"Vriend" van mijn ex.

Hallo allemaal,

Ongeveer 5 maanden geleden heb ik een punt gezet achter mijn relatie. We zijn 2 jaar samen geweest maar nadat ik alleen nog moeite deed kwam ik tot de conclusie dat het niet meer werkte. Vrienden, familie en zelfs zijn vrienden hadden mij al een aantal keer gezegd dat ik beter verdienden en bij hem weg moest gaan. Toch bleef ik bij hem, en bleef ik hopen dat het allemaal weer zou worden zoals het ooit geweest was.

Totdat ik hem tijdens een avond stappen naar huis had gebracht omdat hij te dronken was om te lopen. Om bepaalde reden moest ik een nummer hebben uit zijn telefoon. Het was niet mijn bedoeling, maar ik heb toen gesprekken gelezen met een ander meisje waar dingen in gezegd werden die niet konden als je een relatie hebt. Met heel veel moeite heb ik het de volgende dag uitgemaakt. Het leek hem weinig te interesseren, wat ik nog het ergste vond. Ik heb me heel lang ontzettend verdrietig en onzeker gevoeld. Achteraf gezien heb ik veel te lang geprobeerd het te laten werken, en heb ik mezelf daar alleen maar enorm veel pijn mee gedaan.

Toen het ongeveer 1,5 maand uit was kreeg ik opeens een berichtje van een jongen die in dezelfde vriendengroep zit als mijn ex. Ze waren niet bepaald bevriend met elkaar maar gingen wel met dezelfde groep uit. Ik zal deze jongen even A noemen. A was de overbuur jongen van mijn beste vriendin dus ik kende hem al een beetje. Hij stuurde me een berichtje op Facebook wat eigenlijk nergens over ging. We raakte aan de praat en voor ik het wist vroeg hij mijn nummer. Ik zocht er verder niks achter. Het begon gewoon als gezellig kletsen, maar al vrij snel Whatsappte we elke dag en veranderde de sfeer een beetje. Hij vertelde me dat hij mij een heel leuk meisje vond, en zich al een paar keer sterk aangetrokken had gevoeld tot mij. Ook snapte hij niet dat mijn ex mij zomaar had laten gaan. Ik kon niet ontkennen dat ik hem ook een leuke jongen vond, en hem er zeker goed uit vond zien. Toch beloofde we elkaar om niet verliefd te worden en het geheim te houden. Ik deed mn best om dat te voorkomen, maar toen hij mij op een avond vertelde dat hij verliefd op mij aan het worden was kon ik het ook niet meer verbergen. Ik had het ondertussen toch stiekem aan een paar goede vriendinnen verteld, en hij ook. Natuurlijk niet aan de jongens die in dezelfde groep als mijn ex zaten.

We spraken steeds vaker af en onze gevoelens werden steeds sterker. Het ging zelfs zo ver dat we met elkaar naar bed gingen. Het was eigenlijk helemaal niks voor mij om zo snel al met een andere jongen seks te hebben, maar het voelde allemaal zo goed en we gedroegen ons ook eigenlijk alsof we een relatie hadden.

Ondertussen had mijn ex weer contact met me gezocht en hij deed alles om mij terug te krijgen, maar door A was ik helemaal over hem heen en wilde ik niks meer van hem. Het enige waar ik nog aan kon denken was een relatie met A. Het enige minpuntje was dat we alles stiekem moesten doen, wat betekende dat we nooit samen ergens naar toe konden maar altijd bij iemand thuis moesten afspreken. Het hele geheime gedoe begon steeds meer in de weg te zitten dus ik stelde voor om het langzaam een beetje naar buiten te brengen. In het begin stemde A daar mee in, maar toen het voor hem echt dichtbij kwam vertelde hij me dat hij het niet aan de groep wilde vertellen, bang zijnde voor hun reactie. Hij deed steeds korter af en weer moest alles van mijn kant komen. Ik probeerde het te negeren en hoopte ik dat hij van gedachte zou veranderen. Toch wilde ik niet tegen mezelf blijven liegen dus raapte ik al mijn moed bij elkaar, en vroeg ik hem waar we stonden, want dat wist ik echt even niet meer. Ik was ontzettend teleurgesteld toen hij me vertelde dat hij het niet meer kon. Hij wilde het stiekeme gedoe niet meer, maar was ook niet bereid het de jongens te vertellen. Dat deed me enorm veel pijn, omdat ik steeds hoop had dat we wel echt een relatie zouden krijgen. Aan de ene kant snapte ik hem zeker, maar als hij écht zo’n sterke gevoelens voor mij had zou hij wel een manier vinden om het hun te vertellen. En daarbij, als de jongens echt vrienden van hem en mij waren (Ik heb ook altijd een goede band met de groep gehad) zouden ze het uiteindelijk wel accepteren en blij voor ons zijn. Hun wisten zelf heel goed dat mijn ex het echt helemaal verkloot had.

