Vriend van broer daten

Gewoon even een algemene vraag:

Vinden jullie het kunnen om met een vriend van je broer te daten ? Wat denk je dat je broer er van zal vinden? En heeft jouw broer leuke vrienden?

Mijn broer heeft regelmatig vrienden van hem over de vloer en er zitten ook best leuke tussen. Maar ik ben bang voor de reactie van mijn broer/zowel als van zijn vrienden als ik met één van hen iets zou proberen. Wat is jullie mening hierover?

Ik denk dat het best wel kan!
Mijn broer is 6 jaar ouder dan ik en woont niet meer thuis, dus ik zie zijn vrienden ook niet zo vaak. Helaas. :stuck_out_tongue:
Hij zou het denk ik wel leuk vinden als ik met een van z’n vrienden zou daten, maar ik denk dat het vooral belangrijk is om het ‘gescheiden’ te houden: die vriend komt óf voor jou, óf voor je broer.

@Famebridge Het maakt denk ik ook verschil hoe goed hij bevriend is met diegene! Als het een heel goede vriend is is het denk ik anders dan iemand waar hij heel soms mee afspreekt.

En @laughingoutloud Ja inderdaad, dat moet zeker! Maar ik vraag me af of het dan niet moeilijk gaat worden, mocht de verkering uitgaan en die vriend komt nog steeds langs voor je broer?

Het zou misschien wel ongemakkelijk zijn voor die vriend… Maar verder zie ik het probleem ook niet echt.

Ik denk dat het best wel kan als je hem gewoon echt leuk vindt.
Ik heb zelf zo’n vriendin die al die vrienden van dr broer afgaat en dat is dan ook weer… raar. :stuck_out_tongue:

Enkel als je hem echt leuk vindt denk ik, dan is hetwel oke!
Mijn broer is 11 jaar ouder dus heb ik nooit zo naar zen vrienden gekeken, haha :stuck_out_tongue:

Haha, mijn broer is 22 en zelf ben ik 17, al zijn vrienden zijn ook rond de 20. Dat moet nog wel kunnen, toch?

Jawel, maar dat heb je ook als je je vriendje van school kent, dan kom je hem daar tegen, of van een sport, of wat dan ook, dus ik denk dat het wel meevalt! Je kan jezelf altijd opsluiten in je kamer als ie langs komt :stuck_out_tongue:

Haha mijn broer zou 't echt verschrikkelijk vinden denk ik

Ik heb geen broer, maar als je een vriend leuk zou vinden waarom niet?
Als je broer er problemen mee heeft niet doen maar anders kan het prima.

Als het een beetje een serieuze relatie is, dan wel.

Tsja, ook een beetje ongemakkelijk om aan je broer te vragen: Mag ik met een vriend van je daten ? Haha

Upje!

Ik ben 2 keer met mijn broer op kamp geweest en hij had zelf een vriend mee en daar ben ik heel goed bevriend mee geworden, nu heb ik hem gevraagd voor een date omdat we sinds dat kamp (het was in augustus) niet meer met elkaar gesproken hebben. Ik vind dus dat het heel goed kan en ik zou het ook niet erg vinden als een vriendin van me mijn broer zou daten.

Als je een goede band hebt met je broer dan kun je het toch een keer met hem erover hebben dat je een van zijn vrienden wel ziet zitten? En dan kijk je hoe je broer erop reageert.

Haha, ik denk dat ie mij dan gewoon zou uitlachen ofzo

Ligt eraan hoe je broer is. Ik snap het probleem niet, maar opzich, lijkt het me vrij irritant.

Haha mijn oudere (half) broer heeft geen leuke vrienden, maar zie hem ook niet veel. Mijn broertje is jonger, maar probeert mij altijd te koppelen!! Dat zie ik dus niet zo zitten met jongere kereltjes.

Ik kan mij wel voorstellen dat het enigszins ongemakkelijk kan zijn… maar als er echt iets bijzonders is tussen jullie beide dan moet het best kunnen en vind ik dat je broer ook gewoon achter jullie moet staan.