Vriend verslonst uiterlijk

Ik wist niet waar ik dit moest posten, dus heb ik maar een topic aangemaakt, excuses ;p

Ik heb nu bijna 2 jaar met mijn vriend, maar hij verslonst zichzelf een beetje. Vroeger was dit allemaal nog niet zo erg, maar tegenwoordig lijkt het hem allemaal niks te kunnen schelen. Z’n moeder kiest z’n kleren uit, en als we gaan shoppen vindt ie niks leuk of hij is bang dat z’n moeder het niet leuk vindt . Bovendien vindt vriendlief het niet altijd nodig zijn haar te kammen. Hij is nu 18, maar hij heeft nog steeds geen eigen stijl en het wordt steeds erger. Ik hoef geen ijdele vriend, maar dit vindt ik ook niet leuk :’) Hoe kan ik hem helpen bij het zelf maken van zijn kledingkeuzes zonder dat ik zeurderig overkom? Ik weet het echt niet, en hoef ook geen ruzie met z’n moeder haha.

Mijn vriend is ook niet echt geïnteresseerd in een stijl hebben of z’n haar kammen (beetje onmogelijk met zijn krullen), maar dat is juist zijn stijl en ik hou ervan. Laat hem gewoon zichzelf zijn?

Ik snap opzich wel dat jij zo denkt, maar ook dat hij zo denkt. Neem hem mee shoppen ofzo? Vraag of hij mee gaat met jou naar de stad, en dan ga jij wat kleding passen en wat voor hem uitkiezen en dan past hij het etc.

Wat is het probleem als zijn moeder het niet leuk vind? :astonished:
Maar misschien eens een keertje zeggen dat je het zo niet echt leuk vind? En dat je niet zeurderig over wil komen, maar het op deze manier niet prettig vind.

Samen gaan shoppen misschien? Ik had ook ooit zon vriendje, en ik denk dat dat dan juist gewoon zijn stijl is. Je hebt gewoon jongens die het allemaal niks kunnen schelen.
mijn vriend daarentegen heeft echt ontzettend veel kleren en doet altijd zijn haar enzo, ik vindt dat wel belangrijk :stuck_out_tongue:

Mijn vriendje verslaapt zich vaak dus ik ken het verhaal. Hij is te lui voor z’n uiterlijk, als is t niet zod at het hem niet boeit

Mijn vriend vindt kleding kopen juist wel leuk maar omdat hij ook geld uit wil geven aan andere dingen (games, electronica) heeft hij nooit veel geld voor kleding. Ik heb dan zoiets van tskafaodf geef wat minder uit aan spelletjes en koop dan leuke kleding die je heel graag wilt maar hij is het niet met me eens :’)

Ik snap wat je bedoelt, mijn ex had ook niks met z’n uiterlijk en dat vond ik soms best jammer. Mijn huidige vriend heeft wel een eigen stijl en besteedt soms meer aandacht aan z’n uiterlijk dan ik, maar hij hield altijd niet van shoppen. Tot ik hem een keer meenam en alleen aandacht besteedde aan kleren voor hem (en hij me de pashokjes in sleurde), toen vond hij het opeens wel heel leuk! Misschien helpt dat? En dan kun je hem een beetje sturen in zijn stijl, uitvinden wat hij leuk vindt.

Shoppen heb ik al geprobeerd :frowning_face: Hij had uiteindelijk maar twee t-shirts gekocht (gewoon bij Jack & Jones) waarvan ik zeker wist dat z’n moeder er geen commentaar op kon hebben. Zegt ze alsnog tegen hem (waar ik bij sta, mijn vriend had gezegd dat ik het had uitgezocht) ‘ik vind het lelijke shirts’ :dry: Hij durfte er niet eens wat tegenin te brengen. Ik heb ergens eigenlijk wel medelijden met hem, op deze manier kan hij nooit een eigen stijl ontwikkelen. In de krokusvakantie gaan we weer shoppen, hopelijk slaagt die shoppoging beter.

Mijn vriendje is wel een beetje hetzelfde, als we gaan winkelen moet ik dingen uit het rek pakken, hij staat er meestal maar een beetje naast en zegt wat hij overal van vindt :’) hij heeft dus nog wel een eigen mening gelukkig, er zijn dingen die hij gewoon NIET aan doet. Maar zijn moeder moet er meestal mee komen dat hij iets nieuws nodig heeft, zelf loopt hij gerust 3 jaar in dezelfde jas, als hij lekker zit en niet kapot is, vindt hij het helemaal prima haha.

