Vriend van mn ex.

Waarschijnlijk lijkt dit allemaal heel fake aangezien dit m’n eerste post is, maar zit al een tijdje op dit forum onder een andere naam. M’n reden om dit op een nieuw account te posten: verscheidene vriendinnen, die ook in m’n vriendenlijst hier op GS staan, zeggen al bij voorbaat nee omdat ze hem niet kennen. Daarom zou ik het liefst jullie mening willen weten.

Het is nu anderhalve maand uit met m’n ex ‘Jan’. (Ik heb ongeveer 3 en een halve maand wat met hem gehad, hij was een schat totdat hij vreemdging achter m’n rug om. Maar dat verhaal doet er in deze post niet echt toe).
Een vriend van Jan, ‘Piet’, heeft me ongeveer 2 weken nadat het uit was toegevoegd op MSN. Op MSN heb ik verschillende gesprekken met hem gevoerd, meestal waren dit standaard gesprekken als: ‘hoi, hoe gaat het etc.’ die ongeveer 5 minuutjes duurde.
In ieder geval, zondag had ik dus een langer gesprek met hem. Uiteindelijk vroeg hij of ik zin had om een keer met hem uit eten te gaan.
Ik heb geantwoord dat dat een beetje raar voelde, aangezien ik eerst wat met een van zijn beste vrienden had.
Hij antwoordde dat hij het allemaal met Jan had besproken en dat Jan het goed vond.

Mijn vraag is nu: vinden jullie dat het kan, zou ik met hem kunnen afspreken of is dat echt heel erg gek? Ik weet het namelijk zelf niet helemaal. Aan de ene kant vind ik Piet een hele aardige jongen en hij is ook zeker niet lelijk, dus ik wil hem wel een kans geven. Aan de andere kant, ze zitten in dezelfde vriendengroep, dus zie ik m’n ex weer, (probleem daar weer bij is dat ik nog niet zeker weet of ik helemaal over hem heen ben. En natuurlijk is het gewoon een van z’n beste vrienden.

Weet je zeker dat Piet het aan Jan gevraagd heeft?
Ik vind het wel kunnen als Jan het er mee eens is.

ik vind dat je wel met hem uit eten kunt gaan
je hoeft ookniet echt rekening met ‘jan’ te houden want hij is vreemd gegaan
maar als jij nog neit over hem heen bent, word het toch niks…

Nee, dat weet ik niet voor 100% zeker. Ik vertrouw hem wel, dus ik denk het wel.

Zorg eerst dat je nog een keer een leuk gesprek met hem hebt op msn. Als het dan nog steeds erg gezellig is, kun je voorstellen om in plaats van uiteten te gaan, iets anders te gaan doen als ‘gewone vrienden’. Dan leer je hem beter kennen. Als je écht iets voor hem gaat voelen, moet je gewoon iets met hem nemen. Je hoeft toch ook niet per se naar zijn vriendengroep? Je kunt ook gewoon bij elkaar thuis afspreken.

precies.

Als je hem vertrouwd dat hij het heeft gevraagd waarom niet?
Je kunt het niet meer als proberen toch ?
En ja als je nog niet helemaal over je ex bent moet hij het maar begrijpen hij is tenslotte degene die het zo snel vroeg.