Vriend versus crush

Hey meiden!

Ik heb echt een superleuke vriend en we zijn al bijna 2 jaar samen. Ik kan hem volledig vertrouwen, voel me 100% mezelf bij hem en kan heel erg met hem lachen. Deze zomer gaan we samen naar China en ik heb er ontzettend veel zin in! Maar omdat we elkaar bijna elke dag zien, ontstaan er steeds meer irritaties en inmiddels zou ik al een hele waslijst van ergernissen kunnen opstellen. Ik ben er laatst een keer heel subtiel over begonnen, maar hij was heel erg beledigd. Wat ik hem dus vervolgens niet durfde te vertellen, is dat ik nooit meer echt de behoefte heb om bij hem te zijn en dat ik steeds meer naar andere jongens kijk. Volgens een vriendin van me ben ik op zoek naar ‘een nieuw avontuur met meer uitdaging’, omdat ik een beetje moe word van altijd weer hetzelfde met dezelfde jongen.

Nu gaf een vriend van mij (N) laatst een huisfeestje en het werd een erg gezellige nacht. Mijn vriend was er niet en ik heb 2 uur lang een supergoed gesprek gevoerd met N, een beter gesprek dan dat ik ooit met mijn vriend heb gevoerd. Ik zocht hier in eerste instantie helemaal niks achter, totdat ik naar huis ging. N en ik gaven elkaar een hele lange knuffel en toen ik hem los liet, keken we elkaar in de ogen en ineens voelde ik de ‘vonk’. Volgens mij voelde hij het ook, want hij begon heel lief te blozen en wilde me zoenen, maar trok zich toch weer terug omdat hij weet dat ik een vriend heb.
De laatste dagen voel ik me door N weer helemaal in de zevende hemel, ben ik de hele dag vrolijk en check om de 2 sec mijn telefoon om te kijken of ik nog een appje van hem heb. Maar aan de andere kant zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om het uit te maken met mijn vriend. Hij is zo’n schat, maar ik voel zo’n hechte klik met N en hij ook met mij. Ik hoop eigenlijk dat het een tijdelijke crush is, en dat de emoties gewoon werden versterkt vanwege iets te veel alcohol (lichtelijk aangeschoten) en dat het 4 uur 's nachts was. Maar stel dat ik hem wel écht heel leuk vind, dan zou ik m’n god niet weten wat ik moeten doen!

Sorry voor dit veeel te lange bericht, maar wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

Dankjulliewel xxx

Volgens mij heeft elke relatie wel af en toe een dipje. Als je volhoudt kom je er (bijna) altijd wel overheen. Ik heb zelf ook al 4 jaar een relatie, en dat gaat echt niet alleen over rozen. Aan de andere kant ben je nu nog jong en heb je dus nog de tijd om alles te ontdekken. Ik zou het nog even afwachten, als het niet weggaat met je vriend erover praten (communicatie is key) en anders toch de beslissing maken om je relatie te beïndigen. Dit is nooit leuk, maar soms gewoon beter. Succes! xx

Vind je die andere jongen leuk omdat het allemaal spannend is en nog nieuw?