vriend opa in ziekenhuis, hoe te reageren?

Mijn vriend appte me net dat het heel slecht gaat met zijn opa. Ik weet echt niet hoe ik erop moet reageren. Zijn opa ligt dus in het ziekenhuis en is erg ziek en verward, ik kan daar altijd zo moeilijk op antwoorden via whatsapp. Het liefst spring ik op de fiets en ga ik naar hem toe maar wegens omstandigheden is dat nu niet mogelijk. Wat kan ik het beste doen om hem als nog te steunen?

je kan hem beste daar steunen wat nodig is,ik zou er wel doen meer om hem te steun al doe je het voor hem laat zien dat je voor hem bent.
alleen als hij dat ook echt het wilt,stuur wat liefs dat heeft hij wel nodig
heel veel sterkte :sob::muscle:

Aan zijn reactie op whatsapp kon ik inderdaad zien dat hij het er moeilijk mee heeft, het liefst geef ik hem nu een dikke knuffel en vertel ik hem dat het goed komt en als er iets is, hij altijd bij mij kan komen. Maarja, ik ben niet zo een sociaal whatsapper dat ik dat op de mobiel kan zeggen. Ik heb maar gewoon gereageerd met ‘Hopelijk gaat het morgen weer wat beter met hem, sterkte’

Ik had pas ook zo’n situatie, alleen was het toen zijn stiefvader… Zorg ervoor dat je voor hem klaarstaat, zeg dat ook tegen hem via app. Als hij je snachts huilend op belt, zorg dat je opneemt en niet zuchtend omdat je moe bent. Praat er veel over, bij de een is dat beter dan de ander. Als het duidelijk is dat hij er NIET over wilt praten, praat er dan niet over maar leid hem af.

Hij reageerde net met ‘Ik hoop het ook, thanks^^’ ik zal nog een keer zeggen dat als er wat is ik er voor hem ben, en dan hou ik erover op. Denk niet dat hij het fijn vind als ik de dramaqueen ga uithangen.

Ja opa en stiefvader zit natuurlijk wel verschil in, maar succes en sterkte!

Ja, nauja. Ik weet niet hoeveel zijn stiefvader voor hem betekende, maar ik weet dat zijn opa wel heel veel voor hem betekent. Het is ook z’n lieve man.

Inderdaad wat hierboven word gezegd, laat hem weten dat je er voor hem bent als hij je nodig heeft en zorg verder misschien voor wat meer afleiding.
Sterkte!

Ik zou meteen even bellen en vragen of ik mag langskomen, zodat ik hem een knuffel kan geven.

Je kan toch zelf wel bedenken wat je eigen vriendje in zo’n situatie fijn zou vinden?

Ik weet wat ik hem wil zeggen, maar ik kan dat gewoon niet mooi vertellen op de mobiel. En bellen doen we nooit.

Hou je gewoon rustig tegenover hem. Wens hem sterkte. En vertel hem, ondanks dat hij het weet, dat je er voor hem bent en hij altijd mag praten.
Mijn vriend z’n mams heeft ook in het ziekenhuis gelegen en heb hetzelfde verteld.
En waarom niet bellen dan? Dat zou ik in zo’n situatie sowieso doen, omdat ik sowieso niet even naar hem toe kan.

Bel hem.

Bellen en praten praten praten. Doorvragen naar hoe hij zich daarover voelt en ook een beetje naar hoe zijn opa er zelf onder is. Ingaan op gevoelensss.

Daar zou ik op dat moment totaal niet op zitten wachten. :’)

Ik zou hem ook sterkte wensen en gewoon duidelijk laten weten dat je er bent als hij behoefte heeft om erover te praten. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw vriend is, maar dat lijkt me uit jou verhaal het beste wat je kan doen.

Nee dat weet ik, maar ik vind het logisch om als vriendin zelf de woorden te zoeken om iemand te troosten, ipv te googlen wat je het handigst kan zeggen.

OT: Ook al bel je nooit met elkaar, dan is nu misschien juist het moment om dat te doen. Iemands stem horen werkt.