Vriend/ouders/angst

Beste,

Al enige tijd heb ik een vriend, ik ben zelf 16 jaar en hij is 21. We hebben elkaar ontmoet op internet. We spreken elkaar elke dag via skype en whatsapp. Dit omdat we ver weg van elkaar wonen. We kunnen het erg goed met elkaar vinden, en hebben veel raakvlakken.

Nu het volgende probleempje waar ik nerveus voor ben.
Aankomend weekend komen we weer bij elkaar voor de 2de keer. Nu is het plan zo dat hij eerst naar mij toekomt en blijft slapen, waarbij ie ook meteen mijn ouders ontmoet, en ik die dag daarna bij hem blijf slapen. En dan natuurlijk ook zijn ouders ontmoet. En dit allemaal in een weekend. Nou ben ik al een persoon die al erg veel moeite heeft met nieuwe situaties. En dit maakt het voor mij dubbel zo eng.
Ik ben vooral bang dat het ongemakkelijk word tussen ons, en tijdens het eten aan tafel met de hele famillie. Ook bij het voorstellen, dit vooral omdat ik toch een heel stuk jonger ben. En ik ben bang dat zijn famillie rare dingen gaat denken en mij te jong vind. Ik heb het er al overgehad maar hij zegt dat het wel goed komt.

Toen we het afspraken had ik er erg veel zin in maar nu ben ik op een punt gekomen dat de spanning de overhand neemt.

Hebben jullie nog tips voor mij? En hoe hebben jullie het zelf gedaan?

Op dit moment zit ik in de stress en denk er continue aan. Erg vervelend ik ben er gewoon misselijk van.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen? Liefs Nova

Hoi Nova!

Ik snap dat je zenuwachtig bent, zo’n eerste ontmoeting is ook lastig… dit had ik ook met mijn eigen vriend.
Uiteindelijk loopt het wel los! Als je je ouders erop voorbereid dan zullen ze vast meer begrip hebben dan dat je hier onverwachts mee komt. Laat je ouders vragen aan hem stellen, laat hem vertellen wie hij is. Mijn ouders leken dat heel prettig te vinden, zo wisten ze met wat voor een jongen hun dochter ging.

Het enige denk ik waar je ouders wat op tegen zouden kunnen hebben is het slapen, mijn ouders zouden in ieder geval zo hebben gereageerd toen ik die leeftijd had. Al helemaal omdat het nog maar de tweede keer is dat je hem ziet.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe jullie ouders daar in zijn.

Ik kan me ook voorstellen dat je je druk maakt om reacties, maar als jullie samen het tegendeel kunnen bewijzen dan komt dit goed en zou dit ook los lopen. Ik hoop dat ze jullie hier de kans voor willen geven!

Finding Neverland: Heel erg bedankt voor je reactie,

Nee, het samen slapen vinden mijn ouders geen probleem. Ze vertrouwen mij hierin en ik vertrouw mijn vriend ook.

Ik ben er gewoon erg nerveus voor. Maar ik weet dat ik er niet voor moet vluchten!
Het vragen stellen is wel een goed ideetje ja. Dankje

Heeft iemand nog meer tips zodat ik wat minder gestrest ben? :flushed:

Laat het maar over je heen komen. Het moet een keer gebeuren en zo heb je het tenminste gehad! Toen mijn vriend mijn ouders voor het eerst ging ontmoeten ging die gelijk 3 dagen mee naar Friesland dus ik had ook beetje stress over of ze het wel een beeetje konden vinden, maar alles is goed gekomen gelukkig :slightly_smiling_face: