Vriend praat achter mijn rug

Hee meiden,
ik heb nu bijna een maand een vriendje.
Vandaag kreeg ik een berichtje van een goeie vriend van mij dat hij in de KFC zat en hij m’n vriendje zag zitten met een paar van zijn vrienden, hij hoorde ze praten over mij. De woorden die uit z’n mond kwamen waren niet erg positief en aardig bedoelt, wat ik apart vindt want hierover zegt hij niks tegen mij. Daarnaast hadden we laatst ruzie, dat hebben we netjes uitgepraat, maar nu hoorde ik dat hij tegen een vriend van mij had gezegd dat ik superkwaad was en dat hij er maar om kon lachen (de ruzie is volledig via app verlopen). Ook weten al zijn vrienden die ik nu nog eens leer kennen alles over me, wat ik heb meegemaakt met andere jongens, wat voor problemen ik heb etc., alles wat ik m’n vriend heb verteld. Ik vind dit erg respectloos van hem en weet niet wat ik hiermee aanmoet. Ik hoorde al van verschillende mensen dat hij vrijwel alles ‘doorlult’, maar daar maakte ik me niet druk om aangezien we een relatie hebben en niet iedereen alles hoeft te weten, wat gewoon vrij normaal is.
Hoe moet ik dit aanpakken ?
x

Ik zou toch eens goed met hem gaan praten over wat jij gehoord hebt en wat je daarvan vindt, als hij daadwerkelijk gedaan heeft wat jij gehoord hebt vind ik het inderdaad ook niet kunnen.
Ik zou het alleen niet via whatsapp bespreken.

Praat er eens met hem over, en dan niet via de app. Vertel hem dat je het klote vind dat hij alles verteld aan zijn vrienden, en dat je hem dingen in vertrouwen verteld. Als hij er dan nog lacherig om doet, zou ik toch eens even flink kwaad worden, want dat is inderdaad heel respectloos naar jou toe. Vergeet niet dat jij ook alleen maar verhalen hebt gehoord, wie weet kloppen die niet 100%. Sta er dus wel redelijk objectief in en wacht op zijn reactie, voordat je met verwijten gaat gooien.

Ik zou je vriend ermee confronteren en als hij dit echt gedaan is hij belachelijk, respectloos en dan zou ik er met hem een goed woordje over spreken en hem heel duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent.

Je vriend is kinderachtig en niet zo’n beetje ook, he needs to grow up!

Eerlijk gezegd denk ik dat je kan zeggen wat je wilt tegen hem maar dat hij niet zal veranderen. Die mensen die alles doorlullen, veranderen niet. En wil jij met zo iemand een relatie? Dat is echt je eigen keus. Ik nooit. Mijn privé blijft mijn privé en daar hoeft niemand iets over te weten.

Ik zou echt kwaad worden als mijn vriend dingen uit mijn privé leven zou doorlullen. Praat er met hem over. Als het echt waar is wat die goede vriend zegt vind ik dat ontzettend respectloos van je vriend.

Denk dat hij idd nog te kinderachtig is, zoals iemand hierboven al zei. Je snapt toch zelf wel dat dingen die zo persoonlijk zijn, niet doorverteld kunnen worden? Zou het er even goed over hebben want denk dat jij er ook niet op zit te wachten dat jouw privé leven op straat ligt door hem.

Als je nu een ruzie hebt en hij lucht zijn hart tegen vrienden, oké. Maar dit is wel een stapje te ver…Ik zou hem erop aanspreken.

ahjoh hij staat niet te wachten op een gesprek je hoeft alleen dit te zeggen: 'jij kan je mond niet houen… dan blijf ik niet bij jou. want dit soort mensen veranderen toch niet ze blijven lullen, tis een gewoonte geworden, en die mensen zijn niet te vertrouwen, echt vervelend…