Hii allen.
Momenteel heb ik bijna drie jaar een relatie met mijn vriend. Twee weken geleden kregen we op een feest enorme ruzie. Hij kreeg op dat feest een app van zijn (vrouwelijke) collega dat we eventueel mochten blijven slapen bij haar na het feest en daarna appte ze “dan stoppen we haar in de kelder”. Dit pikte ik absoluut niet maar mijn vriend stuurde terug: “Haha waarom”. Toen stuurde ze: “Dat is goed voor haar en haar astma”. Als “grapje” dus. Nou ja, ik heb geen astma maar dat is dus gewoon een stikkende dood. Ik werd ontzettend boos en ik had ook nog eens een paar drankjes op dus dat ging heftig. Mijn vriend vond dat ik ontzettend overdreef en me druk maakte om kleine dingetjes. Ik zag dat niet zo. We hadden het, dacht ik, uitgepraat maar hij bleef vaag op de app. Het weekend erna ging het wel weer tussen ons en maakte we zelfs plannen met kerst uiteten te gaan. Daarna was hij een paar dagen alleen (in zijn eigen huis) en ik thuis bij mijn ouders. Ik zie hem in principe alleen het weekend.
Die vrijdag erop zag ik hem weer en voelde me rot omdat hij die hele week pas midden in de nacht naar me appte. Hij vertelde die vrijdag dat hij die dagen alleen is gaan twijfelen en gaan nadenken over onze toekomst, denkt dat we te veel verschillen omdat ik, me volgens hem, druk maak om kleine dingen en hij aan gaf dat hij niet meer verliefd is. (Dat verdwijnt toch altijd?) Hij zei wel dat hij van me hield maar niet 100% voor me kon gaan. Ook voelde Hij dat ik meer bezig was met de toekomst dan hij en ik volgens hem een fase verder ben. Ook was het volgens hem nogal een rommel in zijn hoofd en was erg in de war. Ik ben naar huis gegaan en afgesproken dat ik hem even de ruimte geef om na te denken dus noemde we onze relatie “op een klein pitje”. Inmiddels heb ik na vrijdag geen app contact gehad en ga ik vanbinnen kapot. Er is zoveel pijn, verdriet en onbegrip, ook delen we in die drie jaar bij hem een vriendengroep van 20 mensen. Ik wil niks liever dat alles weer normaal is maar ik wil hem ook niet appen om hem onder druk te zetten. Hij had al wel tegen zijn ouders en twee vrienden gezegd dat hij twijfels had over de relatie.
Wat zouden jullie doen? Wel appen? Niet appen? En vooral… hoe lang geef je iemand hierin de ruimte?