Vriend verzwijgt waar hij heen gaat

Hi ladies!
Ik zit met een probleem. Ik was gister met mijn vriend bij zijn vrienden.
Toen ze aan het praten waren en ik toevallig meeluisterde hoorde ik dat
hij pas met ze naar Amsterdam was geweest. Dit zou ik niet erg vinden,
maar het probleem is dat hij het me niet verteld. Ze zeiden eerst: twee
weken terug in Amsterdam was zo leuk blabla. Toen zei mn vriend snel:
nee was veel langer geleden! Dus toen was het ineens twee maanden
geleden. Ik baal ervan dat hij me niet verteld dat hij daarheen gaat.
Want ik vind het prima maar hij verzwijgt het en zo kan ik hem niet vertrouwen.
Bovendien hoorde ik pas dat hij al twee keer xtc had gebruikt. Terwijl hij mij
ongeveer 11 maanden heeft verteld dat hij dit maar een keer had gedaan.
Ook dit verteld hij niet, hij gebruikt drugs en verteld het niet aan zn vriendin.
En in feite liegt hij er dus ook over. Toen hij opbiechtte dat hij het een tweede
keer had gedaan zei hij dat dit vorig jaar zomer was toen we net wat kregen.
En gister hoor ik dat dit niet in de zomer was maar twee maanden geleden :S.
Hij verzwijgt dus dingen en liegt. Ik baal hier van…

Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat iemand me kan helpen.
Weet echt niet wat ik hiermee aan moet…

Xxxxx

Met hem erover praten. Misschien schaamt hij zich ervoor omdat jij misschien verteld hebt dat je tegen drugs bent. Maarvaltijd erover praten. Zeg dat je wilt dat hij eerlijk is omdat het belangrijk is in een relatie. Wanneer hij niet eerlijk is kun je geen goede relatie hebben

Ja heb ik gister geprobeerd… Maar hij blijft glashard vertellen dat hij het me wel heeft verteld.
En dat is dus gewoon niet zo… Ik onthoud dat soort dingen altijd en ik wist niet eens wie die vrienden waren tot een maand geleden… Zijn moeder zegt dat hij thuis ook vaak liegt dus zou me niks verbazen als er nog meer is. En het is echt vervelend omdat we net onze vakantie hebben geboekt…

Zelf ben ik niet echt tegen drugs, maar ook zeker niet voor.
Ik heb zelf ook wel eens iets geprobeerd maar daar blijft het dan bij.
Een keer en niet meer. Maar hij doet het dus vaker en zegt van niet…

Confronteer hem ermee, en vertel dat je wil dat hij eerlijk is. Anders kom je er toch wel achter, en dan zorgt het voor breuken in jullie relatie.
Laat hem weten dat je niet boos op hem wordt als hij een keer verteld dat hij iets met vrienden gaat doen, dat je het alleen maar fijn vind als hij eerlijk is.

Misschien denkt hij dat jij boos wordt omdat hij drugs gebruikt. Maak hem duidelijk dat erover liegen slechter voor jullie relatie is dan het drugsgebruik zelf.

Ja, ik heb gezegd dat ik niet boos word als hij het eerlijk verteld. Maar dit doet hij dan nog niet. En de ene keer hebben we het leuk samen maar af en toe kunnen we elkaar echt niet uit staan. En als er dan dit soort dingen bijkomen… Tijdens oud en nieuw is hij al een keer vreemdgegaan, hij was stom dronken. Heb het hem vergeven. Maar nu gaat hij liegen en verzwijgen en hij blijft het ontkennen. En zo wil ik niet verder. De vakantie staat voor de deur en dan zal het best gezellig zijn, maar hij luistert niet naar me als ik zeg dat hij eerlijk moet zijn en zo kan het ook niet verder.

Confronteer hem met het feit dat je overweegt de relatie te beëindigen omdat het liegen je veel te onzeker maakt, vooral na wat hij in het verleden al geflikt heeft. Misschien schudt dit hem wakker en gaat hij meer z’n best doen.

Ik ga het zo tegen hem zeggen… Bedankt!<3

Zoals iedereen al zegt: praat erover. Succes!

Helemaal eens met SunriseSunset, veel succes!

Echt vervelend voor je dat je dit moet meemaken. Ik hoop dat het goedkomt :frowning_face:

Ik zou hem echt nooit meer helemaal kunnen vertrouwen denk ik. Ik zou me elke keer als hij niet reageert op whatsapp de gekste dingen in mijn hoofd halen. dat is echt heel erg vermoeiend.