Vriend twijfelt

Hee meiden,

Ik heb sinds 2 maanden weer een relatie met een geweldig leuke jongen. We doen vaak leuke dingen samen en we kunnen heel goed praten. Ook is hij altijd heel goudeerlijk wat ik enorm aan hem waardeer. Afgelopen weekend was hij het hele weekend bij mij en dat ging heel goed. Aan het eind van de middag toen hij weer thuis begon hij ineens over het feit dat hij enorm twijfelde aan deze relatie. Ik ben 16 jaar en dit is mijn tweede relatie, hij is 18 en ik ben zijn eerste vriendin. De reden dat hij het soms lastig vindt is dat hij nog niet precies weet hoe alles moet en hoe hij ergens op moet reageren. Zijn twijfel kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel. We zitten voor mijn gevoel echt een enorm verliefde fase dus ik schrok enorm. We hadden erover gebeld en afgesproken dat we maandag met elkaar zouden praten. Dit hebben we toen gedaan en hij vertelde dat hij het niet wilde uitmaken, maar hij wilde wel nadenken over dingen. Ik vroeg waarover maar dat wist hij zelf ook niet goed. Vandaag was ik weer bij hem en hebben we het heel fijn samen gehad, maar sinds zondag heb ik gevoel dat ik hem kwijt aan het raken ben. Dit is zo’n vervelend gevoel, je staat erbij en je kijkt ernaar. Ik weet ook niet of dit een bevlieging was of dat hij dit serieus meende. Hebben jullie tips om met deze situatie en mijn eigen gevoel om te gaan? Het maakt me een beetje verdrietig.

Liefs!

Als dat al na 2 maanden is…

In gesprek blijven met elkaar. Bespreek jullie gevoelens en blijf erover praten

Hey! Ik snap helemaal dat dit je verdrietig maakt. Dat is normaal. Maar er is nog een kans dat het goedkomt :wink: en zo niet,is hij je niet waard. Probeer je focus te leggen(hoe moeilijk het ook is) op leuke dingen vrienden,hobby’s,…enz. De rest kolt wel vanzelf goed of niet… Hoe dan ook is het niet jouw schuld als het misloopt dat moet je onthouden :wink: Succes!!!

Dit inderdaad. Misschien is hij niet verliefd genoeg? Of heeft hij bepaalde verwachtingen bij een relatie, ook omdat jij zijn eerste bent? Maar blijf erover praten!

Dat is al wel erg snel inderdaad. Bescherm jezelf wel een beetje voor wat er komen gaat en probeer, hoe moeilijk het ook is, je wel vast voor te bereiden op wat er misschien zou kunnen gebeuren. Ik begrijp heel goed dat je nu verdrietig bent, dat is meer dan logisch. Wees maar wat liever voor jezelf de aankomende tijd en blijf zeker goed met elkaar communiceren. Laat het niet gebeuren dat hij jou aan het lijntje gaat houden

mhh, wat raar van hem, dat hij een relatie neemt met iemand en dan opeens zegt dat hij twijfeld, dat is wel een erg korte relatie, ik zou hem er wel een beetje op aanspreken maar hij kan er niks aan doen dus niet boos worden, blijven praten