Vriend opleiding luchtmacht & relatie

Ha meiden,

Mijn vriend (21) en ik (bijna 18) zijn nu pas 3 maanden samen. Kort voor mijn/ons doen, maar we zijn beide heel serieus met onze relatie. Ik zie mezelf over 6 jaar dan ook samen met hem samenwonen, en hij zegt dat dit voor hem precies hetzelfde is. Het voelt heel goed, en ik heb er heel erg veel vertrouwen in.

Tot dat ik gisteravond met hem was, en hij vertelde over z’n droom: werken bij de luchtmacht. Ik gun hem al het geluk, en hij moet doen waar hij van droomt natuurlijk. Ik wil hem hier niet in belemmeren, dus hij gaat zich inschrijven voor de testdagen, en hopen dat hij hier door heen komt. De vorige keer (voor onze relatie) is het mislukt tijdens de testdagen, nu wil hij het nog een keer proberen. Want de kritieke punten die de vorige keer zijn opgemerkt, zijn nu verbeterd. (Zijn woorden: hij heeft er aan gewerkt…) Als hij hier door heen komt betekend dit voor zijn toekomst het volgende:

Vanaf Juni 2010:

• Half jaar in Breda: in de weekenden thuis
  • Anderhalf jaar op de luchtmachtbasis hier in Nederland: soms een weekend thuis
  • Twee jaar in Amerika (Texas): af en toe iemand laten overvliegen

Omdat we beide heel serieus zijn met onze relatie vinden we het erg moeilijk om onze relatie zonder pardon op zij te zetten. Tot die tijd willen mijn vriend en ik samen nog genieten van alles, ‘zolang het kan’ om het zo maar te noemen.

Ik ben er nu van overtuigd, dat wanneer hij er doorheen komt, ik zal wachten op hem, 4 jaar lang. Misschien heb ik relaties en scharrels tussendoor, maar uiteindelijk zal ik altijd bij hem terug komen. Hij zegt dat hij over 4 jaar dan hoogstwaarschijnlijk ook weer voor mij zal kiezen. Beide kunnen we hier niets met 100% zekerheid over zeggen, want in 4 jaar kan er veel gebeuren.

Nu is eigenlijk mijn vraag of hier meiden zijn die een gelijksoortige ervaring hebben; met vriendjes in opleiding bij defensie & een relatie. Misschien familie, broers, oid die ook zoiets hebben gedaan.

Moest het even kwijt :slightly_smiling_face:
Ik hoef geen commentaar als ‘je bent jong, geniet van alle vrijheid die je hebt & wacht niet op hem’…

mijn collega haar vriend zit in de landmacht.
maar die is zolang zijn opleiding duur elk weekeind thuis
en soms moet ii paar maanden op oefening in het buitenland.
nu moet hij bv in oktober ongeveer een oefening doen in zuid afrika tot dec dat is wel lekker kort daarna is zijn opleiding afgelopen en word ii uitgezonden.

maar bij hun gaat het prima zei gaan samenwonen en ja ze zien elkaar alleen in het weekeind dus maken ze iig in het weekeind zoveel mogenlijk tijd voor elkaar
maargoed die opleiding is heel anders als de luchtmacht dan is die al 2 jaar weg:O

momenteel nog niet. Maar de jongen waar ik bijna mee heb wil ook bij defensie…

Mijn vader zit nu in Afghanistan, voor de 2e keer…
Vroeger (aantal jaar geleden) was hij ook alleen de weekende thuis!
Ik ben het wel gewend, het is zijn werk en hij heeft er zelf voor gekozen…

