Vriend verkiest vrienden boven mij.

Goed, aparte titel maar het zit zo.
Mijn vriend en ik hebben elkaar de afgelopen 2 weken niet kunnen zien omdat hij op vakantie was. Nu zouden we morgenmiddag gezellig samen afspreken omdat ik 's avonds zelf op vakantie ga (voor 3 weken). We zouden naar een strandje gaan (dat is vlakbij ons). Nu vertelt hij dat zijn vrienden daar ook heen gaan en of we niet met hun kunnen gaan. Oke, ik vind zijn vrienden zeker onaardig maar het is nou niet dat het echt ook mijn vrienden zijn. Ik antwoordde hierop tegen mijn vriend dat ik het jammer vond dat we 's middags niet gewoon met zijn 2en konden zijn (aangezien ik al helemaal voor me zit hoe ik straks met wat vrienden van hem in een hoekje weggestopt zit, terwijl hij aan het voetballen oid is). Maar blijkbaar was het geen vraag… Mijn vriend probeert er nu wat omheen te praten maar voor mij is duidelijk geworden dat hij blijkbaar zijn vrienden al heeft toegezegd en dus al wat met hun heeft afgesproken (kan ik uit een facebookberichtje opmaken). Hij wil sowieso daar met zijn vrienden gaan zitten vertelt hij, “is toch gezellig?”. Ik heb zin om heel erg boos te worden omdat hij dus eigenlijk dubbel heeft afgesproken. Ik begrijp niet hoe hij met een groep wil zijn als we elkaar 5 weken niet zien. Daarbij zijn we beiden 19, dan is het toch normaal dat je gewoon met z’n 2en wilt zijn? Voor hem niet blijkbaar…

Ik heb heel erg zin om boos te worden, maar wat vinden jullie? Stel ik me aan? Of heb ik het recht om eens even chagrijnig en boos te doen?

Ik vind het ergens wel goed dat hij zijn vrienden boven zijn vriendin verkiest maar in deze situatie vind ik het wel een beetje onredelijk. Als je zelf net terugkomt en je maar 1 dag hebt voor je vriendin op vakantie gaat zou ik wel wat aandacht aan haar schenken. kan je er niet met hem over praten?

Ik zou hebben gezegd dat ik het fijner zou vinden om even alleen met hem te zijn omdat je daarna op vakantie gaat en hem heel erg gaat missen.
Voor de rest zou ik het gewoon accepteren en kijken hoe het gaat, misschien kunnen jullie in de avond nog alleen zijn en er is altijd nog tijd voor jullie 2.

Ik vind het vooral heel lullig voor je dat hij eerst wel met jou afspreekt, later vraagt of z’n vrienden ook mogen komen en dan blijkt dat hij ze eigenlijk al een soort van toegezegd en uitgenodigd heeft. Ik kan namelijk best begrijpen dat je even zin hebt met z’n tweeën te zijn en niet met zijn hele vriendengroep.

Ik zou wel even laten merken dat je dit echt niet leuk vindt en het je niet zo voorgesteld heeft, maar als hij er niks aan wilt/kan veranderen, moet je niet erover door blijven gaan. En verder zou ik misschien wel even langs gaan, maar als het dus wordt zoals je bang bent, zou ik lekker naar huis of langs vriendinnen gaan. Dan is het ook maar een keer jammer voor hem.

Klopt, daarom vind ik de titel ook niet zo passend. Ik vind het ook prima dat hij zijn vrienden in het algemeen boven mij verkiest, maar ik vind het gewoon jammer dat dat nu net moet. Dit is het enige moment in 5 weken dat we elkaar kunnen zien en we hadden het al best lang geleden afgesproken… Maargoed, ik doe nu een beetje kortaf, maar dat heeft hij toch niet door aangezien hij geen één simpele hint begrijpt. Het staat ook wel vast dat we morgen met zijn vrienden gaan, dus daar is niks meer tegen te doen helaas. Maargoed, boos/teleurgesteld gaan doen? Of het gewoon maar laten?

Ik wil het liefst boos/teleurgesteld doen om te laten zien dat ik het écht jammer vind, maar ik krijg liever een objectieve mening daarover van jullie kant haha, aangezien ik anders achteraf misschien weer spijt krijg.