Zijn gedrag spiegelen als je bij hem bent. Dus kam jij je haren ook niet(zorg wel dat je nergens meer naartoe hoeft) en jij loopt ook de hele dag in hetzelfde soort kleren als hij, haalt je makeup er niet af(doet geen nieuwe op bij hem) etc.
Hij gaat zich er vanzelf aan ergeren dat jij veranderd en pas dan kun jij hem laten inzien dat hij dit zelf ook doet. en dat jij hem nu dus ook minder aantrekkelijk vindt dan toen ie nog wel netjes voor zichzelf zorgde.

ik snap best dat je het jammer vind dat hij niet een eigen stijl lijkt te hebben. maar dat is ook wel lastig als zijn moeder dat niet toe laat. wie weet wat ze nog meer tegen hem zegt over dat onderwerp. je vriend weet denk ik niet beter dan dat zijn moeder het er mee eens moet zijn. en dat is natuurlijk niet zo.
ik zou hem eens vertellen dat hij zelf moet weten wat hij aan trekt, en dat hij zich niet moet laten beinvloeden door zijn moeder. hij is verdorie 18, tijd om zelf die beslissingen te gaan maken. en ook tijd voor zijn moeder om dat te beseffen. hij is geen jongen van 10 die zelf geen keuze kan maken.

dat is niet zo erg! mijn vriend stinkt als de pest, maar hij is zo mooi, en ik ben zoo verliefd :hugs: ik vind het dus totaal niet erg

Als ik weer zo’n vriend zou hebben (mijn eerste vriendje was ook zo met z’n uiterlijk, echt… hoeveel ruzies wij hebben gehad vanwege scheren/haar/kleren) zou ik zeggen “of jij gaat een eigen stijl vinden en je netjes verzorgen, of ik maak het uit”. Het vreet energie om je zo kapot te ergeren aan zo iets stoms.

Ook vind ik het raar dat hij niet durft te zeggen dat hij zelf iets heeft uitgezocht en dat z’n moeder alles wat zij niet heeft uitgezocht lelijk vindt.

Sorry, maar wat een watje. 18 en dan nog zo aan z’n moeder hangen wat betreft kleding en nadenken wat zíj ervan zal vinden en vanuit daar kleding kopen, wtf. Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat hij voor zichzelf moet kiezen, niet voor z’n moeder, hij is geen kleuter meer. En jij doet ook je best voor je uiterlijk, mag hij ook doen.

Geen idee of het zin heeft, maargoed. M’n broertje is ook van die leeftijd en hem boeit het ook allemaal geen fuck hoe hij erbij loopt, ongeschoren, dagen in dezelfde kleding etc. Helaas heeftie nooit een vriendin die hem er ff op kan wijzen en luistert hij ook vrij weinig naar mij en m’n ouders op dit moment :’)
Hij kocht eerder ook nooit echt zelf kleding en toen heb ik em es meegenomen om te shoppen en hem gewoon 30 dingen voor gehouden van wat vind je hier van? En dan alles wat hem wel aansprak moestie gewoon passen :’) En dan uiteindelijk vond hij veel dan ook wel leuk staan en kwamen we toch met behoorlijk wat kleding thuis. Tegenwoordig koopt hij wel meer kleding en ook gewoon leuke dingen.

Ik zou je vriend gewoon van alles in de handen douwen van ga maar passen en kijken hoe het staat. Begin anders gewoon met basics. Met een stel basic kleuren shirtjes/vesten/truien/blousejes en simpele leuke spijkerbroeken van de H&M kan je al heel wat en het is gewoon handig om te hebben. Kan hij of z’n moeder weinig lelijk aan vinden.

Goede tip van die basics (: op een basic kledingstuk is het denk ik lastig commentaar te hebben, ook voor z’n moeder, en altijd handig om te hebben.

kakt erop

god het zijn maar kleren.
typisch iets voor meisjes dit.

Heb jij ooit een vriendje gehad die regelmatig een douchebeurt oversloeg, z’n tanden wel eens vergat te poetsen en het niks kon schelen of z’n haar nou wel of niet gekamd was en of ie wel of geen baard van 4 dagen had staan?
Ik wel en ik ergerde me regelmatig kapot aan dat gedrag. Heeft er mede voor gezorgd dat ik nu zo’n lange eisen lijst heb voordat ik een jongen als potentieel vriendje zie (er waren meer punten van ergernis en die zijn er ook op gekomen).