Goed, aparte titel maar het zit zo.
Mijn vriend en ik hebben elkaar de afgelopen 2 weken niet kunnen zien omdat hij op vakantie was. Nu zouden we morgenmiddag gezellig samen afspreken omdat ik 's avonds zelf op vakantie ga (voor 3 weken). We zouden naar een strandje gaan (dat is vlakbij ons). Nu vertelt hij dat zijn vrienden daar ook heen gaan en of we niet met hun kunnen gaan. Oke, ik vind zijn vrienden zeker onaardig maar het is nou niet dat het echt ook mijn vrienden zijn. Ik antwoordde hierop tegen mijn vriend dat ik het jammer vond dat we 's middags niet gewoon met zijn 2en konden zijn (aangezien ik al helemaal voor me zit hoe ik straks met wat vrienden van hem in een hoekje weggestopt zit, terwijl hij aan het voetballen oid is). Maar blijkbaar was het geen vraag… Mijn vriend probeert er nu wat omheen te praten maar voor mij is duidelijk geworden dat hij blijkbaar zijn vrienden al heeft toegezegd en dus al wat met hun heeft afgesproken (kan ik uit een facebookberichtje opmaken). Hij wil sowieso daar met zijn vrienden gaan zitten vertelt hij, “is toch gezellig?”. Ik heb zin om heel erg boos te worden omdat hij dus eigenlijk dubbel heeft afgesproken. Ik begrijp niet hoe hij met een groep wil zijn als we elkaar 5 weken niet zien. Daarbij zijn we beiden 19, dan is het toch normaal dat je gewoon met z’n 2en wilt zijn? Voor hem niet blijkbaar…
Ik heb heel erg zin om boos te worden, maar wat vinden jullie? Stel ik me aan? Of heb ik het recht om eens even chagrijnig en boos te doen?