Dankjewel voor je reactie! Probleem is helaas een beetje dat ik 15 kilometer(uurtje fietsen) van dat strandje woon, dus als ik er ben moet ik er ook wel even blijven. Het staat inderdaad al vast… ik vroeg of hij 's avonds dan nog eventjes langs kwam om mee te eten en met uit te zwaaien maar dan had hij helaas al wat anders afgesproken dus morgen middag is de laatste mogelijkheid… Ik denk dus dat ik maar gewoon toegeef en gezellig ga doen, want ik heb ook vrij weinig zin om nog bonje te maken vlak voor mijn vakantie (vorig jaar hadden we ook ruzie toen ik op vakantie ging en dat was echt niet chill) en dat ik het na de vakantie misschien nog eens aankaart als zoiets misschien weer dreigt te gebeuren.

Misschien denkt hij dat het raar is om met jou ergens te zijn en zijn vrienden dan te ‘negeren’ of zo omdat hij met jou is. Verder ben ik het me LaManzana eens. Normaal is het goed dat hij zijn vrienden boven jou verkiest maar in dit geval klopt het niet.

Ik was allang witheet geweest.
Je vriendin gaat boven je vrienden. Best wel vreemd dat het hem geen reet kan schelen dat ie straks 5 weken lang geen tijd met jou heeft gehad. zou daar toch even een zeeeeer hartig woordje over spreken met hem.

^Ik vind juist dat vrienden altijd boven je vriend/vriendin moeten staan… maar in deze situatie heeft je vriend het wel verkeerd aangepakt o_0

Hoezo vinden jullie het normaal gesproken goed dat je vriend zijn vrienden boven jou verkiest?
Als je een serieuze relatie hebt, vind ik dat echt niet kunnen.

En ik vind het dus ook een superlullige actie van je vriend @ts. Vooral in deze situatie zou ik echt boos zijn. Hij heeft eerst met jou afgesproken!
Misschien idd niet handig om nu ruzie te maken voordat je weggaat, maar ik zou hem wel goed duidelijk maken wat je hiervan vindt.

Dit vind ik ook. In het begin van de relatie misschien nog niet per se, maar als je al langere tijd wat met elkaar hebt en je weet van elkaar dat het serieus is, gaat de vriendin voor.

Ik vind het echt absurd als je je vrienden boven je vriendin kiest. Je hebt immers een toekomst met je vriendin en niet met je vrienden. Vrienden komen en gaan en vaak duurt een serieuze relatie langer dan een vriendschap.
Natuurlijk kan het uitgaan, maar vrienden vind je overal. Het gevoel dat je bij je vriendin hebt, hoort grote en sterker te zijn dan wat je bij je vrienden voelt.

Mijn vriend en ik zijn 2 jaar samen bijna en hij heeft een handjevol vrienden waar ie wel eens mee gaat vissen, maar de ene keer is het een aantal weken vriend A helemaal big bussiness en de week daarna is vriend B weer helemaal in en hoort hij bijna n jaar niks van vriend A. en daarna doen ze alsof ze elkaar gisteren nog gezien hebben.

Zo is dat bij mij ook een beetje, ik heb ook een handjevol vrienden die allemaal studeren en dus geen tijd hebben(net als ik) en als ik hen zie is het weer als vanouds, en ik heb een aantal lieve vriendinnetjes op school die ik dus veel meer zie en mee omga dan met mn niet schoolse vrienden.
In de vakantie zie ik hen vaker en zie ik mn schoolvriendinnetjes niet en andersom.

Maar met mijn vriend heb ik een toekomst(denk aan huisjes kijken, samenwonen, puppies kijken, pup uitzoeken, hondje opvoeden, huis kopen, toekomst opbouwen etc.) Ik hou van mijn vrienden maar als ik iets afspreek met mijn vrienden en toevallig kom ik erachter dat dat precies die ene dag is dat ik mijn vriend eventjes kan zien en ik vertel dat aan mijn vrienden, dan wordt ik door hen gedwongen tijd door te brengen met mn vriend. Ze hebben allemaal vriendjes en vriendinnetjes dus ze weten hoe het voelt. ze begrijpen me allemaal.

Ik vind deze actie zeer lullig en ik zou echt flippen. En ik zou ook zeer sterk de neiging hebben om, als ie het niet goed maakt na mijn vakantie, hem te dumpen.

Wat? Serieus? Daar ben ik het helemaal niet mee eens.

Volgens mij leven wij in een parallel universum o__0 Vrienden heb je juist altijd voor altijd, vriend/vriendin gaat idd meestal ooit een keer uit. Blijkbaar werkt het voor jullie goed, zo vriendloos door het leven te gaan, leuk voor jullie maar voor de meesten onder ons niet.
Ik vind het echt vreemd sorry xD

Edit: Dit zegt trouwens ook iets over de relatie met jullie vrienden. Ik bedoel, hoe is het zo ver gekomen? Heb je opeens gezegd van; “meiden ik heb een vriend, ik kan niet meer met jullie rondhangen of praten. Doei en tot nooit meer ziens”? Het zal vast niet zo letterlijk zijn gegaan, maar toch, daar komt het wel op neer als ik dit zo lees.

dat kan. Ik zou toch serieus gaan twijfelen aan zijn liefde voor mij.
Plus bedenk je eens: je hebt een vriendje, jullie zijn allebei 19. Hij is 2 weken zonder jou geweest. de enige dag dat hij je kan zien, wil ie afspreken op een veldje met zijn vrienden. daarna ga jij weg voor 3 weken…

vind jij het niet vreemd dat hij niet alleen met je wil zijn.
Als ik die situatie zou zitten, dat ik mijn vriend 5 weken niet kan zien en tussendoor 1 dag heb om met hem te zijn, nou ik zou t wel weten. Mijn vriend kwam echt de slaapkamer niet uit. Als je begrijpt wat ik bedoel;)

Daarom vind ik het zo vaag dat hij dat neit heeft. Ik bedenk dan meteen de meest gruwelijke scenario’s over wie hij daar ontmoet heeft etc… allemaal horrorverhalen.
Ik zou altijd twijfelen en ik denk dat dat geen goede basis is voor een relatie.

Ik vind het vrij raar om je relatie boven je vrienden te kiezen, ook al is deze nog zo serieus. Je moet niet je hele leven, inclusief je vrienden, aan de kant gaan schuiven voor een relatie. Maar als je met een van de twee een afspraak maakt, zoals TS’ haar vriendje met TS dan vind ik dat je die moet nakomen. Dat heeft niks met ‘verkiezen boven’ of belangrijker te maken, maar dat is gewoon hoe je met mensen en afspraken omgaat. In dit geval vind ik dat het vriendje van TS dus fout zit, maar ik vind het ook nogal kinderachtig om het daarom uit te maken.
Daarnaast vind ik dat sommigen hier wel erg overdreven doen over het feit dat ze elkaar 2 weken niet gezien hebben. Dat vind ik echt niet zo lang, persoonlijk zag ik mijn vriend ook wel eens 2 weken niet als we niet op vakantie gingen en als je een gezonde relatie hebt dan moet je daar tegen bestand zijn. Als het kan dan wil je elkaar natuurlijk vaker zien. Daarom vind ik dat het vriendje van TS zeker fout zit, maar je hoeft er ook weer niet zo’n drama van te maken.

Of hij is gewoon ‘‘laid back’’ en vindt het gezellig om zijn vrienden en vriendin op hetzelfde moment te zien.
Ik geloof heus dat ze wel even een moment alleen, samen doorbrengen.

Ik bedoel, ze gaat maar voor 3 weken weg, niet voor altijd. bla bla 5 weken blah, nee

• Nuchter persoon. :stuck_out_tongue:

@TS, ik zou gewoon gezellig doen en als het je dwars blijft zitten kan je het altijd na je vakantie het er nog even over hebben.
Alles beter dan chagrijnig zijn en bonje krijgen denk ik dan zo o:

mijn vriend en vrienden zijn even belangrijk.
Als er iets met mijn vrienden is, zal ik altijd voor ze klaar staan, ongeacht wat er is afgesproken.
Maar in deze situatie zou ik SOWIESO voor mn vriend kiezen.

Bij mij staan vrienden en vriendje beiden op de eerste plaats, maar ik vind het toch een rotstreek. Hij kan z’n vrienden nog de hele tijd zien, maar jij vertrekt die avond…Ik heb dit ook wel eens gehad en ik moet wel zeggen dat je vriend er waarschijnlijk echt geen graten inziet. Zeg eens duidelijk wat je wilt…De afspraak hoeft niet vast te staan als jij niet akkoord bent.

Exactly. Bij van die brugklas relaties vind ik ook dat je je vrienden boven je vriendin moet kiezen, want die blijven (meestal) toch niet bestaan. Maar jullie zijn beide 19 en het lijkt me dat jullie relatie al best wel wat voorstelt. In een huwelijk staan je vrienden/vriendinnen ook niet boven je partner (lijkt mij).