Vriend praat in slaap en houd mij wakker

Zoals de titel al zegt, mijn vriend praat in zijn slaap. Het begon een paar maanden geleden met smak geluiden maken en sinds 2 weken geleden mompelt hij ook in zijn slaap. In het begin dacht ik dat hij wakker werd en iets probeerde te zeggen, bijvoorbeeld dat hij niet genoeg ruimte of niet genoeg deken had maar na 2 keer had ik al snel door dat hij gewoon sliep en dus aan het praten was in zijn slaap.

2 weken geleden begon hij harder te mompelen en als ik vroeg wat er was mompelde hij weer wat onverstaanbaars terug, toen ik zei dat ik hem niet begreep werd hij boos en draaide zich mompelend om en sliep weer verder. De volgende dag vroeg ik wat hij nou bedoelde vanacht waar op hij antwoorden dat hij zich er niks van kon herinneren. Dit ging nog een paar nachten zo door en nu doet hij zelfs zijn ogen open, kijkt me aan en geeft antwoorden op mijn vragen maar daar herinnert hij zich de volgende ochtend ook niks van.

Afgelopen nacht was hij heel erg onrustig, de hele tijd smakken en mompelen en op een gegeven moment was hij zich de hele tijd wild aan het omdraaien. Hij probeerde ook zijn arm boven de dekens te krijgen en toe dat niet lukte begon hij wild met zijn hand op en neer aan het slaan, mompelde hij boos wat woorden en draaide zich weer boos om. Ik merk dus dat het steeds een beetje erger wordt, want het begon met af en toe smak geluiden maken en inmiddels slaat hij in het rond en houd mij wakker met al het gedraai en boos gemompel.

Ik weet dat hij er niks aan kan doen en zich er ook niks meer van kan herinneren, maar hij houd mij er wel tot diep in de nacht mee wakker. Mijn vraag is dan dus ook of er iets is waar ik of hij iets aan kan doen, bijvoorbeeld voor het slapen waardoor hij weer rustig kan slapen.

Stiekem vind ik dit echt onwijs schattig…. :astonished: hahah… sorry!

Hmm ik weet eigenlijk niet wat je kunt doen, al was het eerste waar ik aan dacht toen ik je tekst las: tot rust komen. Dat hij voor het slapen gaan even een paar ademhalingsoefeningen doet, beetje mediteren (noem het maar ademhalingsoefeningen, want mediatie klinkt weer te zweverig voor jongens denk ik). De reden dat ik hieraan denk ik omdat ik het idee heb dat hij in zijn slaap heel veel bezig is met dingen verwerken, prikkels van het dagelijkse leven dus.

Succes in ieder geval!

^
Wat hier boven wordt gezegd inderdaad.

Je zou ook met hem kunnen praten, want heeft hij in het dagelijks leven ook dingen die hem tegen zitten bijvoorbeeld? Of andere dingen?

Want ik heb een tante, die droomt ook heel vaak dat ze wordt achterna gezeten en dan gaat ze gillen. Ik denk persoonlijk wel dat het met iets in het dagelijks leven te maken heeft.

En anders zou ik ook gewoon opzoeken op internet of zo wat het zou kunnen betekenen.

Succes!

Dit klinkt echt heel schattig eigenlijk.

Als je gesprekken met hem kan voeren terwijl hij slaapt, kan je hem dan niet vertellen terwijl hij slaapt dat hij rustig moet gaan liggen en verder moet slapen of iets dergelijks? Misschien luistert hij er wel naar.

Dat doet mijn vriend ook :hammer:

Soms heeft hij het over ‘moooooie kleeeeuuurren’, en andere keren is hij boos aan het mompelen. Ik heb ook een keer een vuist in mijn oog gehad. AU!

Mijn vriend is vooral onrustig in zijn slaap als hij stress heeft op zijn werk. Heeft jouw vriend het misschien erg druk, of zit hij ergens over in?

Verder kan mijn vriend ook echt boos worden in zijn slaap als hij te weinig deken heeft. 's Ochtends kan hij zich daar dan niets meer van herinneren. Daarom hebben wij nu twee losse dekbedden. Dat scheelt wel!

Mijn vriend heeft ook wel eens in zijn slaap de lamp die op mijn vensterbank staat op mijn neus gegooid. En hij zegt de raarste dingen in zijn slaap, zoals dat hij een pokémon trainer is en pas nog ‘het is een piemel!!!’ :flushed:

Maargoed, ik heb er verder niet zo veel last van dan jij, dus zie dit maar als een upje :grinning_face_with_smiling_eyes:

Naar de huisarts gaan.

Wahahaaa! Dan lig je vast dubbel naast hem, of niet?

hahahaha dit is wel heel grappig!

Verder verwerk je in je slaap inderdaad de dagelijkse dingen en kan stress daar dus invloed op hebben. Zelf heb ik de neiging om te knarsen in mijn slaap, nu ik daar een bitje voor heb gekregen, speel ik daar soms 's nachts mee en af en toe praat ik ook. Ik denk niet dat je er echt wat aan kunt doen. Je kunt inderdaad ook proberen om de dingen met hem te bespreken.

Hij werd wakker van mijn schaterlach :grinning_face_with_smiling_eyes: