Vriend toont voor geen ene meter initiatief

Dag meiden,

Ik wil hier m’n verhaal kwijt en eigenlijk vragen wat jullie ervan vinden.
M’n vriend en ik zijn al 1,5 jaar samen. Met ruzies, gezeik, breakups en al.
Nou zit het dus zo, dat wij in 1,5 jaar maar 2x weg zijn geweest. Eerste keer was februari 2014, toen betaalde ik een 4* hotel om het valentijnsweekend door te brengen. Nou okee prima! 1 maand geleden zijn we 1 dag in Düsseldorf geweest. Ook weer op mijn kosten én initatief. Hij onderneemt echt nooit wat, als we samen zijn zitten we of thuis of in hetzelfde restaurant als elke keer aan de nasi. En ja, ik heb vaak genoeg gezegd dat hij meer initiatief moet tonen wat betreft uitstapjes. Ik kan me niet eens herinneren wanneer we voor het laatst naar de bios zijn geweest. En ik ben niet van elke keer thuis zitten. Het irriteert me zo erg, want met vrienden doet hij dit wel gewoon. België dit, bioscoop dat, Spanje dit, feesten dat.
Ja sorry, ik trek het niet meer. Ik vind het serieus killing, maar ik wil gewoon niet meer laten zien dat het me zoveel doet.

Bedankt voor het lezen!

Gewoon wel laten zien dat het je zoveel doet, waarschijnlijk heeft hij niet door dat je er zo mee zit en dan veranderd er dus sowieso niks. Communication is the key. Knoop een serieus gesprek aan, vertel dat je graag leuke dingen met hem wil ondernemen maar dat je het gevoel hebt dat het meer van jouw kant komt dan van de zijne. Vraag waarom hij dit wel meer doet met vrienden. Misschien toont hij in zijn vriendengroep ook het minst initiatief van allemaal, maar omdat er anderen zijn die dat wel doen gaat hij gewoon gezellig mee?

Wees duidelijk in wat je voelt en wilt, maar ga hem geen dingen verwijten. Daar komen alleen maar ruzies van. Verwacht trouwens ook niet dat hij nu ineens heel veel initiatief gaat tonen, zoiets zit in je of niet. Hij kan er dan alleen wel meer rekening mee houden in volg.

Ik heb het al op deze manier geprobeerd. Tot aan huilbuien toe (van mijn kant)! Het loopt altijd uit op ruzie omdat hij elke keer met dezelfde antwoorden komt als “ja schat is goed, ik ga er opletten” of “ja schat is goed”. En dan gebeurd er niks. Als vrienden hem dan bellen of hij hen, dan is het wel van kom je naar buiten of kom je dit of dat doen. Op het moment dat hij ophangt pak ik m’n kans en begin ik er weer over maar dan zegt hij dingen als; ja is goed, maak je nou niet zo druk man. Uhhhhh? Super vaag toch! Ik durf er niet eens meer over te beginnen omdat hij me een zeurpiet vindt.

Heb je al hetgeen geprobeerd waar de meeste vrouwen een ster in zijn: hints geven? Dat doe ik namelijk weleens, bijvoorbeeld laatst draaide er een leuke film in de bios. Ik zei af en toe subtiel van:
‘‘Die film lijkt me leuk!’’
‘‘Heb je die trailer al gezien?’’
‘‘Wow er spelen vet goeie acteurs in’’
Of; ‘‘Het is al tijdje terug dat we naar film geweest zijn zeg…’’

En dat dan af en toe tijdens een gesprek dus niet achter elkaar, dat valt op. Op gegeven moment zei vriendje: "Hey lijkt het je leuk om naar de film te gaan?’’ En ik echt zo van: ‘‘Goh wat een leuk idee!’’

Het is net als met een reclame eigenlijk… onbewust zie je een reclame van dreft tien keer en als je dan afwasmiddel nodig hebt denk je automatisch aan dreft. Misschien werkt het brein van jongens ook zo :’)

In ieder geval erg vervelend voor je… En hopelijk werkt het voor jou!

Super bedankt voor je tip! Ik heb hints gegeven door nieuwsbrief aanbiedingen van de “ns” per toeval te laten zien. Zo van ; kijk Parijs voor 3 tientjes.
Nope, meneer wil nergens heen met mij.

Sorry maar als je het al tig keer hebt aangegeven en hij doet er niks aan, is hij dan wel de juiste jongen voor je? Jij hebt duidelijk een ander beeld van een relatie dan hij.
Oh en over die hints: het is wel een jongen he, die houden liever van recht door zee zeggen waar het op staat.

ik herken het wel.
In onze twee jaar nog nooit een nachtje weggeweest en één keer uit eten.
We gaan wel eens naar de film maar daar blijft het dan ook bij.
Mijn vriend ziet het gewoon niet en zegt er geen behoefte aan te hebben. Ik heb en ben ook met hints aan strooien maar het wordt niet vaak opgevangen…

Dat verschilt denk ik ook per jongen. Mijn vriend voelt zich aangevallen als ik zeg van “goh ik zou wel leuk vinden als je me weer een keertje mee uitvraagt naar de film, is al een hele tijd terug.” Hij vindt het leuk om uit ‘zichzelf’ dingen voor te stellen, al doet hij het niet heel vaak want hij vindt het niet altijd nodig. Vaak alleen met speciale gelegenheden zoals een jubileum, verjaardag of kerst. Maar inderdaad, je moet wel uitkijken met hoe je vriendje is. Sommige houden niet van vaag gedoe. Mijn vriendje vangt de hints in ieder geval wel onbewust op en ik geef ze ook niet vaak. Soms zelfs voor de grap heel overdreven en dan moet hij ook wel lachen :wink:

Oh ja, en verder ben ik wel met MORIARTY eens. Hebben jullie wel hetzelfde idee van hoe een relatie hoort te zijn? Misschien kun je het hier met hem over hebben. Zonder het te noemen als ‘Ik vind het niet leuk dat je weinig initiatief neemt’ maar meer als ‘In een relatie vind ik het leuk als een jongen ook mij mee uitneemt, zodat het niet een routine relatie wordt en leuk blijft’ of zoiets. Is maar een suggestie, maar denk dat het wel kan helpen.

Ik zou wel gaan twijfelen aan of hij wel goed voor je is.

Jeetje. Vervelend! Vertel hem luid en duidelijk dat je het zo niet ziet zitten.
Jij wilt namelijk samen van het (buiten)leven genieten. Op dit moment lijkt een toekomst mét hem je niets meer te bieden dan… niets.
Het is een van de redenen dat ik een punt heb gezet achter mijn vorige relatie. Hij en ik besteedden onze tijd met name in de slaapkamer. Hij vond dit prima! Ik trok echter steeds vaker mijn eigen plan en ging op stap met vriendinnen. Dit vond hij echter minder leuk… Ik had echter de tijd van mijn leven :slightly_smiling_face:

Ik zou het zelf nooit zo kunnen volhouden… is toch niks aan eigenlijk als je nooit iets samen doet.