Vriend twijfelt

hi lieve meiden,
ik heb sinds een jaar een geweldige vriend. we hebben het samen super gezellig en vertrouwen elkaar 100%. maar sinds 2 maanden twijfelt mijn vriend over onze relatie. hij zegt dat hij super veel van me houdt en dat z’n hart zegt dat ie bij me wilt blijven maar hij heeft af en toe een gevoel alsof hij geen vriendin wilt hebben. we hebben hier heel veel over gepraat, maar we schieten er niet echt veel mee op. ik heb het er zelf ook best moeilijk mee, omdat ik altijd bang ben mensen te verliezen en hem niet zomaar kwijt wilt raken. hij zegt dat het tijd nodig heeft en dat wil ik hem ook best geven, maar ik weet nu niet meer hoe ik tegenover hem moet doen qua aandacht en gedrag. daarnaast wil ik ook niet aan het lijntje gehouden worden, want ik weet dat ik er dan zelf langzaam aan kapot aan ga.

hebben jullie hier tips of ervaring mee?

een vriendin van mij had het over een pauze van een maand ongeveer, maar weet niet of ik mezelf daar heel erg mee kan helpen ook… :frowning_face:

liefs xx

upje

Ten eerste wat onwijs vervelend voor je! Ik zou proberen hem de ruimte te geven en dus wat minder op zijn lip te zitten, zelf zou ik nooit akkoord gaan met een officiële pauze omdat dat ik mijn omgeving altijd tot een definitieve break heeft geleid… Verder is het erg beangstigend om het gevoel te hebben iemand kwijt te raken, maar probeer hierdoor niet geforceerd hem bij je te houden want dit zal hem alleen maar een benauwend gevoel geven… Succes!

Pfoe, eerlijk gezegd zou ik het niet weten!
Wel echt vervelend voor jou zeg! :frowning_face:
Ik denk dat ik het wel eens ben met het advies van Cocoo.
Behalve dan over zo een pauze. Een vriendin van mij heeft het na een jaar met haar vriend uitgemaakt, maar 3 maanden later kwamen ze weer bij elkaar.
Dit is natuurlijk geen garantie etc, maar het kán dus wel…
Succes!

Laat hem gaan, hou contact, maar laat hem gaan. Dan merkt hij vanzelf of hij behoefte heeft aan een vriendin (jou, hoogstwaarshijnlijk) of niet.

Misschien heeft hij gewoon last van bindingsangst

Komt 'ie wel laat achter dan…