vriend vindt seks saai geworden

Hallo allemaal,
Mijn vriend en ik zijn ondertussen bijna een jaar samen, maar onlangs vertelde hij me dat de seks hem dwars zit. Volgens hem neem ik te weinig initiatief en is er niet zo veel meer aan zoals in het begin van onze relatie. Ik kan hem op zich wel begrijpen, want het is als je het zo bekijkt ook wel vaak hetzelfde. De standjes die we doen zijn meestal standjes waarbij hij al het werk moet verrichten, maar dat is niet altijd zo. Ik ben een beetje ten einde raad want ik weet niet hoe ikzelf meer initiatief kan tonen tijdens de seks. Hij zegt dat hij altijd alles moet doen. Ik wil niet dat onze relatie hierdoor veranderd. Dus ik wil er echt werk van maken, hebben jullie misschien tips of raad wat ik hieraan kan doen?
Alvast bedankt!!

misschien neem eens zelf initiatief??

Wees eens de baas en neem eens de leiding :wink:
Zoek standjes op waarbij jij de controle hebt

^ naturlijk is het anders dan aan et begin
Mensen die verwachten dat je je altijd voelt en altijd gedraagt zoals in de eerste 2 maanden, denken dat het leven een sprookje is.

Bij mij en mijn vriend is het ook veranderd.
Normaal konden we nieteens de vaatwasser inruimen zonder pauze voor seks haha

Probeer anders een x met een sexy setje initatief te nemen en een x een ander standje dan normaal.
Maar laat ook duidelijk weten dat hij niet moet verwachten dat het zo is als aan het begin… tenminste ik zit nu in mijn 3e serieuze relatie (relatie van meer dan een jaar zegmaar) en ik heb altijd ervaren dat na een maand of 3 de seks gewoon simpeler wordt en met wat minder passie. Tuurlijk spatten de vonken er soms nog af maar niet meer 3x per dag en ik heb niet hele dage zin.

Ik ben nu 1,5 jaar samen met mijn vriend en ook ik kan beaamen dat de seks gewoon minder ‘spannend’ wordt na een paar maanden. Mijn vriend vindt het ook leuk als ik initiatief neem, dus doe ik soms als we bij elkaar slapen of gewoon samen zijn inderdaad een leuk lingerie setje aan, of als we een film kijken en ik heb zin begin ik met hem aan te raken (want vaak begint hij). Ook wij doen niet heel bijzondere standjes, maar zoek anders eens wat op, wat jou leuk / spannend lijkt om te doen en op het moment dat jullie seks gaan hebben moet je hem in positie brengen, dan heeft hij het gevoel dat jij de leiding neemt en dus initiatief neemt.

Mijn vriend vond ik ook dat ik meer initiatief moest nemen haha. :cold_sweat: Maar hij legt dan ook wel goed uit wat hij bedoelt (gelukkig). Hij wilt gewoon meer aandacht van jou op liefdesgebied. Geef hem veel kusjes, overal op zijn lichaam, Ga hem masseren of gewoon lekker op zijn rug kriebelen. Stel voor om samen te douchen. Het gaat er vooral om dat jij gewoon voorstelt om iets te gaan doen!

Vooral nieuwe standjes proberen, en probeer inderdaad zelf met ideeën te komen. Ik ben zelf ook vrij passief tijdens de seks hoor, dus ik snap je wel haha.

Ik heb het al eens eerder genoemd maar voor ons werkt het volgende erg goed.

Maak elk 20 strookjes met daarop een opdracht die jij wil dat je vriendje bij jou moet doen en visa versa. Dit kunnen opdrachten zijn die romantisch, lief erotisch of seksueel zijn. (voorbeelden… een ontspannende massage, een orale sessie op het moment je de deur bij hem binnenloopt, lekker knuffelen tijdens een romantische film, op een onverwacht moment intens zoenen, etc…)

Je stopt allebei de 20 opdrachten in een envelop en geeft deze aan elkaar.

Elke week mag er 1 opdracht uit de envelop worden gepakt en je mag niet vooraf zien wat je pakt en je mag ook niet wisselen.
In die week moet de opdracht worden uitgevoerd op een moment dat jij zelf mag kiezen.

Het is super leuk en spannend omdat je niet weet wat er gaat gebeuren, niet weet wanneer het gaat gebeuren en je kunt stiekeme fantasieën erin verwerken.

Is echt leuk om te doen.

Met voorspel kan je ook initiatief nemen, begin bijvoorbeeld met een massage en richt het verwennen op hem :slightly_smiling_face: Wat ook kan helpen is meer experimenteren inderdaad, er zijn genoeg ideeën te vinden om het allemaal weer wat spannender te maken. Zolang je zelf er maar wel fijn bij voelt natuurlijk :slightly_smiling_face:

Het is misschien niet helemaal oké als hij alle seksuele initiatieven toont.
Ga ook bij jezelf na of dit zo is. Wat hier al gezegd werd is dat de seks
inderdaad veranderd na een tijdje en het niet meer ‘‘zo spannend is’’ als eerst
maar je kan veel doen om het leuk te houden. Doe dingen niet ‘‘te vaak’’ als jij
elke week een setje aantrekt voor hem word dit te gewoon en zal hij dit niet
meer ervaren als ‘‘spannend’’ omdat hij dit te vaak mee maakt. Probeer gewoon
eens iets geks, iets leuks, en doe spontaan! Laat het gewoon merken als je zin
hebt. Stuur een een seksueel getint berichtje. Vaak werkt het alleen al om het
voorspel spannender te maken. Want je verlangen groeit tijdens het voorspel
daardoor heb je beide meer zin en is de seks spannender en neem je vaak ook
spontane initiatieven tijdens de seks, waardoor jij in zijn ogen ook meer doet.
En richt je eens een keer volledig op hem zodat hij een keer niets bij jouw doet,
als jij hem aandacht geeft maak je vaak automatisch jezelf al opgewonden
waardoor het ook bijna niet nodig is om een geheel voorspel bij jou te doen.
Laat je zelfvertrouwen zien en ga er gewoon voor. Bijna alles vinden ze vaak
heel erg leuk. Probeer het en gelukkig is hij eerlijk dus vraag er misschien ook
eens naar wat hij precies verwacht van je. Dan weet je ook wat meer!

Succes, liefs V.

Ik zou mijn vriendje moeten vastbinden als hij niets mag doen…haha…maar je hebt wel een punt vind ik. Als je er wat voorbereiding in stopt begin je al met een voorsprong zeg maar…

Ik heb nu 4 jaar een relatie en ik vind helemaal niet dat het seksleven per definitie minder is dan de eerste paar maanden? Tuurlijk gaat het met ups en downs en zijn er ook wel momenten geweest dat seks op een lager pitje staat en dat er een tijdje minder aan is. En over het algemeen doen we het minder vaak. Maar de seks zelf vind ik nu beter dan aan het begin van de relatie. Sorry, beetje off-topic misschien, maar dat viel me even op aan de reacties hier, haha.

Verder: als hij zegt dat hij initiatief van jouw kant mist, neem dan wat meer initiatief. Probeer zelf eens te beginnen, de leiding te nemen, geef hem bij het voorspel wat meer aandacht, probeer nieuwe standjes, koop nieuwe lingerie, blinddoek hem een keertje (als hij dat wil), probeer wat vaker de standjes te doen waar jij het werk doet, etc.