Vriend van beste vriendin is vreemdgegaan

Ik weet echt niet wat ik met deze situatie aanmoet!
Ik heb zelf namelijk een vriend, H, en die heeft mij een keer per ongeluk verteld dat zijn beste vriend, J, een keer is vreemdgegaan (3 jaar terug). Nu heeft J al 3,5 jaar wat met S. S is sinds ongeveer een jaar mijn beste vriendin, we zijn dus vaak met zijn 4en en dat is altijd heel gezellig.
Nu voel ik me al best schuldig dat ik haar niet heb verteld dat J is vreemdgegaan. Maar het is al zo lang geleden dus hier heb ik verder nooit bij stil gestaan.

Nu heeft J vaak tegen haar gelogen over andere meisjes waardoor mijn beste vriendin hem dus niet vertrouwd. Ik heb het hier wel eens met haar over omdat zij zich er dan rot om voelt. Mijn vriend heeft ook vaak tegen mij gelogen dus we zitten in ongeveer hetzelfde schuitje, ook al is mijn vriend nooit vreemdgegaan.

Vandaag werkte ik met een meisje dat vroeger goed bevriend was met J en H. Nu heeft dit meisje mij in vertrouwen verteld dat J ook een keer seks heeft gehad met een vriendin van haar. Dit is ook 3 jaar geleden gebeurt en niet het meisje waar mijn vriend over heeft verteld. J is dus sowieso 2 keer vreemdgegaan maar ik sluit niet uit dat dit nog vaker is gebeurt.

Het meisje waarmee ik vandaag werkte is dus de enige die dit weet. Als ik vertel dat ik het weet komt J hoe dan ook bij haar uit.

Ik wil zo graag eerlijk zijn tegen mijn beste vriendin maar weet echt niet hoe. Als ik in haar schoenen zou staan zou ik ook de waarheid willen weten. Maar dan weet J dus bij wie dit vandaan komt, hem confronteren lijkt mij dus ook geen optie. En het is ook al weer 3 jaar geleden, toch? Maar als ik het niet vertel voel ik me een hele slechte vriendin en als ze er dan ooit achter komt ben ik haar kwijt.

Ik ga vanavond met de meiden wat doen en dan is mijn beste vriendin daar dus ook, ze zal vast wel aan me merken dat er wat is. Als we het over de jongens hebben vraagt ze ook heel vaak naar mijn mening en nu weet ik echt niet meer wat ik moet zeggen!
Sorry voor dit lange verhaal maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik zou het vertellen, hoe moeilijk het ook is.

Gewoon eerlijk vertellen. Het is nogal lullig, maar zelf zou ik ook liever de waarheid willen weten.

Vertellen!

Als ik het vertel dan heb ik dus ruzie met mijn vriend en het meisje dat mij het heeft verteld, dan weet J ook dat mijn vriend het heeft doorverteld en hebben zij waarschijnlijk ook ruzie.

ik vind dat haar vriend het zelf moet vertellen

Die zal het na 3 jaar echt nog niet gaan vertellen hoor. Blijkbaar heeft hij geen spijt ook. Zo komt ze het dus nooit te weten. Lekkere vriendin ben je dan :")

^ zeg tegen je vriend dat hij tegen zijn vriend moet zeggen dat hij het tegen jouw vriendin moet zeggen

sorry met dat vriend vriend en vriendin gedoe hah aXD

Misschien kun je een heel ander msn of wat dan ook aanmaken en je vriendin het zo vertellen ? Omdat je zegt dat je het zo tegen haar niet kunt vertellen doordat je dan ruzie krijgt.

ik heb ook een keer zoiets gehad, toen ben ik dus naar die vriendin gegaan, en ze was zo gekwetst dat ik zoiets niet meer wil doen :wink:

Ja, okee. Maar zo weet ze het wel. Ze kan dan wel gekwetst zijn, maar ze weet de waarheid. Het achterhouden is laf, vooral als je het weet. En wat als je het achterhoudt en ze komt met de vraag of jij het wist? Wat zeg je dan? Ja, ik wist het al x tijd. DAN kan je je vriendschap vaarwel zeggen.

