Vriend twijfelt.

Nou ik heb sinds een tijdje een vriend, bijna een maand.
Alleen hij zit nog best veel met zn ex in zn hoofd want daar heeft ie toch 4 jaar iets mee gehad.
Nu praat ik met hem daar wel over en voor mij komt het zo over dat hun toch wel bijelkaar horen ookal heeft hij ookwel wat haat gevoelens voor haar.
Maar ik weet niet zo goed wat ik nou prcies moet doen?
want ik wil hem niet kwijt maar ik heb er wel begrip voor.

waarom is het uit met zijn ex?

Zij kreeg een andere vriend maar die is nu overleden.

Nou ik heb sinds een tijdje een vriend, bijna een maand.
Alleen hij zit nog best veel met zn ex in zn hoofd want daar heeft ie toch 4 jaar iets mee gehad.
Nu praat ik met hem daar wel over en voor mij komt het zo over dat hun toch wel bijelkaar horen ookal heeft hij ookwel wat haat gevoelens voor haar.
Maar ik weet niet zo goed wat ik nou prcies moet doen?
want ik wil hem niet kwijt maar ik heb er wel begrip voor.

Hee meis,
wat vervelend voor je!
hoelang tijd zat er tussen zijn ex en jou?
en meis hij is niet voor niets bij zijn ex weg.
het zal voor hem ook moeilijk zijn om na 4 jaar een relatie opeens alles weer opnieuw te moeten doen en delen.
maar ik zou als ik jou was niet denken van zijn ex en hij horen bij elkaar
want hij heeft nu toch voor jou gekozen! dat is het belangrijkste!
en gewoon veel praten over hoe hij zich voelt en hoe hij jullie relatie ziet!
als die echt voor jullie relatie gaat en jij ook dan komen jullie der wel!

hoop dat je hier iets aan hebt

als mijn vriend na een 4jarige relatie een andere vriendin zou krijgen zou ik hem echt niet vergeven en hem dus ook echt niet terug willen.
snap niet zo goed dat hij dan nog met zijn ex in zijn hoofd zit.
het zal ook echt niet makkelijk voor jou zijn als je vriend met een ander meisje in zijn hoofd zit dan jou.
dat moet hij ook weten, dat het niet alleen voor hem moeilijk is.

weet niet of je hier iets aan hebt, maar ja :flushed: .

Ik zou met hem eens goed gaan praten.
Snap heel goed dat hij het nog moeilijk vind na een relatie van 4 jaar, is toch wel een hele lange tijd, en dan plots overnieuw beginnen. Anders geef je hem gewoon even de tijd.

ik snap het ook echt heel goed… hij is helemaal gewend geraakt aan dat meisje van die relatie van 4 jaar. Iedereen denkt altijd dat het heel makkelijk is om zomaar over een relatie te komen, maar het is echt heel moeilijk. Het enige wat je kunt doen is praten en nog eens praten en hem laten zien dat je hem heel erg graag wilt… Ik zou ook wel willen weten hoelang er tussen zijn ex en jou zit.

er zit 5 maande tussen mij en zijn ex.

Er met hem over praten. Duidelijk maken hoe jij je voelt en hem gewoon beetje ruimte geven.

Ik zou hem maar niet de hele tijd vragen: vind je me nog leuk etc. Want dan stress je hem helemaal :stuck_out_tongue:

Praat erover. Mocht hij blijven twijfelen is het misschien beter om even pauze te nemen, zodat hij tijd heeft om alles rustig op een rijtje te zetten.

we hebben veel gepraat net en hy wilt even liever een ‘‘pauze’’
vind ik aan de ene kant niet erg , andere kant ben ik er toch kapot van.
Maar zijn ouders zitte ook nog met die ex in hun hoofd en ze vinden leeftydsverschil erg groot.
5 jaar scheeld t

Hij is duidelijk nog niet 100 % over zijn ex heen. Misschien kunnen jullie een pauze nemen in jullie relatie? Want zo kan het natuurlijk ook niet!

Pauze’s zijn echt bullshit.
Je hebt iets met elkaar of niet.
Van pauze’s worden mensen maar onzeker en gaan zich kwetsbaar voelen. Loopt meestal slecht af met mensen die een pauze inlassen.

Maar als je twijfelt dan helpt even geen contact met elkaar hebben wel met alles op een rijtje te zetten en goed nadenken.

Iedereen dealt op een andere manier met relatie problemen. Jij vind pauze’s misschien bull shit, terwijl dat voor een ander juist heel goed werkt.

Daarom moet je dan ook een duidelijke pauze aangeven: een week, een maand. Natuurlijk niet te lang.