Vriend van beste vriendin dealt drugs?!?

heeey iedereen

Mijn beste vriendin heeft sinds 2 weken een vriendje. Een paar dagen geleden vertelde ze me in strikt vertrouwen dat hij soms drugs gebruikt en dat hij zo ook soms ‘dealt’ met anderen. In het dorp waar zij wonen zijn er heel veel van die ‘zaakjes’ in de omloop dus ik verschoot hier ook niet van. Ik weet alleen niet wat ik hiervan moet denken, ik lig er echt al een paar nachten wakker van omdat ik er met niemand over kan praten aangezien ik haar beloofd heb om het geheim te houden. Haar vriend heeft al meerdere keren gevraagd aan mijn vriendin of ze er geen probleem mee heeft, en dan zegt ze nee zolang dat zij er niets mee te maken heeft. Ik moet heel veel moeite doen om haar te geloven, zo ken ik haar helemaal niet (we kennen elkaar al meer dan 6 jaar dus…) Ik vertrouw die jongen gewoon echt niet maar ik wil hun relatie niet in de weg staan. Het gaat er ook niet om of ik hem vertrouw maar of zij dat doet, dat begrijp ik heus wel maar toch voel ik er mij enorm slecht bij. Ik ben denk ik gewoon bang dat haar iets overkomt :frowning_face:

Is er iemand die dit ook ooit meemaakte of iemand die advies heeft voor mij?

Pandalover xx

Tsjaa, het is de keuze van je vriendin en zij zegt dat ze er geen problemen mee heeft, als zij er niet bij betrokken wordt. Ik zou dan niet door blijven drammen en het gewoon laten rusten. Ze zal er vast wel over nagedacht hebben.
Probeer het te laten en ga gewoon met haar om zoals je eerst deed.

Hoe oud zijn jullie?

Mijn vriendin en ik zijn beide 18, hij is 16

ik zou het gewoon laten,zo’n big deal is het toch niet?

Tja, klinkt misschien bot, maar jij hebt hier helemaal niets mee te maken. Het is haar vriend en wanneer zij het ok vind, dan heb jij je hier bij neer te leggen.

Mijn ex deed dat dus ook.
Deed er verder niks mee, hij moet het zelf weten. En dat moet je vriendin zelf ook weten, je kan er verder niks mee.

T enige wat jij kan doen is tegen je vriendin zeggen dat ze zich erbuiten moet houden, en dat je er voor haar bent als ze het toch moeilijk vind. Die vriend gewoon met rust laten, niet jou probleem.

16 jaar oud en drugs dealen? ze worden ook steeds jonger.
misschien moet je alleen goed opletten dat je vriendin niet gaat gebruiken, mocht dat zo zijn zou ik toch echt aan de bel trekken!

Ahahah, wat? Een 16-jarige drugsdealer? :grinning_face_with_smiling_eyes:
Dat klink niet heel erg hardcore, dus ik zou me niet zo druk maken.

hij is 16 en zij 18?
dan zou je toch zeggen dat ze beter zoekt.
Ik zou toch naar haar ouders gaan en dit vertellen. beter spijt hebben van wat je gedaan hebt dan spijt hebben van iets dat je niet hebt gedaan.
Dan maar ruzie, maar dan heb jij je taak gedaan.

Weet je, ik ben zelf bang voor drugs en voor wat het met mensen doet.
Als ik een dochter had die sinds 2 weken een vriendje heeft dat drugs gebruikt en er ook in dealt,(ook al stelt het niks voor), dan wil ik dat weten, en dan verbied ik hem om in mijn huis te komen en mijn dochter te zien.

Ik ben iemand die (misschien iets tever) nadenkt over de gevolgen van dingen.
En ja ik ben soms wat pessimistisch maar ik ben van mening dat je tegewnoordig wel zo MOET denken.
Stel die ‘dealtjes’ van hem worden groter, hij moet gaan leveren aan klanten.
hij gaat straks in de auto, er komen mensen bij hem thuis, hij moet elke minuut van de dag beschikbaar zijn voor eventuele klanten.
Stel je haalt dat in huis(als ouders zijnde van dat meisje), en misschien worden er wel deals bij jou thuis gedaan, je weet het niet.
stel het wordt nog groter en hij wordt rijker van die shit,
Hij gaat leveren als zn vriendin (jouw dochter) bij hem is. Zij gaat mee naar de deal.
Direct wordt haar gezicht in kaart gebracht in combi met drugs.
stel het gaat uit, omdat hij haar dwingt iets te gebruiken(wat er echt dik inzit als ze niet meer leuk genoeg is.), ze kapt met de relatie.
hij staat binnen notime op de stoep. met god weet wie en wat.
Hele familie in gevaar.
Misschien denk ik te ver, of te pessimistisch, maar het zou kunnen. zou niet de eerste keer zijn.

dus vertellen, en VER uit de buurt blijven.

Ze geeft aan dat ze zelf niets ermee te maken wilt hebben. Vertrouw haar daarop. Begin er verder ook niet over, maar sta er wel voor open dat als ze haar verhaal wilt doen dat bij jou kan doen. Dat gaat haar meer helpen