Mijn vriend zit momenteel bij zijn opleiding luchtmobielebrigade.
Hij zit nu in de 11e week (26 oktober is hij begonnen). Ik zag er al tegen op dat hij dit ging doen! Alleen in het weekend thuis en soms kunnen ze ook op de kazerne worden gehouden. Dit is 1x gebeurt in een week dat het niet goed ging. Dus wij beiden waren zwaar naar de klote gegaan… Vooral hij omdat hij met -16 gevoelstemperatuur buiten moest slapen zonder zijn slaapzak of soort tent.
Hij moet 23 weken incl. eindoefening. Mensen zeggen ‘dat is toch zo voorbij joh!’. Maar pak je agenda maar eens en ga het uittellen! 6 maanden lang doet hij dit.
Je moet goed nadenken of je wel zo`n relatie wilt! Het is zwaar en je relatie staat grotendeels stil… Ik heb dan ook vaak huilend in bed gelegen omdat ik hem heel erg mis. In de weekenden proberen wij zo veel mogelijk samen te zijn, maar ik werk ook op de zaterdag voor mijn opleiding. Dus eigelijk zien wij elkaar een dag en een avond want zondagavond moet hij weer terug naar de kazerne.

Wij waren afgelopen week 1 jaar samen.

Ik heb nu bijna een halfjaar met m’n vriend.
We zijn ook heel serieus met onze relatie en willen over een paar jaar ook samenwonen, alleen wilt hij graag in het leger.
Ik weet nu al dat ik hem heel erg zal missen, ik wil zo graag dat die een andere opleiding doet alleen als dit zijn droom is, vind ik dat ik niet moet tegenhouden…
Ik zie wel na de zomervakantie watvoor opleiding hij gaat doen, als die echt in het leger gaat en aangenomen wordt denk ik niet dat ik zolang zonder hem kan.
Vorige week had hij mij de hele week niet gezien en toen miste die me al zo erg :stuck_out_tongue:
Ik zie wel…

Dankjewel voor de reacties. :slightly_smiling_face:

Het is nog niet zeker of het allemaal door gaat. Vind het erg om te zeggen, maar weet niet wat ik erger vind. Dat het wel lukt, of dat het niet lukt. Kan helemaal niet zo lang zonder hem.

Nog meer meiden? Eventueel met vriendjes die in het buitenland gaan werken oid voor een jaar?

Niemand ervaring?

ik vind dat je wel erg snel van stapel loopt. jullie hebben pas 3 maanden. Natuurlijk kan het zijn dat jullie over 6 jaar nog bij elkaar zijn (en ik zeg niet dat ik verwacht dat het uit gaat) maar dat duurt nog heel lang. Je moet eerst nog 5 jaar en 9 maanden. Mijn punt is dat je beter wat kan genieten van hem nu dan iets wat pas in juni een issue wordt, immers dat duurt langer (5 maanden) dan jullie al hebben (3 maanden)

De reden dat we samen blijven stukje verleden waar ik hier & nu niet over ga praten. Het wordt sowieso over een maand al een issue, want dan heeft hij de uitslag.

Ik vind dat onwijs knap dat mensen dat kunnen. Ik heb echt respect voor mensen in het leger maar ook voor hun familieleden thuis. Want als de persoon waarvan je houdt uitgezonden wordt naar een gevaarlijk land zit je toch met dubbele gevoelens thuis.
Ik zou het echt niet kunnen en als ik jou was zou ik er ook echt diep over nadenken. Het is niet alleen voor hem een grote stap, ook voor jou.

m’n pa is militair.

maareeeh:
''Want de kritieke punten die de vorige keer zijn opgemerkt, zijn nu verbeterd. (Zijn woorden: hij heeft er aan gewerkt…) Als hij hier door heen komt betekend dit voor zijn toekomst het volgende:"

Heeft het alleen aan hem gelegen dan?

Ik heb niet echt goede raad maar je zei iets van dat je op hem zou wachten, eventueel wel met enkele relaties of scharrels tussendoor maar dat je naar hem terug zou gaan. Dat vind ik eerlijk gezegd maar raar. Wie weet heb je dan een relatie waar je je goed in voelt en wil je het niet meer uitmaken voor je huidige vriend. Niet dat dat dan zo’n probleem is, als je maar gelukkig bent uiteindelijk, met welke jongen het ook is maar ik vind het toch maar een beetje een vreemde houding. Als je zo zeker denkt te weten dat jullie samen gaan blijven, zou ik in jouw plaats niet gaan denken over eventuele scharrels om de tijd te vullen om het zo te zeggen.

