Hoi meiden!
Ik heb even een account aangemaakt, omdat ik ergens mee zit en er niet echt met iemand over kan praten.
Vorig jaar is mijn beste vriend omgekomen bij de crash met vlucht MH17. Ik heb hier in het dagelijks leven nog heel veel last van. Ik mis hem ontzettend, hij was de broer die ik nooit heb gehad. Ik heb ook vaak nachtmerries met beelden van lichamen etc. Ook wordt het zo ontzettend uitgemolken in de media, dat ik wel elke dag iets tegenkom over de crash. Dan is mijn mood natuurlijk niet zo goed meer. Ik ben bij een psycholoog geweest, wat mij wel heeft geholpen. Maar nog steeds zit ik er natuurlijk nog heel erg mee.
Het is nu bijna anderhalf jaar later, en mijn vriend (waarmee ik nu een jaar een relatie heb) vindt dat het nu toch wel eens tijd is om mezelf eroverheen te zetten en dat ik mijn best niet doe om het te verwerken. Laatst zei hij recht in mijn gezicht dat ‘dit soort dingen nou eenmaal gebeuren en je moet je gewoon niet zo aanstellen, mensen gaan nou eenmaal dood’. Ik stond met mijn mond vol tanden, ik wist écht niet wat ik hierop moest reageren. Toen het stoffelijk overschot werd gevonden, noemde hij dit ‘nasty’. Hij zei dat ik maar bij iemand anders moest gaan uithuilen. Enzovoort, enzovoort. Hij ziet gewoon niet in hoeveel pijn hij mij doet met zijn opmerkingen. Mijn vader vliegt ook veel voor zijn werk, elke keer als hij naar Schiphol vertrekt zit ik heel erg met de crash in mijn achterhoofd. De kans dat het nog een keer gebeurt is natuurlijk nihil, dat weet ik zelf ook. Maar toch, ik zit er wel mee. Toen ik dit aankaartte bij mijn vriend, vond hij ook weer dat ik me niet moest aanstellen.
Ik hou echt ontzettend veel van hem, maar als hij zo reageert denk ik: boeit het je überhaupt wel? Ik begin steeds meer te twijfelen of ik nog wel bij hem moet blijven na alle dingen die hij zegt. Ik wil graag weten wat jullie in deze situatie zouden doen, hebben jullie advies?
Heel veel liefs!