Vriend van mijn broer?

Heee dames, ik zit een beetje met een dilemma en aangezien de meningen bij mijn vriendinnen ook verdeeld zijn vraag ik het jullie maar even.

Mijn beste vriend is dus ook tegelijkertijd een van de betere vrienden van mijn broer. Ik ken hem nu ongeveer 4 jaar, en een poos nadat hij bevriend werd met mijn broer begon ik ook met hem om te gaan. Het is altijd puur vriendschappelijk geweest tussen ons, niks verliefds ofzo. Maar nu is mijn probleem dus dat mijn broer het echt niet leuk vindt dat ik bij hem thuis afspreek enzo. Als we naar de stad gaan kan hij er nog mee leven maar als ik bij hem thuis afspreek of hij hier komt, dat vindt íe echt vreselijk. Ik weet niet precies waar het aan ligt, misschien denkt hij dat er meer is (wat er absoluut niet is en wat ik hem ook altijd verzeker) maar hij krijgt het maar niet uit zijn hoofd ofzo. Ik was dus net bij die vriend van me, en toen ik thuiskwam werd mijn broer een beetje half kwaad ofzo, en hij vroeg me ook om niet meer met die vriend af te spreken. Nou, ik wil natuurlijk wel gewoon af blijven spreken met hem, dus ik zit een beetje in een dilemma nu. Want ik heb wel gewoon een supergoede band met mijn broer en die wil ik ook behouden, maar ik wil die vriend ook niet kwijtraken.

Mijn vraag dus: vinden jullie het terecht van mijn broer dat hij liever wil dat ik niet bevriend ben met zijn vrienden, of vinden jullie dat ik het recht heb om met die vriend af te spreken?

ps: misschien even belangrijk om te vermelden dat in een heeeeeeeel vroeger tijdperk, ooooit lang geleden die vriend mij wel leuk heeft gevonden. Heeeel lang geleden en dat is nu ook echt over.

ik zou eens goed gaan praten met je broer, en dat kan denk ik wel omdat je een goeie band hebt met hem. ik snap niet waarom je broer het erg vind dat je bevriend bent met zijn vrienden het lijkt me alleen wel vervelend als broer om de hele tijd je zusje erbij te hebben als je met je vrienden aan het chillen bent maar ik weet niet of dat ook het geval is? als jij gewoon zonder je broer met die vriend afspreekt denk ik dat er totaal geen probleem is!

Nee als mijn broer met zijn vrienden afspreekt ben ik er eigenlijk nooit bij. Dat is dan gewoon boys-chilltime zegmaar. Maar eigenlijk ga ik ook alleen maar goed om met die ene vriend en met de rest van zijn vrienden niet… Hmm ik kan idd wel een keer een goed gesprek met hem houden, maar ik weet niet, hij luistert gewoon niet naar wat ik te zeggen heb ofzo.

Ik ga toch voor je broer. :slightly_smiling_face: Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn broer met mijn vriendinnen om zou gaan. Dat zou ik super irritant vinden :’). En misschien wil hij niet alles met je delen, want hij deelt al het huis/familie of van alles wat jullie samen doen en dan moet hij dus ook zijn vrienden delen. Of hij weet meer over die vriend(bv. dat hij een player is en jou leuk vind ofzo) en gebruikt zijn broer-bescherming-iets :’)

Ik snap wel dat jouw broer het niet leuk vind. Maar ik vind niet dat hij jou kan gaan verbieden met die vriend om te gaan. Misschien moet je het er met die vriend over hebben en kan hij met je broer er over praten?

Hmm dat eerste dat begrijp ik inderdaad wel. Ik zelf zou er misschien idd ook wel problemen mee hebben, hoewel ik dat zo niet in kan schatten omdat ik zelf nooit in zo’n situatie heb gezeten eigenlijk. Haha dat laatste deeeenk ik niet, hoewel mijn broer meestal wel redelijk beschermend is tov van mij :’-)

Dat is inderdaad wel een goede! Daar heb ik eigenlijk nog nooit aan gedacht… Misschien als mijn vriend mijn broer kan overtuigen dat er niks is dat hij dan chiller wordt.

ik snap niet wat jou broers probleem is hoor.

Haha hmmm de meningen in dit topic zijn ook nogal verdeeld. Ik denk dat ik zo eerst een goed gesprek met die vriend ga houden om te zien wat hij er nou van denkt.

ik heb een familiekennis zegmaar, ik zie hem als een soort neef.
en die had ook altijd liever niet dat ik met vrienden van hem omging of met hun afsprak.
het ging hem er blijkbaar om dat ie niet wilde dat een van zijn vrienden me zou kwetsen of iets met me zou doen, raar over me zou denken of praten enzo.

misschien heeft je broer ook zoiets? dat ie denkt dat jullie elkaar leuk vinden en dat hij zoiets heeft van : neem elk meisje, doe ze allemaal pijn. maar niet mijn zusje.

tips heb ik niet xd moeilijk is t ja

^Ja, daar zat ik idd ook al aan te denken dat dat het was. Maar ik weet niet, mijn vriend is gewoon totaal nietzo’n type en ik zou denk ik ook nooit op hem kunnen vallen. Maar een soort beschermingsinstinct is het ofzo :stuck_out_tongue:

Haha naja geeft niet dat je geen tips hebt, bedankt voor je reactie iig :slightly_smiling_face:

Ik zou gaan praten met je broer. Ik bedoel; als dit al 4 jaar zo is, waarom vraagt ie pas na 4 jaar of je wilt stoppen beste vrienden te zijn?