Vertellen.

Ik zat ooit precies in jouw positie (was alleen ook nog bevriend met 't meisje waarmee hij vreemdging) en ik heb het niet verteld. Naja, ik was nog bezig met beslissen wat ik ging doen en toen had iemand anders het al verteld. Ik ben die vriendin nu kwijt. Ze was misschien nog bozer op mij dan op haar vriend toen.

Ik zou het achteraf wel hebben verteld, maar dan erbij zeggen dat ik het alleen zou zeggen als zij niet zou zeggen dat ze het van mij had. Zoiets kan je doen en dan moet je vriendin een lulverhaal ophangen dat iemand het destijds heeft gezien ofzo, of toevallig gehoord dat mensen er over praatten. Of dat het er niet toe doet hoe ze 't weet.

Of die vriend er toch ermee confronteren. Als je dat niet rechtstreeks kan vanwege je vriend, misschien een anonieme brief in zijn brievenbus gooien dat je het weet en dat hij het moet vertellen en anders vertel jij het. Of mailen met een nieuw email adres die je aanmaakt?

Het is echt een kutsituatie. Beide opties pakken waarschijnlijk voor jou kut uit.

klopt, maar als ik nu in zo’n situatie zou komen zou ik haar vriend gewoon dwingen om het te zeggen.

Ik zou naar haar vriend gaan om te zeggen wat je van dat meisje gehoord hebt, zodat hij het kan opbiechten bij zijn vriendin:).

Je moet het haar zeggen…Ik zou m’n vriendin vermoorden als ze zoiets wist over mijn vriend. Het is je plicht, ook al is het 3 jaar geleden. Vertel haar gewoon wat je gehoord hebt maar maak niet meteen conclusies…Zij moet eerst 'n goed gesprek met haar vriend hebben. Zoals je al zegt : als dit uitkomt en jij hebt het niet aan je vriendin verteld…Dan ben je haar sowieso kwijt.

Vertel haar precies wat je hebt gehoord. Waarschijnlijk wordt ze eerst boos, maar daarna begrijpt ze het wel. Als het later uitkomt heeft pas echt iedereen met iedereen ruzie en dat wil je niet…

Hier ben ik het helemaal mee eens. Haar vriend heeft haar bedrogen, en dit is al heel erg. Maar als zij achteraf dit te horen krijgt en weet dat jij dit wist, dan zal ze zich nog veel meer bedrogen voelen…

• Ik zou ofwel het haar direct vertellen, en dan gewoon zeggen dat je iets hebt gehoord en dat dit voor haar gewoon heel slecht nieuws is maar je vindt dat ze het te horen moet krijgen. Desnoods zeggen dat het jaren geleden is gebeurd en vragen of ze het wel wil horen (omdat het haar vertrouwen in haar vriend zal schaden). Het lijkt me heel sterk, maar misschien wil ze het wel helemaal niet horen dat er iets is gebeurd jaren geleden.

• Of ik zou haar vriend, al dan niet indirect, confronteren en hem een deadline geven binnen welke hij het moet vertellen omdat jij het anders doet. Maar dit alleen als je die vriend al tamelijk goed kent, anders is het misschien een beetje raar.

Het is lullig voor degene van wie je dit hebt gehoord, maar het lijkt me erg logisch dat je niet je eigen beste vriendin voor gaat liegen die waarschijnlijk volledig in haar vriend gelooft terwijl hij haar misschien wel meer dan twee keer heeft bedrogen.

zeg tegen hem dat als hij het niet gauw zelf verteld dat jij het verteld. zo geef je hem nog een kans het haar zelf te vertellen
veel succes! het is een erg lastige situatie :s