Vriend van vriendin = fout

Heey iedereen!

Ik heb een vriendin, en zij heeft al 4 maanden een vriend.
De laatste maand stortte mijn vriendin helemaal in.
Ze had haar vriend al een maand niet gezien omdat hij steeds afzegde en niet meer op haar smsjes en msn en hyves enz. reageerde.
Hij wilde haar niet meer elke week zien omdat hij even ‘‘rust’’ aan zijn hoofd wilde hebben en tijd voor zichzelf. Maar ondertussen spreekt hij wel af met een andere vriendin van hem, en met zijn vrienden.
Hij zegde wel 5 afspraken af, telkens ‘‘had hij geen zin in haar gezeur’’ zoals hij het zelf omschreef, en verweet haar allerlei dingen. Dus zag ze hem een maand niet en ze kon niet meer tegen het knagende gevoel, ze wilde hem weer zien.
Ik heb haar gezegd hoe de situatie is, dat het wel lullig is van hem en dat dit zo niet door kan gaan. Dat ze eens met hem moest gaan praten. Kortom, ik heb haar langzaam geprobeerd te vertellen dat hij fout bezig is.

Sinds zondag heeft ze weer contact met hem en gelijk spreekt ze 3 keer deze week af. Gisteren wilden mijn 2 vrienden en ik een sneeuwballengevecht houden, en ik had al met mijn vriendin afgesproken dat als er sneeuw zou vallen zij bij ons zou komen, net als mijn vrienden.
Gisteren zei ze dat ze niet kon omdat ze met haar vriend had afgesproken. Vandaag natuurlijk ook niet, want nee, ze sprak weer met haar vriend af. Ze is letterlijk blind van verliefdheid en ziet niet dat vrienden belangrijker zijn.
Natuurlijk, ik gun het haar hartstikke, ze verdient het.
Maar ze verdient het niet eerst een maand te lijden en dan geclaimd te worden.
Hoe moet ik hiermee omgaan?

ps. sorry voor het lange verhaal…

wel , je hebt haar gewaarschuwd. Eigenlijk kan je meer niet doen…Don’t worry, het zal niet lang duren voor ze het zèlf doorheeft.

Upsie!

ga, als ze wél tijd heeft, allemaal leuke dingen met haar doen, dan ziet ze ook in dat vrienden ook heel leuk zijn.
en als ze steeds zegt dat ze niet kan oid doe dan een poosje heel koeltjes tegen haar, dan vraagt ze vanzelf een keer wat er is en dan kun je met haar praten en zeggen dat je het niet leuk vind dat ze steeds niet kan en dat haar vriend eigenlijk best fout is. zeg er wel duidelijk bij dat je niet jaloers bent en dat ze het allemaal zelf moet weten.

ik heb ook beetje zelfde gehad, anders note me maaaaar voor msn ofzo.

Okee jongens nu maakt ze het wel erg bont.

Ze wil zondag voor de eerste keer met hem naar bed!
Omdat hij ‘‘zich nu realiseert dat hij haar niet kwijt wil’’
Ik heb haar al gewaarschuwd maar ze blijft voet bij stuk houden.

Wat nu…?

woww! eerst wil hij haar een maand niet spreken/zien?
en nu ineens willen ze met elkaar naar bed?
heftig.
het enigste wat jij kan doen is met haar praten, als dat niet werkt houd het op.
jij kan wel blijven doordrammen dat ze het niet moet doen maar daar gaat ze jou niet aardiger van vinden en warschijnlijk gaat ze zich er dan ook tegen afzetten en het dus juist wel doen… lastig zeg.

je kan haar vertellen dat dit niet het goede moment is, en dat het misschien verstandiger is om er nog even mee te wachten?

dit had je natuurlijk zelf ook wel bedacht, maar er is niet veel anders dat je kan doen denk ik…

good luck anyway! xx

Ga een keer een goed gesprek aan. Dwing haar desnoods te luisteren. Som een aantal dingen op wat hij doet en daarmee aanricht. Schrijf het op en geef het mee, dan kan ze er over nadenken.
Als ze toch de fout maakt om met hem naar bed te gaan, is dat haar eigen fout. Jij hebt er alles aan gedaan haar tegen te houden. Maar als zij echt zo blind is van verliefdheid, ziet ze meestal niet in dat de jongen fout bezig is.

Ze zegt dat hij de eerste is waar ze mee naar bed wil.

Stom van me maar ik had daar nog niet aan gedacht, dat van dat zeggen dat ze ook nog even kan wachten. Heb ik net gedaan op msn en meestal is zij niet het type dat niet antwoordt, op msn is ze juist opener dan in rl.
Maar nu antwoordt ze niet.

Het is haar leven, jij kan haar alleen maar advies geven. En als ze er niet naar wilt luisteren moet ze maar uit haar fouten leren, trouwens misschien meent die jongen het nu wel (de kans is klein, maar je weet nooit)