vriend slaat me

hee lieve iedereen,

Ik probeer even alles samen te vatten. Toen ik teveel had gedronken ben ik vreemdgegaan (geen seks, zoenen en ‘‘wat meer’’) Ik had hier heel veel spijt van, en dat ik dronken was ik totaal geen excuus. Aan mn vriendje heb ik het meteen verteld, en ik dacht echt dat ik hem kwijt was.
Hij maakte het niet uit, maar werd natuurlijk wel super boos, zo boos dat hij me begon te slaan en m’n polsen begon om te draaien enz. Dit snap ik ergens wel, maar ik schrok er wel van.
Een paar dagen daarna, vroeg hij wie er begon met zoenen, en ik zei, dat was ik. Toen werd hij weer helemaal boos en huilen, maar ik moest lachen. Dit klinkt heel raar, maar ik moet lachen als ik zenuwachtig ben… Dus hij dacht dat ik hem uitlachte, en stompte me 2x keihard op mn been.

Ik ben er nogal van geschrokken, en ik zou ook gek worden, maar kan dit… of niet? :bored:

Nee het kan niet en ik zou wel voorzichtig met hem praten over dat je snapt dat hij boos is, maar dat slaan daarbij niet kan en dat hij het gewoon met woorden bekend moet maken. Daarnaast zou ik afspraken maken, want nu is zijn vertrouwen in jou waarschijnlijk weg en je moet je afvragen of jullie hier nog doorheen komen

ik heb er al voorzichtig over gepraat… hij heeft ook heel erg gehuild in m’n armen, het was ook niet echt bedoelde agressie maar meer verdriet wat eruit kwam en zulke erge wanhoop
we komen er zeker doorheen! we hebben ook afgesproken dat ik een tijdje niet uitga en niet drink

Dat moet mijn vriend echt niet proberen. Heel eerlijk zou de relatie dan ook direct voorbij zijn. Je kunt het geen agressie noemen, maar als je verdriet en wanhoop uit door fysiek te worden, zou ik toch wel gaan nadenken of dit niet wel degelijk agressie is.

Ik praat hem niet goed maar ik snap zijn reactie wel eigenlijk.

Ja ik snap dat het eruit moet, maar dat moet hij op een andere manier er uit gooien. Desnoods slaat hij op een kussen, maar niet op jou. Dat is gewoon verkeerd. Hou dit heel goed in de gaten. Is hij vaker boos op je geweest om iets, hoe reageerde hij toen?

ik heb mijn ex ook een keer geslagen, en dat heb ik niet gedaan omdat ik een agressieprobleem heb, maar omdat hij mij zo hard heeft geraakt dat ik geen andere uitweg zag (op dat moment). En natuurlijk is dat niet oke, en daar moet je ook geen gewoonte van maken. Maar ik zie het nog steeds dat hij 100 keer ergere dingen heeft gedaan dan ik die hem een keer sloeg (bovendien kan ik helemaal niet hard slaan).
Bij een jongen is het natuurlijk wel anders, aangezien jongens veel meer kracht hebben en iemand wel degelijk echt pijn kan doen. Ik kan er dus nog wel enigszins inkomen dat hij je een keer slaat (in paniek), maar dit moet echt niet vaker gebeuren! Niet dat dit het goed praat, maar je hebt hem gewoon heel hard gekwetst. Je moet er over praten en samen proberen uit de komen! veel succes!

hee lieve iedereen thanks voor alle reacties :hugs:

Het is ook een moeilijke situatie ja… aan de ene kant is zn reactie logisch, aan de andere kant gaat het te ver. Ik zit fout met vreemdgaan, hij zit fout met me fysiek pijn doen.

Heb het er veel met hem over gehad, hij zegt dit gebeurt nooit meer, het spijt me heel erg. Ik heb ook gezegd dat het echt niet kan, ook niet in zo’n geval.

ja, ik heb wel is gelogen om iets. Toen werd hij heel boos in de zin van schreeuwen en zichzelf slaan en tegen de muur en is weggegaan.
Niet op mij dus.

Ik zou serieus bij die jongen weggaan. Snap niet hoe je zo iemand kan vertrouwen. Als hij hier niet aan gaat werken, wordt hij straks misschien wel agressief om de kleinste dingen. Dus als je niet bij hem weg wilt, maak hem dan in ieder geval duidelijk dat hij op een andere manier met zijn woede om moet leren gaan.

Dit ja. Ik heb mijn ex ook een keer gestompt, maar volgens mij doet het nog meer pijn als een vier jarige iemand slaat dan dat ik iemand sla.

Mijn huidige vriend zou het ook echt niet moeten proberen. Wat ik ook gedaan heb, je fysiek uiten is gewoon niet ok. Vooral omdat het bij hem gewoon moedeloosheid was. Op zo’n moment ga je al heel makkelijk te ver.

ja… ):

Ik denk eerlijk gezegd eigenlijk ook dat mijn vriend zo zou reageren als ik vreemd zou gaan. Niet om het goed te praten ofzo maar ik snap zijn reactie wel. Als het hierna maar niet nog vaker gaat gebeuren!

ja zo dacht ik er ook over… De keren dat ie mn pijn deed ging dus over het vreemdgaan.
Zal ik hem nog een kans geven?

Dit. Mij kennende was ik nog veel erger geweest als hij, maar dit betekent niet dat deze reactie goed is, hoezeer ik het ook begrijp. Persoonlijk zou ik er mee kappen, je gaat punt een niet zomaar vreemd, en zijn agressie kan nog voor veel problemen zorgen. Ook is het vertrouwen weg, en dat lijkt me toch echt de basis van een relatie.

Ik zou ermee stoppen.
Omdat jullie beiden een fout hebben gemaakt. Jij bent vreemdgegaan, en hij heeft jou geslagen. Je weet niet of hij verder wil met iemand die vreemdgegaan is en jij weet ook niet of je verder wil met een jongen die zich op zo’n manier uit.

Je vriend moet heel duidelijk beseffen dat verdriet of wanhoop uiten in fysiek geweld geen oplossing is. Net als zoveel anderen praat ik zijn actie niet goed maar jij was de eerste die in fout ging. Of je door wilt met deze relatie is aan jou om te bepalen maar stel enkele afspraken vast. Verder vraag ik me alleen af of jij jouw relatie de moeite vind want anders was je toch nooit vreemdgegaan? Het vertrouwen is weg, bij jullie beiden, praat erover en dan kom je er vanzelf achter of er nog een toekomst is voor jullie.

Mee eens. Wie weet doe je de volgende keer weer iets wat hem niet zint en gaat die weer geweld gebruiken. En het vertrouwen is ook weg. Denk dat jullie samen goed moeten praten of jullie de relatie nog wel willen redden of dat het toch beter is voor jullie om uit mekaar te gaan.

Het verbaast me wel dat meiden zijn reactie wel begrijpen. Natuurlijk zat TS ook fout, absoluut, maar ik vind dat er nooit een reden is om geweld te gebruiken of dit nu uit verdriet is, uit wanhoop of gewoon perrongelijk.