Mijn vriend zit in de landmacht, zie hem alleen in het weekend en af en toe neemt hij nog wel is een extra dagje vrij zodat hij op donderdagavond al bij me kan zijn! Ik ga nu 14 maanden met hem en in het begin was het wennen maar ik heb er zelf voor gekozen, hij zit er al 4 jaar in! (Ik ken hem wel al 5/6jaar)

Ik vind het soms stiekem ook wel lekker, doordeweeks werk ik, heb ik m’n vriendinnetjes en m’n relax avondjes en het weekend is voor hem! Oefeningen en uitzendingen zijn natuurlijk verrot maar ook daar kom je wel overheen, je bent extra blij als je hem weer lekker in je armen hebt!

Mijn vriend zal in augustus naar Afghanistan gaan voor 4,5 of 6 maanden. Gelukkig zijn de oefeningen dit jaar verandert en zal hij niet elke keer voor 3 weken op oefening zijn maar gewoon lekker elke weekend thuis en doordeweeks op oefening.

Als je meer dingen wil weten mag je het altijd vragen! ( Al wil jouw vriend de luchtmacht in en zit de mijne in de landmacht, sommige dingen komen denk ik wel overeen)

Hee meis,
Ik zat even op internet te surfen en ik kwam jouw bericht tegen! Mijn vriend zit ook bij de luchtmacht voor vlieger. Ik ben 20 jaar, hij 21 jaar en hebben 2 jaar een relatie (serieuze relatie dus!). Hij heeft zijn half jaar KMA erop zitten, ook zit hij al op de helft van de EMVO. Heel spannend allemaal, binnenkort gaat hij al vliegen! Dit houdt wel in dat het afscheid steeds dichterbij komt, iets waar ik heel erg mee zit!
Ik zou het wel leuk vinden contact met je te hebben, aangezien we beide ‘in hetzelfde schuitje’ zitten!
Groetjes!

Eerst en vooral vind ik het sterk van je dat je hem niet laat kiezen tussen jou en zijn droom. Ik denk dat een hoop meisjes wel in de verleiding zouden komen.

Maar (daar komt de maar), weet wel dat zulke relaties niet gemakkelijk zijn. Nu lijkt het misschien alsof je altijd terug bij elkaar gaan komen maar als een van jullie iemand anders leert kennen is er een grote kans dat de andere vergeten geraakt.
Zo is het alleszins gegaan bij de vriendin van mijn broer. Die ging een jaar met AFS weg en wij dachten allemaal dat zij voor elkaar waren gemaakt. Nou niet dus.

Ik vind het goed van je dat je die hoop hebt, maar bouw er je hele leven niet rond.

Mijn ex zat bij de marine en was dan ook vaak weg. Als vriend kan ik er eigenlijk weinig over zeggen, maar nu hij me ex is vind ik het wel jammer dat ik hem niet zomaar even zal tegen komen of eventjes kan spreken.

Nee, daar heb ik geen ervaring mee. Mijn vriend gaat volgend jaar een jaar op een booreiland werken. Dan is ie 2 weken daar en daarna 2 weken thuis.
Maar goed, dat is niet echt met jouw situatie te vergelijken!
Verder heb ik niet echt advies voor je. De tijd zal het leren.

Oei dat lijkt me echt kut.
Ik zou hier absoluut niet mee om kunnen gaan, gelukkig wilt mijn vriend fysiotherapeut worden en is gewoon altijd optijd thuis enz.

Ik wou ook eigenlijk naar eindhoven op school, ofja wou ik wil dat na deze opleiding. Ik wil mode studeren maar dat gaat hier in zuid-limburg niet.
Ik doe het ook niet omdat ik er niet heen wil verhuizen, ik zou me er absoluut niet prettig voelen zover van thuis zolang.
Dus ik heb dat niet gedaan niet alleen dus voor mijn vriend maar ook voor heimwee en mezelf.