Vriend sprak stiekem af met ex😞

Hey meiden,

Ik heb 4 jaar een relatie met een jongen. We hadden nooit problemen of echte ruzie. Hij heeft een ex waarvan hij altijd zei dat hij haar raar vind, geen contact met haar meer wilde omdat ze hem had voorgelogen. Alleen maar negatieve dingen. Ik zei altijd als je geen contact met haar zoek is er geen probleem, jij doet je ding en zij ook. 2 weken terug heeft hij mij verteld dat hij sinds een tijdje weer met haar appt. Het ging volgens hem alleen op een vriendschappelijke manier over haar problemen met haar ex/vriend. Hij wilde haar helpen zei hij. Ik was daar best boos over want hij verwijderde wel de appjes, en dan denk ik, hoe vriendschappelijk was het dan eigenlijk als jij die appjes verwijderd? Is toch niet nodig als het we degelijk alleen vriendschappelijk was. Daarnaast vond ik het ook raar dat hij überhaupt weer met haar appte. Want ja, ik weet niet anders dan dat hij alleen maar negatief over haar praat. Daar antwoordde hij op: ‘ik wil geen drama. Als ik zeg dat ik niet met haar wil praten ben ik een lul en krijg ik weer ruzie, daar houd ik niet van want ze heeft me toen het net uit was ook lang gestalkt’. Ik antwoorde gelijk dat hij haar vanaf het begin moest blokkeren als je weet dat ze jou op een verkeerde manier kan benaderen. Dat vond hij weer zielig want ze was volgend hem ‘normaal’ geworden en was niet meer die psycho ex zoals hij altijd zei dat ze was. Dit hadden we 3 dagen later uitgepraat en hij zou niet meer contact met haar hebben. Een week geleden wilde mijn vriend s’avonds weer met mij praten. hij had WEDEROM contact met z’n ex gehad , dit keer via sms. En z’n ex had gezegd dat hij dingen moest vertellen die gebeurd waren anders zou zij dat doen. Dus ja meneer moest het wel vertellen. Hij had dus 2 keer af gesproken met haar. 1x in het begin van onze relatie (ong 4 jaar terug) en een keer 2/3 maanden geleden. Hij was allebei de keren bij haar thuis geweest. De laatste keer vind ik het ergste. Want dan heb je gewoon 0 respect tegenover mij als je al 4 jaar een relatie hebt. Maar ze kwamen elkaar tegen in de stad en hebben gepraat. Z’n ex vroeg om af te spreken en dat dat wel moest kunnen in een relatie. Hij heeft dus ingestemd en is paar dagen later naar haar huis gereden. Er is niks gebeurd dan alleen praten. Maar Ik ben zo boos hierover. Hij zegt dst het allemaal vriendschappelijk is, maar waarom lieg je dan tegen mij dat je geen contact hebt met haar en ga je stiekem afspreken.

Ik heb tegen hem gezegd dat ik even wil nadenken. Want weet niet of ik hem nog wel kan vertrouwen na al dat stiekeme gedoe. Wat zouden jullie doen in deze situatie??

Als zoiets zou gebeuren in mijn situatie zou ik gewoon aan de alarmbel trekken en zeggen: ‘Waarom met haar omgaan als je haar haat en ze echt een psycho is?’
als je zegmaar teruggaat is er ergens toch wel hoop (vriendschappelijk of misschien meer)
en de misschien meer baart me zorgen omdat ie ook nog eens dan de appjes verwijderd. Mijn vriend zou zoiets niet doen en open en eerlijk zijn als het vriendschappelijk is.

Het verwijderen van haar appjes, het stiekem met haar afspreken (!!!) zonder dat jij het weet, is wel heel erg verdacht. Waarom kan hij niet gewoon open zijn? En waarom heeft hij die behoefte überhaupt wanneer hij telkens beweert dat zij psycho is.
Gewoon doen wat voor jou het beste voelt, al is dat een pauze inlassen of het gewoon uitpraten en er samen overheen komen. Ikzelf vind dit echt niet door de beugel kunnen en ik zou moeite hebben met hem te vertrouwen in de toekomst.

Afspreken met je ex zou ik persoonlijk echt niet chill vinden. Maar dat hij dat stiekem doet, kan echt niet. Ik vraag me dan af wat hij nog meer verbergt. Ik zou hem niet meer kunnen vertrouwen.

Dit zou voor mij een reden zijn het uit te maken! Ik vind dit namelijk zó respectloos tegenover jou. Hij heeft én achter jouw rug om met haar geappt en afgesproken, én erover gelogen. Daarnaast heeft ie het nu ook louter aan je verteld, omdat zij het anders zou doen. Als het aan hem had gelegen was je hier dus nooit achtergekomen. Ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen.

Ik zou mezelf hier ook heel naar bij voelen. Op een vriendschappelijke manier met je ex omgaan zou ik misschien nog wel oké vinden, maar hij heeft daar gewoon over gelogen tegen jou. Daarnaast zijn jullie ook al lang samen, daarom vind ik het al helemaal raar dat hij zo doet. Ik zou hier heel onzeker van worden en hem ook niet meer vertrouwen.

Serieus… Ik word hier echt zo ongelofelijk boos van en brengt echt woede in mij op. Dit is fout op zo veel verschillende manieren. Ten eerste dat hij dus met haar praat en de berichten verwijdert, dan is het logisch dat je jezelf af gaat vragen wat er wordt besproken in die berichten wat jij dus (blijkbaar) niet mag weten. Ten tweede het stiekem afspreken met d’r zo kort geleden. Jullie hebben zó lang een relatie en als ze echt pyscho is, dan zou hij toch zo ver mogelijk uit haar buurt willen blijven? Ze is, naar mijn idee, nog steeds wel pyscho als ze zegt dat hij het moet vertellen en anders doet zij het wel. Zij is echt nog niet over hem heen en is trekt nog steeds aan de touwtjes.

Ik vind je vriend ook een softie, dat hij met haar praat omdat ze anders boos zou worden. Wat een gelul, man. Echt, ik zou zo klaar met hem zijn en hem ook gewoonweg niet meer vertrouwen. Wat er al gezegd is: als zij niet die ultimatum had gegeven, was jij er nooit achter gekomen. Hij is dus nog steeds in de ban van haar en zij weet hoe ze hem moet bespelen en hij doet leuk mee. Ik zou er gewoon vanaf willen zijn.

Omdat TS al had aangegeven dat hij geen contact met haar mocht hebben. Ik zou hier niet zo’n probleem mee hebben.

Yes.
Hij respecteert duidelijk niet wat jij wilt. Ik vind het allemaal heel verdacht, ik weet ook niet of ik zou geloven of het alleen bij praten is gebleven. Ik zou een ultimatum stellen: of compleet het contact afbreken of het houdt op.

Je hebt duidelijk gemaakt dat je dat niet fijn vind maar toch gaat hij door. Ik zou het uitmaken