Hoi dames,
Velen van jullie kennen mij waarschijnlijk nog niet, maar ik ben een trouw lezeres op dit forum! Berichtjes plaatsen doe ik echter niet zo gauw. Vandaag zag ik ´t ideale moment om jullie om advies te vragen, aangezien mijn vrienden ten einde raad zijn. Ik zal het even snel uitleggen:
In het verhaal was het jullie misschien al opgevallen dat ik het woord ‘‘vrienden’’ gebruikte. Het gaat in dit geval om een jongen waarmee ik goed bevriend ben. In zijn vriendengroep is iets gaande en ze zijn een beetje op een dood spoor beland. Ikzelf schrok er best van en wist ook niet gauw wat te zeggen toen ik dit hoorde!
De vriendengroep bestaat al een behoorlijke tijd en ze zijn heel erg gehecht aan elkaar.
Al op jonge leeftijd gingen ze met elkaar om. Naarmate ze ouder werden, gebeurden er een aantal opvallende dingen.
Eén van de vrienden werd ervan verdacht dat hij iedereen probeerde uit te kleden op de webcam, terwijl hij stiekem valse MSN-accounts gebruikte. Hij probeerde de jongens één voor één uit de kleren te krijgen, wat hem helaas erg vaak gelukt is… Hij heeft dit altijd ontkent, maar een aantal jongens vonden hem wel verdacht als het hierop aankwam.
Omdat ze nooit bewijs hebben gevonden, hebben ze het in de doofpot gestopt. Los van dit zijn ze altijd goede vrienden voor elkaar gebleven en deden ze gewoon leuke dingen samen. Echte vriendschap, maar soms stiekem wel een beetje verdacht.
Op een avond bleek één van de jongens in zijn slaap betast te zijn (bij z’n kruis). Hij heeft hem hierop aangesproken. Hij heeft 't bij nog één andere jongen gedaan. In totaal twee dus. Nadat dit in de groep was uitgelekt, is hij uit de kast gekomen. Een opluchting voor velen. Maar velen vertrouwden hem ook niet meer.
Héél lang ging het erg goed, totdat hij zich er onlangs weer schuldig aan heeft gemaakt. Een jongen die een beetje veel gedronken had, was het slachtoffer van een serie betastingen bij zijn kruis.
Nu is het grootste gedeelte van de vriendengroep het zat. Ze moeten hem niet meer. Die vriend van mij is hem ook zat, maar hij zit met een probleem: hij, twee anderen van die vriendengroep en deze aanrander hebben een vakantie voor vier zo goed als ‘geboekt’ (cancellen kan nog). Hij zit erover na te denken om niet mee te gaan, waardoor de vakantie voor vier in duigen valt. Echter voelt hij zich dan enigszins schuldig. Mijn vraag aan jullie is: wat denken jullie hierover? Complimenten als jullie het tot en met hier hebben kunnen uithouden!
Ik hoop dat jullie mij (en dus hém) kunnen helpen! Alvast bedankt.