Vriend stelt te hoge eisen

Heey allemaal

Ik heb een hele lieve vriend waar ik al een lange tijd mee samen ben.
Het probleem is alleen dat mijn vriend zijn libido extreem hoog is. Als het aan hem lag hadden we seks elk uur van de dag.
Nu heb ik zelf ook best een hoog libido maar ik erger me eraan dat mijn vriend telkens moet klagen om ons seksleven terwijl ons seksleven er juist heel goed uit ziet.
Nadat we dan bijvoorbeeld hele goede seks hebben gehad komt ie bijvoorbeeld klagen omdat ik geen spannend setje aan had. Naar mijn mening hoef ik dat niet elke keer te doen want ik vind dat zoiets speciaal moet blijven.

Dan paar weken geleden ging hij klagen dat ik niet genoeg het initiatief nam. Oke, ik probeerde dat te verbeteren en ik neem nu wat meer het initiatief. Maar daarna heeft ie wel weer wat anders om over te klagen. Echt van die kleine dingen die er niet toe doen. Ook hadden wij laatst ruzie omdat hij gelijk seks wil als wij wakker worden. Aan t begin van de relatie stond ik vaak op met zin maar nu niet echt, ook omdat het winter is en ik gewoon nog even met mijn warme kleren aan wil liggen. Maar dan moet ie van zulke kleine dingen altijd drama maken.

Ook zei hij laatst dat ik nooit een spannend setje koop. Dat schoot mij echt totaal in het verkeerde keelgat omdat ik niet zoveel geld heb en mooie setjes (in mijn maat) zijn nogal prijzig.

Er is ALTIJD WEL WAT. Ik word er echt pissig om en ik heb niet eens meer zin in seks in de angst wat ie nu wel weer niet te klagen heeft.

Heb je het ook werkelijk tegen hem gepraat ?

Ik vind wel dat je gelijk hebt hoor, als je niet wilt, dan wil je ook niet.

Hij eist inderdaad nogal wel wat van je.
Het is nog altijd een relatie! iets waar aan gewerkt moet worden en er gepraat kan worden, niet iets geëist kan worden

Ja, sorry hoor maar ik zou al lang boos zijn geworden als dit mijn vriend was. Seks moet leuk zijn voor beide personen en ik vind hem vrij egoïstisch als ik dit zo lees. Ik zou hem wel serieus op z’n gedrag aanspreken en vertellen waar jíj behoefte aan hebt en dan hoop ik dat er een middenweg is voor jullie wensen.

Als hij wil dat je een leuk setje aan hebt en jij hebt er het geld niet voor, dan moet hij niet zo zeuren en er eentje voor je kopen o.i.d., maar ik vind niet dat jij dat moet doen als je dat niet kan/wil. Je moet doen waar jij je goed bij voelt en als hij dat niet respecteert, dan zegt dat genoeg over hem.

Ik was echt boos geworden als ik jou was.

Een goed gesprek voeren lijkt me.

Praat met hem, zeg dat hij je kwetst als hij steeds commentaar geef en dat dit je ook een beetje tegenhoudt om seks te hebben met hem.

En zoals soundsoldier al zegt, het is een relatie en aan een relatie moet gewerkt worden en gepraat worden en zeker niet geëist worden!

Ik zou hier zeker goed met hem over praten, je doet je best voor hem en doet je best om je aan te passen, maar als je dat doet dat hij gelijk weer wat anders niet goed vindt. Hij is ook niet perfect, hij koopt ook geen nieuw setje voor je, hij koopt voor zich zelf geen sexy broekje of pakje of wat dan ook… Dus gewoon goed over praten, het is zonde om een goede relatie op te geven omdat er niet goed gecommuniceerd werd.

^ik zou zijn reactie wel eens zien als JIJ eens een waslijst met commentaar geeft na een vrij partij: Ja je moet je bijscheren, heb je wel iets gedaan aan die lange nagels? doet pijn hoor!, niet zo hard pompen op het laatste stukje!, waarom heb je niet eens zo’n leuke onderbroekje aan? Doe je nog moeite??

Als ik zo’n lijstje zou afgeven aan m’n vriend, zou ik niet verwachten dat ik nog lief naast hem mag liggen in bed hoor :’)

en ok, zo’n tegenreactie is misschien wel erg maar laat hem eens inzien dat het nogal ergerlijk en pijnlijk is om steeds commentaar te geven?

Hoe zou HIJ zich voelen als je alleen maar commentaar geeft?

Wauw, dit is wel heel ernstig.
Tuurlijk mag je aangeven wat je leuk of minder leuk vindt, maar dit is wel heel overdreven. Seks moet juist leuk zijn en zo gaat de lol er wel heel snel af.
Ik zou het hem gewoon zeggen, dit is voor je zelfvertrouwen ook niet heel erg behulpzaam

Geen seks meer hebben met hem, wat een klootzak.

Je doet inderdaad wel erg veel om hem te plezieren. Wat doet hij allemaal voor jou buiten seks om?
Het klinkt dat het een jonge is die alleen maar bij je is vanwege de seks, maar dat kun je zelf het beste beoordelen aan de hand van de dingen die hij samen en of voor je doet.

Probeer jezelf niet altijd zo weg te cijferen voor zijn genotjes… zo is het voor jou ook niet meer leuk en op termijn kan dit een rede zijn om steeds minder seks te willen.

Ik snap dat je het erg vervelend vind! Als mijn vriend zo deed weet ik niet wat ik gedaan had. Waarschijnlijk een goed gesprek met hem voeren.
Als jouw vriend daar niet voor openstaat, is hij egoïstisch bezig en zou ik een ultimatum stellen: of we maken het uit, of jij luistert naar mij!
Go for it girl :slightly_smiling_face: