Vriend smst stiekem

heey, ik heb een beetje ruzie met mijn vriend… We zijn al een paar jaar vrienden, sinds een jaar beste vrienden en sinds 4 maanden verliefd. In die tijd dat we beste vrienden waren heeft hij een paar vriendinnetjes gehad maar dat ging steeds heel snel uit, ik vind het niet leuk dat dat er zoveel waren, maar oke. Maar sinds we een relatie hebben weet ik pas dat hij maar met 1 meisje seks heeft gehad, en dat was geen vriendin maar zomaar een meisje van school… Ze haten elkaar maar smsen de hele tijd… Ik vond het echt helemaal niet leuk, maar ik heb natuurlijk geen recht om boos te zijn omdat dat allemaal voor mij was. Na een maand heb ik ook seks met hem gehad, voor mij de 1e keer, voor hem dus niet.
Nou goed, hij zou geen contact meer met haar hebben en zei dat hij dat ook niet had. Daarna heb ik 3x gezien/gehoord dat hij wel contact had en hebben we het erover gehad en hij had beloofd daar te verwijderen enz. Na die 3x dat hij heeft heeft beloofd, zag ik deze week weer dat hij met haar whatsappte ( nee ik lees zijn berichtjes niet, we keken samen op zijn mobiel en toen kwam dat berichtje). Ik moest zo hard huilen, en was zo boos. Hij was degene die tegen haar was begonnen te praten terwijl hij al die tijd tegen mij zei dat hij haar steeds negeerde. Nu is mijn vraag, is het logisch dat is boos ben? Hij zegt nu wel weer sorry maar ik ben zo bang dat het weer gebeurd… ik wil hem niet kwijt. Ik heb gezegd dat we het er niet meer over hebben, hij moest ook huilen en weet hoe erg ik het vind… Iemand die me snapt? :frowning_face:

Ik snap echt precies wat je bedoelt. Het is vooral erg omdat hij degene is die begon met praten. Ik zou het nog een keer duidelijk tegen hem zeggen dat je het gewoon echt niet leuk vindt.

Sterkte ermee!

Ik vind het logisch dat je boos bent omdat hij liegt, maar zeer onlogisch dat hij van jou niet meer met dat meisje mag praten. Waarom verbied je hem zoiets? Ben je zo onzeker over jezelf? Hij heeft toch niet voor niets voor jou gekozen?

Wees blij dat hij nog goed contact heeft met het meisje waar hij seks mee heeft gehad. Dit betekent waarschijnlijk dat mocht het ooit uitgaan tussen jullie, dat hij jou dan ook niet zomaar laat vallen.

Dit geldt natuurlijk alleen als het vriendschappelijk contact is. Als ze met elkaar flirten dan heb je absoluut gelijk.

Wel iets meer dan vriendschappelijk ja… Hij heeft met elke ex goed contact, niet erg leuk dus dat hij als we een film kijken door 2 gebeld wordt, en de hele tijd smsjes krijgt van de rest… xd

Wat raar zeg…ik zou het er eens goed met hem over hebben. Luistert ie dan weer niet…dan zou ik het uit maken. Zo´n jongen is mij dan niet waard.

Dit stelt echt nergens op… Je kan hem er ook gewoon op aanspreken, je bent pas 15 dus denk niet dat je weet waar je over praat.

Ik ben ook dikke maatjes met mijn ex en ik praat daar dagelijks mee (al is het maar via MSN gezien de afstand). Je moet er gewoon op vertrouwen dat hij niks met die exen doet, het zijn niet voor niks exen van hem.
Ik snap natuurlijk wel dat het niet leuk is als dat tijdens een film gebeurt, maar vraag hem dan gewoon of hij z’n mobiel uit wilt doen zodat jullie echt samen zijn :slightly_smiling_face:.

ik zou hem niet meer vertrouwen, heb zelf ook gekke dingen meegemaakt…
Kreeg mn ex een vriendschapsverzoek op facebook, vroeg ik wie t was. Zei die: Ik ken haar niet…De keer daarna zei die: oh, ze is een oud klasgenootje…
En toen vond ik smsjes dat hij naar haar stuurde: “Zal ik langskomen, kunnen we samen slapen”

Nou, sindsdien is het echt exit als jongens stiekem smsen of contact hebben met meiden…

En ja, zulke dingen maken je enorm onzeker…Succes en probeer eerst een goed gesprek aan te gaan, waarbij je duidelijk aangeeft wat je fijn vindt en wat niet en waarom (ik heb het tig keer gedaan,zonder resultaat, maar maybe heeft t wel zin voor jou! :slightly_smiling_face: )

Ik vind het niet logisch dat je boos bent. Je kan iemand niet verbieden contact te hebben met iemand, hij gaat natuurlijk wel te ver als hij daadwerkelijk slechte dingen doet zoals nog flirten met haar, afspraakjes maken etc. Als een man mij zou verbieden te smsen met iemand, zou ik misschien ook wel liegen. Ik ben niet het bezit van iemand, ben nog steeds een individu met recht op vrijheid, geen pop aan touwtjes. Je moet zulke dingen, als jaloezie bijv ook, los kunnen laten. Als je vast houd aan zulke eigenschappen zul je echt ongelukkig worden, en dat is zo zonde als je jong bent, je hoort te genieten van elkaar en van het leven, niet een relatie te hebben alsof je getrouwd bent met drama, woede en verdriet. Geniet van het leven, boos/verdriet kost energie.

Volkomen terecht dat je boos bent. Daarnaast hoef je helemaal geen sorry te zeggen. Wel is het van belang om te weten wat er in de smsjes staat. Als het vriendschappelijk is oke. Maar gaat hij de fout in om te flirten dan zou ik hem de deur wijzen.

Ik heb zelf ook een vriend gehad die daad deed. Een half jaar lang is hij achteraf in mijn ogen vreemd gegaan door echt smsjes te sturen die niet kunnen. Dat hij liever haar had dan mij, dat hij bij haar wou slapen ect. Ik ben doorgegaan omdat ik hem niet kwijt wou. Maar ik had er elke maand weer ruzie om. Totslot heb ik het uitgemaakt, wat een opluchting. Een relatie zonder vertrouwen is geen relatie waard.

Dit precies heb ik ook gehad met één van mijn exen. Ik was echter te stom om het niet zelf uit te maken en hij dumpte mij op een gegeven moment een een week later was hij samen met dat meisje waar hij steeds mee smste.

Het gaat er om bij jou vriend wat hij voor dingen smst naar zijn exen. Puur vriendschappelijk? Maak er geen probleem van, dan kom je erg jaloers over en drijf je jou en je vriend waarschijnlijk alleen maar verder uit elkaar. Gaat hij te ver in de dingen die hij smst, dan zou ik er nog 1 laatste keer goed met hem over praten en hem alles goed duidelijk maken. Gewoon duidelijk je grens bij hem aangeven. Gaat hij hier overheen, dan is het klaar.

logisch dat je boos bent. vooral vreemd dat hij zegt dat ze elkaar haten. maar wel de hele tijd smsen? ik zou het nog eens goed duidelijk maken.

ik heb dit ook gehad dan zat mijn vriend steeds te smsen terwijl ik hem maar 1 keer in de week zie. nu zet hij zijn mobiel gewoon uit als hij bij me is. zodat hij niet steeds afgeleid is.

Hij zegt steeds dat hij er mee stopt, en vervolgens zoekt hij toch steeds weer contact. Heeft ie ooit gezegd waarom hij dat doet? Of zegt hij steeds van “Ik zal het niet meer doen”? Want als dat zo is zou ik toch eens vragen wáárom hij steeds contact zoekt, aangezien ze elkaar zogenaamd o zo haten. Het is allemaal gewoon heel vreemd.