Nadat A me had verteld dat hij er mee wilde stoppen had ik voor mezelf besloten geen contact meer met hem te zoeken, wat moeilijk voor me was. Vriendinnen lieten me inzien dat als hij het niet voor mij over had de jongens, en mijn ex, eerlijk te vertellen over zijn gevoelens voor mij, hij het niet waard was, en dat ik het niet waard was om iemands geheim te zijn. Toen ik dit zelf ook begon in te zien, en over hem heen begon te komen kreeg ik opeens weer een berichtje van hem. Hij vertelde dat hij het heel moeilijk vond om geen contact met me te hebben, hij me echt heel leuk vond en ik geen idee had wat ik hem aandeed. Boem, ik was meteen weer terug bij af. Het is nu een paar keer zo gegaan; We appte alsof we nooit waren gestopt, hij liet me weer zitten, we zagen elkaar met uitgaan, hij begon me weer te appen, hij liet me weer zitten. Het lijkt wel alsof hij het voelt als ik over hem heen begin te komen, en dan weer contact zoekt. Het meest logische is om gewoon niet meer op hem te reageren, maar ik weet zelf dat ik niet sterk genoeg was daarvoor. Ik ben sowieso iemand die heel gevoelig is en andere altijd voorop stelt. En ja, helaas ook makkelijk.

Sinds 2 weken hebben we weer contact. Ookal heeft hij me gezegd dat hij nog steeds niet van gedachte veranderd is, blijf ik toch steeds op hem reageren omdat hij ook zegt dat hij nog steeds gevoelens voor me heeft, en ik dus blijf hopen dat het misschien wel wat word. We hebben gister zelfs weer seks gehad. Daarna was hij weer heel lief tegen me, hartjes, liefje dit, schatje dat. Ik weet dat ik veel te makkelijk bezig ben voor hem, maar ik heb mezelf veel te erg gehecht.

Tijdens de 3 maanden dat dit nu speelt tussen mij en A weet ik dat er een aantal jongens van de groep, en mijn ex zelf ook, een vermoeden hebben. Een van de jongens weet het hele verhaal zelfs. Ik heb dan ook weer zoiets van, als hun het echt zo erg zouden vinden dat er iets tussen ons speelt, dan zouden ze ons wel erop aangesproken hebben?

Ik heb dit vooral geschreven om het van me af te schijven, maar misschien heeft iemand toch nog tips voor me? Word ik alleen gebruikt voor seks, of heeft hij ook oprecht gevoelens voor me?

Ik hoor graag van jullie! Liefs.

Ik denk dat hij er daadwerkelijk moeite mee heeft om het de vriendengroep te vertellen. Ik snap dat het een lastige situatie is maar zoals je zelf al aangeeft wil je niet leven als ‘zijn geheim’. Ik zou in jouw situatie hem een ultimatum geven ‘of hij vertelt het aan z’n vrienden, of jullie kappen ermee’ en natuurlijk moet je er dan wel écht mee kappen (blokkeren e.d.) Ik weet natuurlijk niet of je hier sterk genoeg voor bent maar ik denk wel dat dit het beste is wat je kunt doen.

Aanvullend op mijn verhaal wil ik ook nog even zeggen dat ik echt wel het idee heb dat hij gevoelens voor je heeft, denk dat dat voor jou ook wel fijn is om te horen. Ik ken hem natuurlijk niet, maar na het verhaal te hebben gelezen, heb ik geen enkel moment gedacht dat het voor de seks was en/of is.

Ik heb niets toe te voegen aan de reactie hierboven!

-

Ontzettend bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn lange gezeur te lezen haha! Dankjewel voor de tips, ik zal er zeker iets mee proberen te doen! :hugs:

Nog een laatste vraag haha, kan ik het nu gewoon het beste van zijn kant laten komen, en hem het gesprek laten beginnen, of moet ik toch blijven proberen?