ik niet. Maar idd zo kan het ook! ^

Dubbelpost.

Ik houd eigenlijk helemaal niet zo van uitgaan. Althans, niet op de manier waarop mijn vriend uitgaat en de feesten waar hij heen gaat. Dat is gewoon niks voor mij en dat respecteert hij, hoewel hij het wel jammer vindt. Maar het weerhoudt hem niet van uitgaan en dat hoeft van mij ook helemaal niet.

ik denk dat het zo is hij wil in het weekend heel graag met jou zijn maar ook met zn vrienden maar doet dat niet omdat die toch liever naast jou slaapt dus hij heeft denk een gevecht met zichzelf van moet ik nou uitgaan of bij me lieven vriendinnetje probeer keer samen uitgaan of gewoon jij met je vriendinnen hij met zn vrienden en later op de avond afspreken

meestal ga ik ook samen met m’n vriend uit, merk alleen wel dat het de laatste tijd iets minder geworden is i.v.m. de drukte van zijn werk en mijn studie, maar dat is niet omdat we niet willen.

Mijn vriend en ik gaan vaak samen uit, maar het is ook prima als we met onze eigen vrienden gaan. We wonen in een andere stad en hebben andere vriendengroepen dus dan zien we elkaar ook niet. Gaat prima. Je moet elkaar daar echt los in laten, naar mijn ervaring gaat het anders fout. Ik zie me vriend ook doordeweeks een avond en vrijdag/zaterdag slapen we bij elkaar. Soms gaan we twee maanden ieder weekend stappen, soms hebben we periodes dat we iedere zaterdag lekker filmpje doen.